
GASTROPORADNIK
wpisy blogowe, które podpowiedzą Ci jak zwiększyć
efektywność biznesu w branży gastronomicznej
Blog o branży gastronomicznej

Analiza średniego rachunku – 6 kroków, aby zwiększyć jego wartość
Sukces każdego lokalu w gastronomii tak samo zależy od atrakcyjności oferty, jak i jej sposobu sprzedaży. Wskaźnikiem, z którego każdy restaurator powinien na co dzień korzystać jest średni rachunek. Dzięki tym bezwzględnym danym szybko zweryfikuje trafność decyzji i pracę personelu. Jak obliczać wartość średniego rachunku i wpływać na jego wysokość?

Łańcuch dostaw w restauracji sezonowej
Wydatki na surowce to jeden z najważniejszych kosztów prowadzenia działalności gastronomicznej. Jak zaprojektować własny łańcuch dostaw na czas sezonu i z jakich narzędzi korzystać, aby utrzymać food cost na satysfakcjonującym poziomie?

Podsumowanie największych targów HoReCa 2023
Największe branżowe targi HoReCa już za nami. Tegoroczne spotkania z gośćmi EuroGastro i Smakki to była najlepsza możliwość, aby sprawdzić kondycję całego sektora naszych odbiorców. Czego dowiedzieliśmy się o branży podczas targów i jakie były nasze najnowsze propozycje?

Drogo, drożej… 5 sposobów na zachowanie cen w menu
Rosnące ceny to ostatnio największe wyzwanie w branży gastronomicznej. Coraz droższa energia, koszty utrzymania lokalu, wyższa płaca minimalna i galopująca inflacja – zmuszają wielu przedsiębiorców do zastanowienia się nad rentownością prowadzenia działalności. Jak przechytrzyć podwyżki i nadal pozostać konkurencyjnym w branży?

Gastro Centrala – niezbędny system dla sieci lub franczyzy
Sieci lokali i współpraca franczyzowa to jeden z najpopularniejszych modeli biznesowych. Pozwala w krótkim czasie uruchomić inwestycję w oparciu o sprawdzone rozwiązania i atrakcyjną ofertę. Na czym opiera się ich sukces i jak kontrolować punkty gastronomiczne oddalone od siebie o wiele kilometrów?

Nie zaśpij – przygotuj ogródek na wiosnę
Zbliżający się sezon będzie dla branży gastronomicznej dużą szansą na odrobienie strat. Pomimo, że sytuacja ekonomiczna cały czas odstrasza lekko klientów, według raportu PMR branża w latach 2022-2027 będzie się rozwijała w tempie 8 proc. rocznie. To nie tylko dowód na jej potencjał, ale także wyzwanie, które powinno mobilizować i wzmacniać zaangażowanie w przygotowanie się do tegorocznego sezonu.

Kolejne obowiązki w gastro – opakowania wielokrotnego użytku
Z początkiem roku minął dla Polski termin wdrożenia przepisów ograniczających stosowanie opakowań jednorazowych. Tymczasem KE przygotowała już kolejny pakiet ustaw, który rozpocznie rewolucję na europejskim rynku producentów opakowań. Jakie zmiany czekają nas w najbliższym czasie i jak bardzo dotkną gastronomię?

Live cooking – co, gdzie i dla kogo?
Sam smak podanego dania nie zawsze już wystarcza do zapewnienia wyjątkowych doświadczeń kulinarnych. Rozwinięciem usługi gastronomicznej jest coraz modniejszy w naszym kraju „live cooking”, który jest realizowany przy różnych okazjach. Czym właściwie jest? Gdzie można przeprowadzić pokaz i do kogo są one skierowane?

Jak wykorzystać KDS Order Number? 5 najlepszych zastosowań.
Każdy z nas zna numerkowy system zarządzania kolejką. Numerki jasno określają, kto może w danym momencie skorzystać z usługi. Wprowadzenie tego systemu wyeliminuje problem wpychania się w kolejkę i znacznie usprawni proces obsługi klientów. To znane z urzędów, dziekanatów i służby zdrowia rozwiązanie świetnie sprawdza się także w gastronomii.

Co nowego w systemie Gastro?
Liczne wdrożenia, doświadczenie na rynku i wiele lat współpracy to doskonałe podłoże do budowania profesjonalnych narzędzi dla restauratorów. Staramy się cały czas ulepszać nasz program oraz dodawać przydatne funkcje. Przeczytaj co ostatnio pojawiło się w nowej wersji systemu Gastro.

Lokal pod restaurację – o czym pamiętać przy najmie komercyjnym
Sukces większości restauracji w dużej mierze zależy od ich lokalizacji i aranżacji. Dlatego na etapie tworzenia nowego lokalu tak ważnej jest zaplanowanie kwestii inwestorskich związanych z wynajęciem lokalu. Na co zwrócić uwagę i jakich rozwiązań unikać, aby swobodnie i bezpiecznie prowadzić swój biznes?

Tajemniczy gość w restauracji
Dla firm, które opierają swoją działalność o obsługę badanie tajemniczego klienta to bardzo wiarygodne narzędzie, które pozwala zweryfikować poziom jego satysfakcji. Niewielu restauratorów decyduje się jednak na ten krok. Jakie są słabe i mocne strony tej metody badawczej? Czego można się dowiedzieć z badań realizowanych przez tajemniczych gości?