Jak najlepiej wykorzystać KDS Order Number? 5 najlepszych zastosowań.

Każdy z nas zna numerkowy system zarządzania kolejką. Numerki jasno określają, kto może w danym momencie skorzystać z usługi – bez konfliktów i kombinatorstwa. Wprowadzenie tego systemu wyeliminowało problem wpychania się w kolejkę i znacznie usprawniło proces obsługi klientów. Okazuje się jednak, że to znane z urzędów, dziekanatów i służby zdrowia rozwiązanie świetnie sprawdza się także w gastronomii.

Jak działa KDS Order Number

Coraz więcej popularnych knajp rezygnuje z kelnerów, wprowadzając tym samym nieco luźniejszą atmosferę. Jak jednak ustrzec się wielkiej kolejki do wydawki i gości nerwowo wypatrujących swoich dań? Tutaj właśnie dobrze sprawdzi się system zarządzania kolejką. KDS Order Number to program wyświetlający informacje o statusie przygotowywanego zamówienia na ekranach umieszczonych w restauracji. Jak to działa?

Krok 1.: Klient składa zamówienie przy ladzie samoobsługowej. W tym momencie na ekranie w części „w przygotowaniu” wyświetla się numer zamówienia. Gość na paragonie otrzymuje taki sam numerek, może wygodnie usiąść przy stoliku i obserwować ekran, aż do momentu, gdy jego zamówienia zostanie wyświetlone w części „do odbioru”.

Krok 2.: Kucharz po przygotowaniu dania zaznacza ten fakt na KDS (ekran kuchenny na którym wyświetlane są zamówienia). Taka informacja jest widoczna w systemie KDS na stanowisku wydawczym. Kasjer zmienia status dania na „do odbioru”.
Krok 3.: Gość restauracji widzi na ekranie, że jego zamówienie jest gotowe i może podejść do wydawki, aby odebrać danie. Po powrocie klienta do stolika, kasjer jednym kliknięciem w systemie Gastro odznacza zrealizowanie zamówienia i numer znika z ekranu.

 

To znaczne udogodnienie dla klientów, którzy nie muszą stać przed kasą w oczekiwaniu na zamówienia oraz dla obsługi, która nie musi przywoływać gości.

Przeczytaj o 5 najpopularniejszych zastosowaniach KDS Order Number.

  1. Smażalnie ryb i inne bary na świeżym powietrzu

Widok tłumów przed smażalnią ryb w okresie letnim nikogo nie dziwi. To jedne z najbardziej obleganych punktów gastronomicznych w sezonie wakacyjnym. Trudno jednak zapanować nad mnogością zamówień. „Chciałem pstrąga, a dostałem dorsza”  – w pośpiechu bardzo łatwo o pomyłkę. Czas przygotowania różnych dań zajmuje różną ilość czasu. Nie zawsze zatem osoba, która wcześniej złożyła zamówienie otrzyma posiłek przed klientem, który był dalej w kolejce. Zdarza się niekiedy, że klienci niechcący „podbierają” sobie dania. Wtedy rozpoczyna się dochodzenie, gdzie podziało się jedzenie…

Dzięki KDS Order Number klient widzi na ekranie, że jego danie jest gotowe, pokazuje numerek przy wydawce i odbiera danie. Nie ma mowy o pomyłce. Oszczędzamy nerwów sobie i gościom.

  1. Food court

W każdej większej galerii handlowej restauracje skupione są wokół jednego, wspólnego obszaru, w którym można spożyć posiłek . Zaletą food courtu jest to, że można wyskoczyć na szybki lunch ze znajomymi z pracy i każdy może zamówić jedzenie w innej restauracji. Jedna osoba ma ochotę na hamburgera, druga lubi sushi, a jeszcze inna je tylko wegańskie posiłki. Każdy może zamówić obiad, gdzie chce i usiąść przy jednym stoliku ze znajomymi. Problemem jest to, że aby usłyszeć wezwanie po posiłek należy siedzieć bardzo blisko, albo wyczekiwać jedzenia przed restauracją. W efekcie  nie zdąży się nawet zamienić słowa z kolegami… Czas spędzony na oczekiwaniu na posiłek można by poświęcić na rozmowę z przyjaciółmi. Pozwala na to KDS Order Number. Numerki wyświetlane są na dużych ekranach, więc obserwacja zamówienia z różnych części food courtu nie sprawia problemu.

  1. Bar nocny

Komu z nas nie zdarzyło się stać 20 minut przed barem w oczekiwaniu na obsłużenie? Barmani działają w systemie zamówienie-realizacja-zamówienie-realizacja… Ma to swoje zalety – barmani w widowiskowy sposób przygotowują drinki i można przyglądać się ich pracy. Co jednak, gdy chcemy po prostu gin z tonikiem… Show związane z mieszaniem dwóch napoi ze sobą nie jest na tyle spektakularne, aby warto było spędzać tak dużo czasu pod barem. KDS Order System sprawdzi się w tego typu lokalach znakomicie. Zamawiamy napój u kasjera i wracamy na leżak, do stolika, czy na parkiet. System powiadomi nas, kiedy drink będzie gotowy. Goście zyskują więcej czasu na zabawę, a barmani mogą spokojnie przygotować zamówienie.

  1. Fast food

W lokalach typu fast food najważniejszy jest czas od zamówienia do otrzymania posiłku. Sprawne zarządzanie kolejką przyspiesza obsługę gości, dzięki czemu zwiększa się wydajność każdego pracownika. Każdorazowe przywoływanie klientów jest męczące dla pracowników – KDS Order Number zabiera ten obowiązek z barków obsługi.

  1. Okresowy wzmożony ruch w restauracji

Właściciele lokali w kultowych częściach miasta, takich jak rynek czy główna ulica handlowa, dobrze wiedzą, co dla restauracji oznacza organizacja koncertu w pobliżu lokalu. To bardzo duży ruch i szansa na spory zarobek. Szansa, którą nie każdy potrafi dobrze wykorzystać. Podczas tego typu imprez goście przeważnie zamawiają jedynie napoje i wychodzą. Aby nadążać za klientami i nie tracić możliwości zarobku, warto przestawić się  na tryb samoobsługowy. Klienci będą mogli złożyć zamówienie przy barze, a na ekranach KDS Order Number zostaną poinformowani, gdy posiłek będzie gotowy do odbioru.

Najprostsze rozwiązania są zawsze najlepsze. KDS Order Number wykorzystuje znany wszystkim mechanizm numerkowego zarządzania kolejką w nowy sposób. Połączenie sprawdzonego rozwiązania z możliwościami współczesnej technologii pozwala na szybszą rotacją stolików, a co za tym idzie –  większą liczbę przyjętych zamówień i lepszy zarobek.

Spodobał Ci się nasz wpis? Podziel się nim ze znajomymi!
Zespół Gastro Data: 2017-03-14