GASTROPORADNIK
wpisy blogowe, które podpowiedzą Ci jak zwiększyć
efektywność biznesu w branży gastronomicznej

Slider

Blog o branży gastronomicznej

Prosta komunikacja w gastronomii – sposoby na letnie urwanie głowy

Praca personelu w restauracji podczas sezonu letniego nie należy do najłatwiejszych. Związane jest to m.in. z dodatkowym obszarem do obsługi jakimi są ogródki przed lokalami. Większy ruch i natężona rotacja stolików mogą powodować utrudnioną komunikację pomiędzy personelem, a także liczne pomyłki przy przekazywaniu zamówień do realizacji.

Zobacz więcej
Jedziemy na EuroGastro!

Jedziemy na EuroGastro!

Niespełna dwa tygodnie pozostały do rozpoczęcia największych targów gastronomiczno-hotelarskich w Polsce – EuroGastro/WorldHotel. W tym roku odbędą się one w dniach 27-29 marca w innej niż dotychczas lokalizacji – Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą. Jak co roku i my weźmiemy udział w tym wydarzeniu!

Zobacz więcej

Inspirująca historia dwóch sióstr

Każda firma będąca na rynku tak długo jak nasza ma mnóstwo okazji do spotkania wspaniałych i inspirujących osób. Rozmawiając z naszymi Klientami poznajemy ich nieprawdopodobne historie. Dzisiaj chcemy się z Wami podzielić jedną z nich, taką która za każdym razem wywołuje uśmiech na naszych twarzach.

Zobacz więcej
czym jest haccp i czy muszę go mieć

Co to jest HACCP i czy muszę go mieć?

Kiedy prowadzisz lub dopiero planujesz otworzyć zakład gastronomiczny musisz pamiętać o przygotowaniu GHP i GMP oraz księgi HACCP. Ich opracowanie to nie tylko konieczność czy obowiązek – wbrew pozorom nie przydadzą się one wyłącznie podczas kontroli Inspekcji Sanitarnej. Czym jest HACCP?

Zobacz więcej
Czym są dobre praktyki GMP i GHP i czy muszę to mieć

Czym są dobre praktyki GMP i GHP i czy muszę to mieć?

Restauracje, kawiarnie, bary bistro i cała szeroko pojęta gastronomia spełniają swoje obowiązki w zakresie bezpieczeństwa i jakości żywności poprzez wdrażanie systemów zapewnienia jakości w całym łańcuchu produkcji żywności. Do kontroli z pomocą przychodzą Dobre Praktyki Higieniczne (GHP), Dobre Praktyki Produkcyjne (GMP) oraz Analiza Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontrolnych czyli HACCP. Co to oznacza?

Zobacz więcej
Jak długo klient powinien czekać na posiłek?

Jak długo klient powinien czekać na posiłek?

To, ile czasu klient będzie czekał cierpliwie na zamówiony posiłek, zależy przede wszystkim od wybranego dania. Przyjęło się, że przekąski oraz napoje powinny zostać podane od razu, a na przygotowanie lunchu przyjmuje się średnio ok. 20 minut. Jednak czy tak naprawdę da się zamknąć przygotowanie dania w określonych ramach czasowych? A jeśli nie, to jaki jest akceptowany czas oczekiwania na posiłek w restauracji?

Zobacz więcej
Jak motywować pracowników w restauracji

Jak motywować pracowników w restauracji?

Pracownik lubiący swoją pracę, chętnie do niej przychodzący i poważnie podchodzący do swoim obowiązków – właśnie z taką osobą Twój lokal ma szansę odnieść sukces. Niestety, poziom motywacji wraz z upływem czasu spada. Co zrobić, by stopień zaangażowania nie malał?

Zobacz więcej
Wyposażenie w restauracji – co jest potrzebne?

Wyposażenie w restauracji – co jest potrzebne

Restauracje różnią się między sobą specyfiką serwowanych dań — niektóre stawiają na potrawy regionalne, kuchnię włoską lub żywność orientalną, podczas gdy inne skłaniają się ku bardziej uniwersalnemu menu. Bez jakiego wyposażenia nie obędzie się żadna restauracja?

Zobacz więcej
6 nietypowych pomysłów na restaurację

6 nietypowych pomysłów na restaurację

Czy w dzisiejszych czasach można jeszcze zaskoczyć klienta w gastronomii? W dzisiejszym artykule na 6 przykładach pokażemy Ci, że pomysłów na restaurację jest wiele i nie trzeba oferować posiłku w przestworzach, by przyciągnąć klienta. Jednak czy wszystkie sprawdzą się na naszym rodzimym rynku?

Zobacz więcej

Aromamarketing – marketing zapachowy w Twojej restauracji

Wyjątkowe jedzenie to nie tylko niezapomniany smak lub kompozycja ciesząca oczy – to także niezwykły aromat, który na długo pozostaje w pamięci. To właśnie zapach jest jednym z czynników, który wpływa na podejmowanie decyzji. To, czy poprosimy o stolik w danym lokalu lub jakie danie zamówimy, zależne jest właśnie od aromatu, jaki roztacza się w restauracji.

Zobacz więcej