Baza wiedzy - slider

GASTROPORADNIK
wpisy blogowe, które podpowiedzą Ci jak zwiększyć
efektywność biznesu w branży gastronomicznej

Blog o branży gastronomicznej

happy hours

Jak przygotować ofertę happy hours?

Happy hours to świetna i niezawodna szansa na zwiększenie ruchu w lokalu. Można je ustawić o dowolnej porze − kawa do śniadania za złotówkę, lunch za określoną kwotę czy cena butelki dobrego wina do kolacji pomniejszona o wybrany procent. Jak przygotować ofertę, która zachęci do odwiedzin lokalu stałych klientów i przyciągnie nowych?

Zobacz więcej

Językowe wyzwania w gastronomii

Bruschetta, foie gras czy fajita to tylko niektóre przykłady językowych zapożyczeń, które często można często znaleźć w menu polskich restauracji. Nasz język jest podatny na zagraniczne słownictwo, które sami chętnie stosujemy. Nieumiejętna wymowa lub nieznane znaczenie są jednak w stanie zawstydzić nawet najbardziej doświadczonego kelnera. Jakie zapożyczenia są obecnie najpopularniejsze w polskiej gastronomii i gdzie szukać wzorcowej wymowy językowych łamańców?

Zobacz więcej
EuroGastro

EuroGastro & WorldHotel 2022 – kolejna edycja targów za nami

Jak co roku nie mogło nas zabraknąć na największych targach gastronomiczno-hotelowych w Polsce EuroGastro & WorldHotel! W dniach 17-19 maja w PTAK WARSAW EXPO w Nadarzynie pod Warszawą, prezentowaliśmy nasze innowacyjne rozwiązania usprawniające codzienną pracę w gastronomii. To były trzy intensywne dni pełne efektywnych spotkań i niesamowitych wrażeń. Relację z wydarzenia przedstawiamy w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!

Zobacz więcej
Historia tequili

Historia tequili

Kieliszek z przezroczystym płynem, limonka i sól. Mowa oczywiście o tequili. Z raportu sporządzonego przez Nielsen IQ wynika, że jest ona jedną z najszybciej rosnących wolumenowo kategorii na rynku. Skąd pochodzi tequila, jaka jest jej historia i jak wygląda proces powstawania tego trunku? Odpowiedzi znajdziecie w poniższym artykule.

Zobacz więcej

Jak realizować ekologiczne dostawy na wynos?

W gastronomii na całym świecie umacnia się ekologiczny trend. Wielu restauratorów łączy koncepcje marketingowe z faktyczną troską o środowisko co sprawia, że prowadzone przez nich działania są postrzegane jako autentyczne. Rezygnacja z plastiku w dostawach na wynos to pierwszy krok, aby dbać o ekologię. Jak dostosować dostawy do tego globalnego trendu bez wprowadzania radykalnych zmian i ponoszenia dodatkowych kosztów?

Zobacz więcej
Ogródkowa gastronomia

Ogródkowa gastronomia – sprawdź 5 porad na sezon 2022

Większość restauratorów organizujących w wysokim sezonie dodatkową przestrzeń gastronomiczną jest już gotowa na wiosenne przyjęcie klientów. W tym roku warto zadbać o większą atrakcyjność przestrzeni, aby wyróżnić się na konkurencyjnym rynku. Jakie trendy będą dominowały w tym roku i gdzie szukać przewagi?

Zobacz więcej
nowa wersja Gastro

Nowa wersja Gastro już dostępna

Gastro to system, który w Polsce wspiera działalność 18.000 restauracji, ale cały czas jest intensywnie rozwijany o nowe funkcjonalności. Najnowsza wersja systemu 2021.1 to odpowiedź na potrzeby zarówno małych restauracji, jak i wsparcie sieci lokali. Zastanawiasz się nad aktualizacją? Przeczytaj co zyskasz w nowym wydaniu.

Zobacz więcej
Pudu Roboty w gastronomii

Pudu Roboty w gastronomii

Według prognozy sporządzonej przez PMR wartość rynku HoReCa w Polsce w 2021 roku miała wynieść 25.9 mld złotych. Na przestrzeni ostatnich lat wdrożenie technologicznych rozwiązań w branży gastronomicznej (tj. robotyka, uczenie maszynowe czy internet rzeczy) zyskało na znaczeniu, a jej rozwój jest w dużym stopniu od nich uzależniony. W jaki sposób roboty Pudu mogą dostarczyć wartość w tej właśnie branży?

Zobacz więcej
menu restauracji

Jak z menu restauracji zrobić narzędzie marketingowe?

Szeroki zakres możliwości wykorzystania świata online może obfitować w mnóstwo korzyści. Są nimi m.in. bezpośrednia komunikacja z Gośćmi, zachęcanie ich do ponownych odwiedzin lokalu czy też pozyskiwanie nowych klientów. Ważne jest także, aby firmy z branży gastronomicznej przekuły w narzędzie promocyjne to, co jest lub może być ich esencją − czyli menu.

Zobacz więcej