GASTROPORADNIK
wpisy blogowe, które podpowiedzą Ci jak zwiększyć
efektywność biznesu w branży gastronomicznej
Blog o branży gastronomicznej
Nowoczesne zarządzanie w gastronomii – w jaki sposób skrócić czas obsługi klienta?
Wpływ na powodzenie lokalu gastronomicznego ma mnóstwo różnych czynników. Najważniejsze jest odpowiednie menu, dopasowane do potrzeb lokalnego rynku. W jaki sposób można usprawnić działanie lokalu i lepiej nim zarządzać? Więcej informacji na ten temat znajdziesz w dalszej części artykułu.
Zdobądź lojalnych klientów – popularne systemy lojalnościowe
Pyszne dania, doświadczona, miła obsługa i klimatyczna atmosfera miejsca przestają być wystarczającymi determinantami wierności klientów. Klienci lubią próbować i odwiedzać nowe miejsca. Jak sprawić, żeby wracali do Waszego lokalu? Odpowiedzią jest program lojalnościowy – Polacy to lubią.
Jak zmieniają się oczekiwania klientów? – wnioski z raportu
Czego brakuje konsumentom w lokalach? Jakie zachowania personelu są najbardziej uciążliwe? Aby przetrwać na konkurencyjnym rynku gastronomicznym, trzeba na bieżąco śledzić zmiany w preferencjach klientów.
Otwarcie Cafe Równik już za nami!
22 czerwca 2018 roku mieliśmy okazję brać udział we wspaniałym wydarzeniu – otwarciu Cafe Równik we Wrocławiu. Czemu jest to dla nas niezwykły event? Ponieważ, w niewielkim stopniu, również my przyczyniliśmy się do powstania tego wyjątkowego miejsca.
5 elementów dobrej obsługi spotkania biznesowego
Podczas spotkań biznesowych ważny jest spokój, dyskrecja i czas. Aby spełnić te warunki warto wesprzeć się możliwościami nowoczesnej technologii.
5 sposobów na zwiększenie przychodu restauracji
O sukcesie restauracji decyduje wiele czynników. Dobra lokalizacja, smaczne jedzenie, niebanalny wystrój i chwytliwa nazwa mogą sprawić, że lokal będzie chętnie odwiedzany. Jednak nawet najlepiej usytuowana restauracja z najlepszą kuchnią i obsługą nie osiągnie sukcesu finansowego, jeśli nie będzie odpowiednio zarządzana.
5 urządzeń do przyspieszenia obsługi w restauracji
Szybka obsługa, zadowoleni klienci, wysokie tempo rotacji stolików i tym samym więcej pieniędzy w kasie. Jak uzyskać ten efekt bez zwiększenia zatrudnienia? Jak podnieść wydajność pracy nawet doświadczonych kelnerów? Z pomocą przychodzi technologia.
Sezon ogródkowy – jak przygotować swoją restaurację?
Wiosna za pasem. Już wkrótce pogoda pozwoli na wystawienie ogródków przed lokale. Ulice znowu zaczną tętnić życiem, a w restauracjach pojawi się więcej gości. Amatorów jedzenia i picia na świeżym powietrzu na pewno nie zabraknie. Należy zatem odpowiednio przygotować się do obsługi zwiększonej liczby gości.
Kontrola kelnerów – 6 najważniejszych obszarów (cz. 2)
Nadużycia ze strony personelu to codzienność każdej restauracji. Istnieją jednak narzędzia, dzięki którym można to zjawisko zminimalizować. W poprzedniej części artykułu przedstawiliśmy 3 rodzaje najbardziej popularnych nieuczciwych praktyk kelnerskich. Czas na zestawienie kolejnych grzechów obsługi lokalu…
6-krotnie lepsza obsługa gości z POS
Fiskalizacja paragonów to obowiązek narzucony przez ustawodawcę na wszystkich przedsiębiorców. Wstukiwanie w restauracji zamówień na tradycyjnej kasie fiskalnej to jednak przeżytek – jest czasochłonne, niesie duże ryzyko pomyłek i uniemożliwia klarowne rozliczanie płatności i rabatów. System POS ułatwia i przyspiesza pracę kelnerów i jednocześnie pozwala nie narażać się skarbówce.
Co polubiliście na targach gastronomicznych w tym roku?
Największe zainteresowanie zwiedzających wzbudziły kolejno: rozwiązania w zakresie JPK, moduł do oznaczania alergenów, identyfikacja obsługi przez linie papilarne oraz szybka inwentaryzacja alkoholi poprzez Decibar. Z rozwiązań sprzętowych table tracker i monitor dla klienta LM-6207.
Kontrola obsługi kelnerskiej w restauracji – 6 obszarów (cz. 1)
Sala wypełniona po brzegi, ogródek tętniący życiem, klienci zadowoleni, brak nieprzewidzianych wydatków, a jednak po całym dniu w kasie jest mniej niż można by się spodziewać. Dlaczego większa sprzedaż nie zawsze oznacza większy zarobek? Za niskie ceny, zbyt wysoki food cost, za niska marża na napojach… a może po prostu nieuczciwy personel? Sprawdź, czy odpowiednio kontrolujesz swoich pracowników.