
GASTROPORADNIK
wpisy blogowe, które podpowiedzą Ci jak zwiększyć
efektywność biznesu w branży gastronomicznej
Blog o branży gastronomicznej

Zadbaj o wygodę swoich Gości.
Rozwijając biznes gastronomiczny każdy rozsądny manager sięga po rozwiązania, które usprawnią pracę personelu i pomagają w codziennym funkcjonowaniu lokalu. Ponadto należy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów oraz wprowadzać udogodnienia zgodne z trendami w branży. Jak usprawnić obsługę Gości? Jak zbierać zamówienia online aby nie płacić wysokich prowizji pośrednikom?

Turystyka kulinarna – Polska a Europa
Istnieje wiele motywacji do podróżowania – atrakcyjność krajobrazu, kultura, pogoda czy lokalne atrakcje. W ostatnich latach coraz popularniejszą inspiracją do odwiedzania różnych regionów jest jednak atrakcyjność pod kątem kulinarnym konkretnego kierunku. Wykorzystanie miejscowych specjałów zapewnia niepowtarzalne doznania – nie tylko smakowe. Jaka jest kondycja turystyki kulinarnej i które regiony zapewniają największe rarytasy?

Aplikacje do restauracji – co i gdzie się sprawdzi?
Większość lokali gastronomicznych można podzielić na konkretne strefy, gdzie realizuje się poszczególne zadania związane z prowadzeniem działalności. Począwszy od magazynu przez kuchnię czy salę a na zewnętrznym ogródku kończąc. W każdym z tych obszarów można liczyć na wsparcie nowych technologii, które usprawniają realizowane procesy. Jakie są ich najważniejsze możliwości?

Szkolenia gastronomiczne – dla kogo oraz czy warto?
Nieustanne podnoszenie kompetencji własnych oraz pozostałych członków gastronomicznej załogi jest coraz istotniejsze. Jak dobierać szkolenia, aby nie marnować czasu? Na których pracownikach warto się skupić i czy w ogóle warto inwestować w tradycyjne szkolenia?

Analiza średniego rachunku – 6 kroków, aby zwiększyć jego wartość
Sukces każdego lokalu w gastronomii tak samo zależy od atrakcyjności oferty, jak i jej sposobu sprzedaży. Wskaźnikiem, z którego każdy restaurator powinien na co dzień korzystać jest średni rachunek. Dzięki tym bezwzględnym danym szybko zweryfikuje trafność decyzji i pracę personelu. Jak obliczać wartość średniego rachunku i wpływać na jego wysokość?

Łańcuch dostaw w restauracji sezonowej
Wydatki na surowce to jeden z najważniejszych kosztów prowadzenia działalności gastronomicznej. Jak zaprojektować własny łańcuch dostaw na czas sezonu i z jakich narzędzi korzystać, aby utrzymać food cost na satysfakcjonującym poziomie?

Podsumowanie największych targów HoReCa 2023
Największe branżowe targi HoReCa już za nami. Tegoroczne spotkania z gośćmi EuroGastro i Smakki to była najlepsza możliwość, aby sprawdzić kondycję całego sektora naszych odbiorców. Czego dowiedzieliśmy się o branży podczas targów i jakie były nasze najnowsze propozycje?

Drogo, drożej… 5 sposobów na zachowanie cen w menu
Rosnące ceny to ostatnio największe wyzwanie w branży gastronomicznej. Coraz droższa energia, koszty utrzymania lokalu, wyższa płaca minimalna i galopująca inflacja – zmuszają wielu przedsiębiorców do zastanowienia się nad rentownością prowadzenia działalności. Jak przechytrzyć podwyżki i nadal pozostać konkurencyjnym w branży?

Gastro Centrala – niezbędny system dla sieci lub franczyzy
Sieci lokali i współpraca franczyzowa to jeden z najpopularniejszych modeli biznesowych. Pozwala w krótkim czasie uruchomić inwestycję w oparciu o sprawdzone rozwiązania i atrakcyjną ofertę. Na czym opiera się ich sukces i jak kontrolować punkty gastronomiczne oddalone od siebie o wiele kilometrów?

Nie zaśpij – przygotuj ogródek na wiosnę
Zbliżający się sezon będzie dla branży gastronomicznej dużą szansą na odrobienie strat. Pomimo, że sytuacja ekonomiczna cały czas odstrasza lekko klientów, według raportu PMR branża w latach 2022-2027 będzie się rozwijała w tempie 8 proc. rocznie. To nie tylko dowód na jej potencjał, ale także wyzwanie, które powinno mobilizować i wzmacniać zaangażowanie w przygotowanie się do tegorocznego sezonu.

Kolejne obowiązki w gastro – opakowania wielokrotnego użytku
Z początkiem roku minął dla Polski termin wdrożenia przepisów ograniczających stosowanie opakowań jednorazowych. Tymczasem KE przygotowała już kolejny pakiet ustaw, który rozpocznie rewolucję na europejskim rynku producentów opakowań. Jakie zmiany czekają nas w najbliższym czasie i jak bardzo dotkną gastronomię?

Live cooking – co, gdzie i dla kogo?
Sam smak podanego dania nie zawsze już wystarcza do zapewnienia wyjątkowych doświadczeń kulinarnych. Rozwinięciem usługi gastronomicznej jest coraz modniejszy w naszym kraju „live cooking”, który jest realizowany przy różnych okazjach. Czym właściwie jest? Gdzie można przeprowadzić pokaz i do kogo są one skierowane?