
GASTROPORADNIK
wpisy blogowe, które podpowiedzą Ci jak zwiększyć
efektywność biznesu w branży gastronomicznej
Blog o branży gastronomicznej

Sezon ogródkowy – jak przygotować swoją restaurację?
Wiosna za pasem. Już wkrótce pogoda pozwoli na wystawienie ogródków przed lokale. Ulice znowu zaczną tętnić życiem, a w restauracjach pojawi się więcej gości. Amatorów jedzenia i picia na świeżym powietrzu na pewno nie zabraknie. Należy zatem odpowiednio przygotować się do obsługi zwiększonej liczby gości.

Jak najlepiej wykorzystać KDS Order Number? 5 najlepszych zastosowań.
Każdy z nas zna numerkowy system zarządzania kolejką. Numerki jasno określają, kto może w danym momencie skorzystać z usługi – bez konfliktów i kombinatorstwa. Wprowadzenie tego systemu wyeliminowało problem wpychania się w kolejkę i znacznie usprawniło proces obsługi klientów. Okazuje się jednak, że to znane z urzędów, dziekanatów i służby zdrowia rozwiązanie świetnie sprawdza się także w gastronomii.

Kontrola kelnerów – 6 najważniejszych obszarów (cz. 2)
Nadużycia ze strony personelu to codzienność każdej restauracji. Istnieją jednak narzędzia, dzięki którym można to zjawisko zminimalizować. W poprzedniej części artykułu przedstawiliśmy 3 rodzaje najbardziej popularnych nieuczciwych praktyk kelnerskich. Czas na zestawienie kolejnych grzechów obsługi lokalu…

6-krotnie lepsza obsługa gości z POS
Fiskalizacja paragonów to obowiązek narzucony przez ustawodawcę na wszystkich przedsiębiorców. Wstukiwanie w restauracji zamówień na tradycyjnej kasie fiskalnej to jednak przeżytek – jest czasochłonne, niesie duże ryzyko pomyłek i uniemożliwia klarowne rozliczanie płatności i rabatów. System POS ułatwia i przyspiesza pracę kelnerów i jednocześnie pozwala nie narażać się skarbówce.

Co polubiliście na targach gastronomicznych w tym roku?
Największe zainteresowanie zwiedzających wzbudziły kolejno: rozwiązania w zakresie JPK, moduł do oznaczania alergenów, identyfikacja obsługi przez linie papilarne oraz szybka inwentaryzacja alkoholi poprzez Decibar. Z rozwiązań sprzętowych table tracker i monitor dla klienta LM-6207.

Kontrola obsługi kelnerskiej w restauracji – 6 obszarów (cz. 1)
Sala wypełniona po brzegi, ogródek tętniący życiem, klienci zadowoleni, brak nieprzewidzianych wydatków, a jednak po całym dniu w kasie jest mniej niż można by się spodziewać. Dlaczego większa sprzedaż nie zawsze oznacza większy zarobek? Za niskie ceny, zbyt wysoki food cost, za niska marża na napojach… a może po prostu nieuczciwy personel? Sprawdź, czy odpowiednio kontrolujesz swoich pracowników.

Inwentaryzacja alkoholi – jak zrobić to szybko i bezbłędnie
Inwentaryzacja alkoholi tradycyjnymi metodami jest monotonna i czasochłonna. Zwłaszcza w długo otwartych barach i klubach, gdzie codziennie trzeba rejestrować stany zapasów napojów i alkoholi. A gdyby skrócić ten czas kilkukrotnie?

8 korzyści z używania KDS (Kitchen Display System)
KDS, czyli system monitorów kuchennych, to nie tylko nowoczesna alternatywa dla drukarek bonowych. Przeczytaj o ośmiu korzyściach używania Kitchen Display System w Twojej restauracji lub w barze.

Jak wykorzystać mobilne stanowisko sprzedaży do przyspieszenia obsługi?
Doświadczeni kucharze przygotowujący potrawy ze starannie opracowanego menu, kelnerzy zmotywowani i dobrze przeszkoleni, nowoczesne oprogramowanie gastronomiczne i… klienci narzekający na zbyt wolną obsługę. Co szwankuje?