
GASTROPORADNIK
wpisy blogowe, które podpowiedzą Ci jak zwiększyć
efektywność biznesu w branży gastronomicznej
Blog o branży gastronomicznej

Obsługa Gości w restauracji – sprawdź 4 wskazówki dla kelnerów
Obsługa kelnerska w gastronomii powinna być dopełnieniem dobrych doświadczeń konsumenckich. Czy jednak wytarte ścieżki zawsze prowadzą nas do tego samego miejsca i pozwalają osiągnąć cel? Jakie są obecnie najważniejsze trendy obsługi i na czym skupić uwagę kelnerów?

Czy warto otworzyć pizzerię? Czy to dobry pomysł na biznes?
Polacy pizzę znają od wieków, ale dopiero w ciągu ostatnich dwóch dekad stała się tak popularna. Według wszystkich rankingów to właśnie ta zagraniczna potrawa cieszy się największą popularnością w polskiej gastronomii. Czy w tym sektorze jest jeszcze coś nowego do zaoferowania i czy rynek potrzebuje ewolucji?

Historia cydru – sprawdź dzieje jabłkowego trunku
Alkoholowy napój z przefermentowanego soku jabłkowego to wciąż niespełniony potencjał polskiej gospodarki. Jest mocnym konkurentem wina i piwa, a pod względem właściwości odżywczych przewyższa oba popularne trunki. W Europie jest znany od wieków, ale w Polsce odnalazł się stosunkowo późno i nadal czeka na swoją szansę, żeby podbić gusta smakowe Polaków. Jaka jest jego historia i czy ma szansę stać się powszechnym napojem, który będzie rywalizował np. z piwem?

Karty podarunkowe do restauracji – prosty sposób na zwiększenie zysków lokalu
Funkcjonowanie kart podarunkowych w codziennym życiu to już standard. Głównie pojawiały się one w punktach handlowo-usługowych, teraz pojawiają się również w gastronomii. Wspaniały pomysł na praktyczny prezent, czy dobre narzędzie marketingowe? Sprawdź jak takie rozwiązanie może przynieść zyski w restauracji, i dlaczego warto je wdrożyć już teraz.

Negatywna opinia o restauracji? Radzimy jak odpowiadać
Komunikacja marketingowa to bardzo ważny element prowadzenia działalności gospodarczej. To nie tylko slogany reklamowe i hasła promocyjne, ale także nasz codzienny kontakt z klientami. Jak poradzić sobie z negatywnymi opiniami i jak stworzyć własny model komunikacji, który będzie pozytywnie oceniany przez klientów?

5 porad jak zwielokrotnić sprzedaż jedzenia online
Dostawy w gastronomii to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów tej branży. Tylko w ubiegłym roku jego wartość wzrosła o 14,9 proc. do 9,5 mld zł. Na tak dynamiczny wzrost wpływ mają zarówno nowe nawyki konsumentów, jak i technologie, które upraszczają proces obsługi zamówień. Jak zwiększyć sprzedaż dań z dostawą i wyeliminować wysokie koszty operacyjne?

Dobre zarządzanie restauracją – sprawdź 5 praktycznych wskazówek
Zarządzanie restauracją może być sporym wyzwaniem. Wymaga to bowiem holistycznego spojrzenia na każdy obszar działalności: od monitorowania statusu zasobów i finansów, przez kontrolę personelu, aż po obsługę klienta i trzymanie się planów rozwojowych. Innymi słowy: należy nie tylko patrzeć na całokształt biznesu, ale trzeba także skupić się na detalach. Poznaj 5 dobrych praktyk, które pomogą Ci skuteczniej zarządzać restauracją.

Przyciągnij Gości do restauracji – bądź widoczny w Google Maps
Google Maps to jedna z najważniejszych aplikacji firmy założonej przez Larrego Pagea. W ostatniej dekadzie popularny nawigator wskazujący drogę do wybranego celu stał się również ważnym narzędziem opiniotwórczym oraz polecającym miejsca, które warto odwiedzić w okolicy. Czy gastronomia może się obejść bez własnego profilu w mapach Googla i jak zoptymalizować wpis, aby przyciągał nowych Gości?

Jak zwiększyć zyski w restauracji? Poznaj moduł promocji!
Paradygmatem prowadzenia restauracji jest kontemplacja jak zwiększyć zysk z jej prowadzenia. Wiele pomysłów pojawiających się przez lata działalności obiektów, pokazywały, że są bardziej skuteczne i te nieskuteczne sposoby. Jednym ze skutecznych sposobów od zawsze były promocje i rabaty. Jak nimi dobrze zarządzać? Gdzie poznać ich rodzaje i możliwości? Już teraz możesz zagłębić się w świat tego narzędzia.

Pomysły na czekadełko – 4 propozycje, które spodobają się Gościom
Czekadełko w ostatnich latach zyskuje na popularności w polskiej gastronomii. Sama idea została zaczerpnięta z finezyjnego podejścia do gotowania i serwowania Gościom preludium do wielkiej uczty przez francuskich szefów kuchni. Jaką funkcję mogą pełnić niewielkie, darmowe przystawki i dlaczego warto je podawać?

Samoobsługa w restauracji. 5 powodów, dla których warto na nią postawić
Po latach eksperymentów samoobsługa nie jest już polem doświadczalnym, a dobrze zorganizowanym działaniem przynoszącym wiele korzyści zarówno przedsiębiorcom jak i klientom. W związku z tym coraz więcej właścicieli gastronomii decyduje się na zastosowanie rozwiązań, które pozwalają na samodzielny wybór i kupno produktów w lokalu. Czy jest to opłacalna opcja?

Jak ograniczyć marnowanie żywności w restauracji?
Marnowanie żywności to duży problem, z którym zmaga się branża gastronomiczna. W szczególności, kiedy wzrastają ceny produktów i stopniowo zwiększana jest świadomość ekologiczna. Co restauratorzy mogą zrobić, aby marnować mniej jedzenia w lokalach, a tym samym nie tracić zysków?