5 powodów aby zainwestować
w kiosk samoobsługowy

Slider

Blisko 80% Polaków korzysta dziś z internetu, a blisko 90% z nas wykorzystuje do połączenia z siecią smartfon lub tablet. Chętnie sięgamy po nowe urządzenia multimedialne i mamy do nich zaufanie (przechowujemy poufne dane, korzystamy z aplikacji bankowych). Dotykowe, multimedialne urządzenia stają się środowiskiem naturalnym współczesnego człowieka. Nasze przyzwyczajenia potrafią dobrze odczytywać i interpretować specjaliści z branży horeca, którzy dzięki nowym technologiom potrafią usprawnić procesy sprzedażowe.

Nowe trendy w branży HoReCa

Nowe przyzwyczajenia i umiejętności, których wymagają od nas nowoczesne urządzenia – nabywamy zazwyczaj z łatwością. Większość urządzeń posiada spójny i intuicyjny interfejs, aby przeciętny użytkownik potrafił z nich korzystać. Podstawowymi wyznacznikami w rozwijaniu technologii jest mobilność i interaktywność. Osoby korzystające z internetu za pomocą smartfona coraz częściej dokonują zakupów online. W tym roku 76% użytkowników deklarowało, że przynajmniej raz w miesiącu dokonuje zakupów w sieci. Branża HoReCa dostrzegła w tym trendzie szansę na wykorzystanie nowych nawyków w sprzedaży. Ponieważ konsumenci chętnie obdarzają urządzenia cyfrowe zaufaniem i nie wymagają one bezpośredniej obsługi personelu – zaproponowano stanowiska samoobsługowe jako alternatywę dla tradycyjnych kas. Eksperyment został dobrze przyjęty przez konsumentów, którzy po pierwszym kontakcie z kioskiem samoobsługowym chętnie wracali do takiej formy dokonywania zakupów i składania zamówień. Przyzwyczajenia ze świata online szybko przedostały się do świata offline, a kupowanie przez klikanie staje się coraz powszechniejsze – także poza internetem.

Kiosk samoobsługowy - wyzwanie czy oczekiwanie

Jeszcze kilka lat temu nikt z konsumentów nie potrafił przewidzieć tego, jak będą wyglądały nowoczesne lokale gastronomiczne. Dekadę temu nikt nie przypuszczał także, że w lokalu gastronomicznym będzie można korzystać z darmowego internetu. Innowacje polegają właśnie na tym, aby zaskoczyć konsumenta  rozwiązaniami technologicznymi – postawić przed wyzwaniem i analizować dokonywanie wyborów. W ten sposób zaczęły właśnie funkcjonować pierwsze kioski do zamawiania. Na samym początku ich funkcjonowania klienci traktowali takie stanowiska jak wyświetlacze reklamowe. Dopiero obserwacja ich wykorzystania przez odważniejszych zamawiających ośmieliła nowych użytkowników. Z analizy działań merchandisingowych prowadzonych w popularnych sieciach fastfoodowych wynika, że konsumenci po przekroczeniu progu restauracji rozglądają się już dziś w poszukiwaniu terminala samoobsługowego. Te nowe przyzwyczajenia z pewnością w najbliższych latach przełożą się na całą branżę gastronomiczną.

5 powodów dla których warto postawić na automat do zamawiania

  1. Wizerunek – obecność kiosków samoobsługowych w restauracji jest dla konsumentów komunikatem, że znalazł się w miejscu nowoczesnym i modnym – ale nie tylko to jest w stanie nakłonić ich do skorzystania z oferty lokalu. Badania konsumenckie z początku roku dowodzą, że 85% ankietowanych chętniej wybierze miejsce, gdzie znajduje się terminal samoobsługowy głównie ze względu na szybkość obsługi.
  2. Precyzja – składanie zamówień za pośrednictwem kiosku samoobsługowego trwa znacznie krócej i daje przy tym szansę na dokonanie precyzyjniejszego wyboru. W sprzedaży bezpośredniej wymaga się od obu stron pewnych kompetencji społecznych, które czasem stanowią barierę. Panujący nad urządzeniem cyfrowym konsument jest w stanie zmienić język czy modyfikować elementy zamówienia co z kolei eliminuje błędy w przygotowywaniu posiłku.
  3. Czas – wbrew powszechnej opinii urządzenia cyfrowe nie wyeliminują pracowników. Kioski samoobsługowe są szansą na odciążenie personelu i skoncentrowanie się na innych zadaniach. W lokalach gastronomicznych prace kasjerskie są często łączone z innymi obowiązkami. Dzięki terminalom pracownicy mogą zyskać nowe kompetencje i wykonywać inne, odpowiedzialne zadania.
  4. Zysk – automaty do zamawiania generują większe zyski ze względu na skrócenie czasu dokonywania zamówienia (możliwość obsłużenia większej ilości klientów) oraz komfort użytkowania (swoboda komunikacyjna i dostęp do pełnej oferty wraz z rabatami).
  5. Komfort – konsumenci decydujący się na korzystanie z lokali gastronomicznych, które zapewniają swoim klientom stanowiska samoobsługowe liczą przede wszystkim na oszczędność czasu. Dotyczy to zarówno szybkiego złożenia zamówienia, jak i braku konieczności stania w kolejce.