Jak zmieniają się oczekiwania klientów?
– wnioski z raportu
Czego brakuje konsumentom w lokalach? Jakie zachowania personelu są najbardziej uciążliwe? Aby przetrwać na konkurencyjnym rynku gastronomicznym, trzeba na bieżąco śledzić jakie są oczekiwania klientów restauracji.
Aktualne preferencje gości restauracji pokazuje raport Polska na Talerzu 2017 wykonany przez Makro Cash and Carry. Poniżej najważniejsze wnioski z raportu.
Coraz więcej osób spożywa posiłki poza domem
„Wyniki przeprowadzonego badania potwierdzają, że Polacy coraz częściej korzystają z punktów gastronomicznych. Ilość respondentów, deklarujących stołowanie się na mieście przynajmniej raz w tygodniu, wzrosła o ponad 3 procent w porównaniu do roku ubiegłego.”
Najczęściej wymienianymi powodami są: wygoda, oszczędność czasu, a także chęć spotkania ze znajomymi poza domem. To bardzo dobre informacje. Im więcej Polaków decyduje się na spożywanie posiłków poza domem, tym większy zysk dla restauratorów. Jak jednak sprawić, żeby klienci odwiedzali Wasz lokal i, co najważniejsze, chętnie do niego wracali?
Jakich udogodnień brakuje konsumentom w lokalach gastronomicznych?
Klienci najczęściej wymieniali brak możliwości modyfikowania składników w potrawach. Ta odpowiedź padła od aż 42% respondentów.
Klienci są coraz bardziej wymagający – z powodów zdrowotnych wybierają potrawy bez alergenów, glutenu czy białka zwierzęcego, a z powodów smakowych oczekują, że restauracja dostosuje kompozycje potraw do ich gustu. Informują o tym kelnerów, ale ci nie mają możliwości zanotowania wszystkich uwagi i zapominają o przekazaniu takiej informacji kucharzowi. Klient dostaje swoje danie z niechcianym składnikiem – gwarantujemy, że nie wyjdzie od Was zadowolony.
Najbardziej uciążliwe zachowania personelu
Zdecydowana większość z biorących udział w badaniu, aż 70%, wymieniła brak zainteresowania ze strony obsługi, czyli długie oczekiwanie na kelnera, danie bądź rachunek.
Dla przyspieszenia obsługi w okresach szczególnie natężonego ruchu warto też umożliwić gościom wezwanie kelnera za pomocą umieszczonego na stole przycisku. Wystarczy zamontować na stole wybrany transmiter LRS. Klient naciska przycisk, kelner natychmiast otrzymuje informację na odbiorniku umieszczonym w kieszeni.