Baza wiedzy - slider

GASTROPORADNIK
wpisy blogowe, które podpowiedzą Ci jak zwiększyć
efektywność biznesu w branży gastronomicznej

Blog o branży gastronomicznej

Tajemniczy klient

Tajemniczy gość w restauracji

Dla firm, które opierają swoją działalność o obsługę badanie tajemniczego klienta to bardzo wiarygodne narzędzie, które pozwala zweryfikować poziom jego satysfakcji. Niewielu restauratorów decyduje się jednak na ten krok. Jakie są słabe i mocne strony tej metody badawczej? Czego można się dowiedzieć z badań realizowanych przez tajemniczych gości?

Zobacz więcej
marketing w gastronomii

Owocny marketing w restauracji — kilka wskazówek

Marketing w gastronomii to ogromne pole do działania, które pozwala restauratorom tworzyć efektywne strategie. Przygotowanie własnej koncepcji wymaga nie tylko znajomości rynku, ale także narzędzi, które pomogą dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Po jakie rozwiązania dzisiaj warto sięgać i czy można samodzielnie stworzyć kompleksową strategię komunikacji, która przyniesie wymierne korzyści?

Zobacz więcej

Carving – historia i rodzaje

Serwis dań to jedno z ważniejszych zagadnień w gastronomii, które dobrze znają szefowie profesjonalnych zespołów restauracyjnych. Zalicza się do tego zarówno plating, czyli ekspozycja na talerzu oraz coraz popularniejszy carving. Druga metoda dotyczy artystycznych kompozycji, które spełniają nie tylko funkcje dekoracyjne. Jakie są jego rodzaje i możliwości zastosowania oraz skąd przywędrował do Polski?

Zobacz więcej
TOP 6 elementów systemu IT

Co najważniejsze w systemie gastronomicznym?

Polska gastronomia rozwija się i unowocześnia. Dotyczy to przede wszystkim obsługi i realizacji zamówień, ale też procesów marketingowych. Nieocenionym wsparciem w tym zakresie są systemy IT, które oferują restauratorom nowoczesne narzędzia zwiększające wydajność ich biznesu. Jakie są najważniejsze elementy systemów gastronomicznych i na co należy zwrócić uwagę przy ich wyborze?

Zobacz więcej
otworzyć pizzerię

Czy warto otworzyć pizzerię? Czy to dobry pomysł na biznes?

Polacy pizzę znają od wieków, ale dopiero w ciągu ostatnich dwóch dekad stała się tak popularna. Według wszystkich rankingów to właśnie ta zagraniczna potrawa cieszy się największą popularnością w polskiej gastronomii. Czy w tym sektorze jest jeszcze coś nowego do zaoferowania i czy rynek potrzebuje ewolucji?

Zobacz więcej
historia cydru

Historia cydru – sprawdź dzieje jabłkowego trunku

Alkoholowy napój z przefermentowanego soku jabłkowego to wciąż niespełniony potencjał polskiej gospodarki. Jest mocnym konkurentem wina i piwa, a pod względem właściwości odżywczych przewyższa oba popularne trunki. W Europie jest znany od wieków, ale w Polsce odnalazł się stosunkowo późno i nadal czeka na swoją szansę, żeby podbić gusta smakowe Polaków. Jaka jest jego historia i czy ma szansę stać się powszechnym napojem, który będzie rywalizował np. z piwem?

Zobacz więcej
Negatywna opinia o restauracji

Negatywna opinia o restauracji? Radzimy jak odpowiadać

Komunikacja marketingowa to bardzo ważny element prowadzenia działalności gospodarczej. To nie tylko slogany reklamowe i hasła promocyjne, ale także nasz codzienny kontakt z klientami. Jak poradzić sobie z negatywnymi opiniami i jak stworzyć własny model komunikacji, który będzie pozytywnie oceniany przez klientów?

Zobacz więcej

5 porad jak zwielokrotnić sprzedaż jedzenia online

Dostawy w gastronomii to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów tej branży. Tylko w ubiegłym roku jego wartość wzrosła o 14,9 proc. do 9,5 mld zł. Na tak dynamiczny wzrost wpływ mają zarówno nowe nawyki konsumentów, jak i technologie, które upraszczają proces obsługi zamówień. Jak zwiększyć sprzedaż dań z dostawą i wyeliminować wysokie koszty operacyjne?

Zobacz więcej
Dobre zarządzanie restauracją

Dobre zarządzanie restauracją – sprawdź 5 praktycznych wskazówek

Zarządzanie restauracją może być sporym wyzwaniem. Wymaga to bowiem holistycznego spojrzenia na każdy obszar działalności: od monitorowania statusu zasobów i finansów, przez kontrolę personelu, aż po obsługę klienta i trzymanie się planów rozwojowych. Innymi słowy: należy nie tylko patrzeć na całokształt biznesu, ale trzeba także skupić się na detalach. Poznaj 5 dobrych praktyk, które pomogą Ci skuteczniej zarządzać restauracją. 

Zobacz więcej