
5 elementów dobrej obsługi
spotkania biznesowego
Podczas spotkań biznesowych ważny jest spokój, dyskrecja i czas. Aby spełnić te warunki warto wesprzeć się możliwościami nowoczesnej technologii.
1. Kelner jest ciągle dostępny
Serwis w restauracji klasy premium różni się nieco od obsługi klienta w typowym lokalu gastronomicznym. Wiele czynności, które w większości obiektów wykonują sami goście (takich, jak nalewanie kolejnych kieliszków wina), w bardziej ekskluzywnych restauracjach jest po stronie obsługi. Wiąże się to z tym, że kelner musi niemal bez przerwy przebywać na sali. Nie jest to łatwe, gdy co jakiś czas, po usłyszeniu sygnału trzeba udać się na kuchnię, aby sprawdzić, którego kelnera danie jest już gotowe.
W tego typu lokalach świetnie sprawdzi się system pagerów dla obsługi. Kelnerzy noszą takie urządzenia przy sobie. Gdy danie jest gotowe, kucharz przy użyciu transmitera znajdującego się w kuchni wysyła sygnał do konkretnego kelnera, którego pager zaczyna wibrować. Wiadomo wówczas, że można udać się po danie. Kelnerzy chodzą tylko po swoje zamówienia, a więc rozwiązuje się problem pustych przebiegów, a pracownik może dłużej przebywać wśród gości. System jest bezawaryjny i – co bardzo ważne – dyskretny. Wyeliminowany zostaje także problem odgłosu przywoływania obsługi dobiegającego z kuchni. Goście mogą w spokoju przeprowadzać pertraktacje.
2. Wszystkie dania wydawane są jednocześnie
Goście oczekują, że wszyscy otrzymają dania w tym samym czasie. W przypadku spotkań biznesowych, podczas których tak ważne jest, aby obie strony czuły się równymi partnerami, jednoczesne otrzymanie dań ma wyjątkowe znaczenie. Zdarza się jednak, że nie można wszystkich zamówionych pozycji przekazać kelnerom, bo jedno danie jest nadal na patelni. Kucharz musi wybierać: poczekać i podać wszystko razem ryzykując, że niektóre dania będą chłodne lub niezgodne z zamówieniem (zbyt długo czekający na wydawce krwisty stek może dojść na talerzu, wówczas będzie średnio wysmażony), czy wydać tylko gotową część zamówienia.
Aby uniknąć tego typu dylematów, warto zainwestować w system monitorów kuchennych KDS (Kitchen Display System). Po wprowadzeniu zamówienia do programu gastronomicznego, od razu wyświetlana jest informacja na ekranach w kuchni. KDS pomaga w planowaniu i organizacji pracy kucharzy. Wraz z upływem czasu kolor zamówienia zmienia się – kucharze wiedzą, które pozycje są najpilniejsze. To rozwiązanie pomaga zaplanować działania tak, aby wszystkie dania opuściły kuchnię szybko i w tym samym czasie.
3. Kelnerzy wiedzą, czego brakuje
Nawet w najlepszych lokalach zdarza się, że zabraknie jakiegoś składnika i pewnego dania z menu nie można zaserwować. Ważne jednak, aby obsługa poinformowała o tym gości już na etapie składania zamówienia. Niedopuszczalna jest sytuacja, gdy klient o brakach na kuchni dowiaduje się później i musi na szybko wybierać inną pozycję. Skutkuje to irytacją klienta i często także tym, że później otrzymuje swoje danie i nie może spożywać posiłku wraz z partnerami.
Program Gastro posiada funkcję wyświetlania powiadomień o kończących się produktach. Kelner widzi, jakich składników brakuje i od razu może o tym poinformować gości. Dodatkowo może także sprawdzić, co poleca szef kuchni lub jaka jest zupa dnia i zasugerować to klientom.
4. Gość może dowolnie modyfikować swoje danie
W prowadzeniu restauracji podstawowym celem jest zadowolenie podniebienia gości. Nie należy przy tym ograniczać się do z góry ustalonych receptur i otworzyć się na potrzeby gości.
System Gastro pozwala na dokonywanie zmian w kompozycji potraw z menu. Można dodać dowolny składnik z wcześniej ustalonej palety dodatków. Kucharze otrzymają informację o zmodyfikowanym zamówieniu, a cena posiłku zostanie automatycznie zaktualizowana. Oprogramowanie pozwala także na dodawanie opisów do konkretnych pozycji, np. „zupa razem z drugim daniem”, czy „mojito na kruszonym lodzie”. Takie rozwiązanie zadowoli bardzo wymagających gości.
5. Klient nie musi czekać
Czas to pieniądz – w biznesie to powiedzenia nabiera dosłownego charakteru. Po zakończeniu spotkania biznesowego, goście chcą jak najszybciej wrócić do swoich obowiązków. Sprawna obsługa, wspaniały nastrój, dobre jedzenie i na sam koniec rozczarowanie – na rachunek trzeba czekać wyjątkowo długo… Klienci biznesowi często proszą o fakturę do paragonu. Wiele programów gastronomicznych nie radzi sobie ze sprawnym wygenerowaniem tego dokumentu – zwłaszcza, gdy baza klientów, których dane zapisane są w systemie, jest rozbudowana. Poza odpowiednim oprogramowaniem gastronomicznym, istotny jest także wydajny sprzęt. Nawet najlepszy program nie będzie sprawnie działać, jeśli zainstalowany będzie na urządzeniu słabej jakości. Warto zatem zainwestować w najlepszy terminal z dobrym procesorem i bezawaryjnym systemem pasywnego chłodzenia.
Oprogramowanie Gastro zainstalowane na terminalu Posiflex pozwala na sprawną obsługę nawet przy dużym obciążeniu pamięci urządzenia. Bez zawieszania się systemu i testowania cierpliwości gości restauracji.