Baza wiedzy - slider

GASTROPORADNIK
wpisy blogowe, które podpowiedzą Ci jak zwiększyć
efektywność biznesu w branży gastronomicznej

Blog o branży gastronomicznej

Historia tequili

Historia tequili

Kieliszek z przezroczystym płynem, limonka i sól. Mowa oczywiście o tequili. Z raportu sporządzonego przez Nielsen IQ wynika, że jest ona jedną z najszybciej rosnących wolumenowo kategorii na rynku. Skąd pochodzi tequila, jaka jest jej historia i jak wygląda proces powstawania tego trunku? Odpowiedzi znajdziecie w poniższym artykule.

Zobacz więcej

Jak realizować ekologiczne dostawy na wynos?

W gastronomii na całym świecie umacnia się ekologiczny trend. Wielu restauratorów łączy koncepcje marketingowe z faktyczną troską o środowisko co sprawia, że prowadzone przez nich działania są postrzegane jako autentyczne. Rezygnacja z plastiku w dostawach na wynos to pierwszy krok, aby dbać o ekologię. Jak dostosować dostawy do tego globalnego trendu bez wprowadzania radykalnych zmian i ponoszenia dodatkowych kosztów?

Zobacz więcej
Ogródkowa gastronomia

Ogródkowa gastronomia – sprawdź 5 porad na sezon 2022

Większość restauratorów organizujących w wysokim sezonie dodatkową przestrzeń gastronomiczną jest już gotowa na wiosenne przyjęcie klientów. W tym roku warto zadbać o większą atrakcyjność przestrzeni, aby wyróżnić się na konkurencyjnym rynku. Jakie trendy będą dominowały w tym roku i gdzie szukać przewagi?

Zobacz więcej
nowa wersja Gastro

Nowa wersja Gastro już dostępna

Gastro to system, który w Polsce wspiera działalność 18.000 restauracji, ale cały czas jest intensywnie rozwijany o nowe funkcjonalności. Najnowsza wersja systemu 2021.1 to odpowiedź na potrzeby zarówno małych restauracji, jak i wsparcie sieci lokali. Zastanawiasz się nad aktualizacją? Przeczytaj co zyskasz w nowym wydaniu.

Zobacz więcej
Pudu Roboty w gastronomii

Pudu Roboty w gastronomii

Według prognozy sporządzonej przez PMR wartość rynku HoReCa w Polsce w 2021 roku miała wynieść 25.9 mld złotych. Na przestrzeni ostatnich lat wdrożenie technologicznych rozwiązań w branży gastronomicznej (tj. robotyka, uczenie maszynowe czy internet rzeczy) zyskało na znaczeniu, a jej rozwój jest w dużym stopniu od nich uzależniony. W jaki sposób roboty Pudu mogą dostarczyć wartość w tej właśnie branży?

Zobacz więcej
menu restauracji

Jak z menu restauracji zrobić narzędzie marketingowe?

Szeroki zakres możliwości wykorzystania świata online może obfitować w mnóstwo korzyści. Są nimi m.in. bezpośrednia komunikacja z Gośćmi, zachęcanie ich do ponownych odwiedzin lokalu czy też pozyskiwanie nowych klientów. Ważne jest także, aby firmy z branży gastronomicznej przekuły w narzędzie promocyjne to, co jest lub może być ich esencją − czyli menu.

Zobacz więcej
Gastronomiczne trendy

Gastronomiczne trendy, które zdefiniują 2022 rok

Branża gastronomiczna nieustannie podlega przemianom, które co pewien czas wytwarzają dominujące w niej trendy. Zazwyczaj są one wynikiem potrzeb konsumentów, kondycji rynku czy też globalnych przemian. W ubiegłym roku gastronomiczne trendy musiały ustąpić walce o przetrwanie, ale w tym roku zaczynają odżywać na nowo. Jak wygląda współczesna moda gastronomiczna i co robić, żeby nie zostać w tyle?

Zobacz więcej
Sezonowość menu

Sezonowość menu

Działalność gastronomiczna w dużym stopniu jest narażona na sezonowość. Dotyczy to przede wszystkim wzmożonego okresu, który rozpoczyna się w wczesną wiosną i kończy się wraz z wakacjami. Jak zapewnić atrakcyjne menu przez cały rok nie generując jednak przy tym wysokich wydatków na produkty?

Zobacz więcej
Jak dostosować menu restauracji do trendu jedzenia z dostawą

Jak dostosować menu restauracji do trendu jedzenia z dostawą

Rynek dostaw w czasie pandemii wrósł aż o 42 proc. i był to jedyny segment, który pozwalał restauracjom nie tylko na przetrwanie, ale i na rozwój. Rosnąca konkurencja wymaga jednak tego, aby bliżej przyjrzeć się jakości i jeszcze lepiej zadbać o satysfakcję odbiorców gotowych potraw. Jak zoptymalizować ofertę i podnieść jakość dań na wynos, aby posiłki były zawsze świeże i pełnowartościowe?

Zobacz więcej
Świadomość kulinarna klientów

Świadomość kulinarna klientów

Z przeprowadzonego podczas pandemii badania odnośnie tego, czego w okresie lockdownu brakowało nam najbardziej, wynika jednoznacznie − wyjść do restauracji. Okazuje się, że nasze nawyki i przyzwyczajenia sprzed pandemii przetrwały i mają się dobrze. Jak dzisiaj konsumenci odnajdują się wśród gastronomicznych ofert i jak kształtują się ich oczekiwania?

Zobacz więcej