Baza wiedzy - slider

GASTROPORADNIK
wpisy blogowe, które podpowiedzą Ci jak zwiększyć
efektywność biznesu w branży gastronomicznej

Blog o branży gastronomicznej

Jak założyć dobrze prosperującą kantynę?

Dobrze przemyślana kantyna pracownicza może szybko stać się świetnie prosperującym biznesem. Wielofunkcyjna, przyjazna przestrzeń, która z łatwością przyciągnie pracowników, nie tylko przyniesie dochód właścicielowi. Przyczyni się też do wzrostu wartości firmy, w której operuje i jej pozytywnego wizerunku.

Zobacz więcej

Zamówienia online z Gastro Ordering

W dobie pandemii koronawirusa zamówienia online okazały się dla wielu barów i restauracji ostatnią deską ratunku. Rok po pandemii można już mówić o nowych nawykach, które z pewnością zostaną w gastronomii na dłużej. Jak dostosować swoją restaurację, aby pomimo zamkniętego dla gości lokalu – generować zyski?

Zobacz więcej

Gastro kioski – funkcje i zastosowanie

Kioski gastronomiczne od kilku lat cieszą się rosnącym powodzeniem w branży. Ich zastosowanie pozwala nie tylko na szybką i precyzyjną obsługę klientów, ale także na prowadzenie skutecznych działań marketingowych. Dzięki nim właściciele punktów gastronomicznych mogą odciążyć personel i skupić się na strategii rozwoju przedsiębiorstwa.

Zobacz więcej

Food cost – jak go obliczyć?

Pandemia nauczyła wielu przedsiębiorców bardziej rzetelnego podejścia do finansów. W czasie, gdy znacząco topnieją zyski należy lepiej panować nad wydatkami i liczyć się ze wszystkimi kosztami. Narzędziem, które pozwoli nam określić realny zysk uzyskiwany z naszego menu jest food cost. Jak skutecznie go liczyć i mieć go pod kontrolą?

Zobacz więcej

Zamówienia online i ich wartość w czasie pandemii

Szesnaście tygodni temu rząd zamknął gastronomie „na dwa tygodnie”, tymczasem o hekatombie w branży piszą w ostatnim czasie wszystkie gazety i portale. W marcu minie dokładnie rok od wprowadzenia stanu pandemii na terenie kraju. Bez wątpienia to właśnie branża gastronomiczna jest tą, która najmocniej ucierpiała w starciu z koronawirusem. Jak radzą sobie przedsiębiorcy z branży i czy zamówienia online pomagają im przetrwać?

Zobacz więcej

Obniż koszty prowadzenia baru z BeerWall!

Gastronomia jest od kilka lat jest jednym z prężniej rozwijających się sektorów gospodarki. Rośnie nie tylko sama wartość branży, ale także oczekiwania konsumentów, którzy lubią nowe propozycje, nie tylko w menu. Rozwój branży dotyczy również automatyzacji w barach i restauracjach. Niewątpliwie takim rozwiązaniem jest właśnie BeerWall.

Zobacz więcej

Dostarczaj jedzenie do domu!

W czasie pandemii najszybciej rozwijającą się usługą w gastronomii jest sprzedaż posiłków z dostawą do domu. Cyfrowa rewolucja, która dopiero od kilku lat rozwija się w branży – daje nowe możliwości na pozyskanie klientów i promocję biznesu. Jak rozpocząć przygodę z dostawami i zacząć na nich dobrze zarabiać?

Zobacz więcej

Sposoby na lockdown

Polska branża gastronomiczna już od dziesięciu miesięcy walczy ze skutkami pandemii koronawirusa. Przedsiębiorcom kończą się nie tylko zasoby finansowe, ale także cierpliwość. Wielu z nich wzięło sprawy w swoje ręce, nie zwracając uwagi na ministerialne rozporządzenia. Jak dziś branża walczy z pandemią? Przede wszystkim stanowczo i kreatywnie.

Zobacz więcej

Inspiracje wystroju restauracji. Jakie trendy przeważają?

Rynek gastronomiczny w Polsce od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie, co skłania wielu inwestorów do sprawdzenia swoich sił w tej branży. W ubiegłym roku aż 93% Polaków deklarowało korzystanie z usług gastronomicznych. Rosnąca wciąż konkurencja walczy o konsumentów na wielu frontach, a jednym z nich jest lokalizowanie obiektów gastronomicznych. Jaką strategię przyjąć aby stworzyć miejsce przyjazne, dostępne i popularne?

Zobacz więcej
lokalizacja dla restauracji

Jak wybrać odpowiednią lokalizację dla restauracji?

Rynek gastronomiczny w Polsce od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie, co skłania wielu inwestorów do sprawdzenia swoich sił w tej branży. W ubiegłym roku aż 93% Polaków deklarowało korzystanie z usług gastronomicznych. Rosnąca wciąż konkurencja walczy o konsumentów na wielu frontach, a jednym z nich jest lokalizowanie obiektów gastronomicznych. Jaką strategię przyjąć aby stworzyć miejsce przyjazne, dostępne i popularne?

Zobacz więcej

Przestój czy nowe trendy? Branża gastronomiczna w 2020.

Ostatnie lata w polskiej gastronomii to czas oswajania nowych trendów i stabilnego rozwoju. Pierwszy kwartał tego roku przyniósł jednak trzęsienie ziemi, jakiego nikt się nie spodziewał. Mimo rządowych deklaracji i społecznego zaangażowania we wsparcie branży gastronomicznej – nie każdemu uda się przetrwać, ale ci, którzy odzyskają swoich klientów powrócą jeszcze silniejsi.

Zobacz więcej