Baza wiedzy - slider

GASTROPORADNIK
wpisy blogowe, które podpowiedzą Ci jak zwiększyć
efektywność biznesu w branży gastronomicznej

Blog o branży gastronomicznej

Rynek delivery w Polsce

Rynek delivery w Polsce. Jaki model dostaw wybrać?

Rynek dostaw w czasie pandemii uratował znaczną część branży gastronomicznej. W czasach ograniczonego dostępu do lokali to właśnie dowożenie klientom gotowych posiłków podtrzymywało relację i generowało niezbędny zysk. Dziś branża delivery wydaje się być w szczytowej formie. Świadczy o tym choćby fakt, że liczba restauracji, które nie dowożą jedzenia stale topnieje. Jak usprawnić dostawy jedzenia? Jaki model restauratorzy wybierają najczęściej? Czy faktycznie outsourcing to jedyne słuszne rozwiązanie?

Zobacz więcej
Lord Jack

Poznaj Lorda Jack’a w sercu rzeszowskiego rynku

Wyjątkowe miejsce na mapie Rzeszowa, które znacznie odróżnia się od innych lokali. W pierwszym skojarzeniu idealne dla osób, które lubią dobrą whisky i podróż motocyklem w nieznane. Czy to jednak oznacza, że rodzina z małymi dziećmi nie ma tam czego szukać? Zdecydowanie nie. Skąd taki wniosek dowiecie się z dzisiejszego artykułu.

Zobacz więcej
ofertę świąteczną

Jak wypromować Ofertę Świąteczną w swojej restauracji?

Ubiegłoroczne święta przeszły do historii pod znakiem obostrzeń, które ograniczały nie tylko naszą mobilność ale również grono ludzi, w którym mogliśmy się spotykać. W tym samym czasie ograniczono również dostęp do hoteli i restauracji, co dodatkowo pogłębiło kryzys w branży w samej końcówce roku. Wiele jednak wskazuje, że tegoroczne święta uda się wszystkim spędzić w miarę normalnych warunkach. Jak przygotować i wypromować w tym ważnym dla gastronomii okresie noworoczną ofertę i wypromować ją wśród klientów?

Zobacz więcej
beerwall

4 argumenty za wprowadzeniem ściany piwnej w Twoim lokalu

Wyobraź sobie sytuację, że klient wchodzi do Twojego lokalu i bez pomocy obsługi nalewa sobie piwo z kranu, który jest zamontowany na ogólnodostępnej ścianie. Ty zarabiasz, klient cieszy się z szybkości otrzymania zamówienia i możliwości obcowania z nową technologią, a obsługa ma czas zajmować się ważniejszymi rzeczami niż nalewanie złotego trunku. Brzmi ciekawie? Poznaj BeerWall!

Zobacz więcej
historia piwa

Potentaci złotego trunku – polska historia piwa

Piwo jest z nami niemal od zawsze. Pisemne źródła podają informacje o dobrze rozwiniętej tradycji warzenia złotego trunku już w czasach przedchrześcijańskich. Jak to się stało, że właśnie ten napój towarzyszył nam przez wieki i czy zawsze był tak popularny jak dziś?

Zobacz więcej
obsługa zamówień online w restauracji

Delivery Integration Service – sprawna obsługa zamówień z Pyszne.pl, Uber Eats i Glovo

Szybkie i sprawne zarządzanie zamówieniami online, które spływają z różnych platform zewnętrznych? Pozwala na to Delivery Integration Service. To najnowszy moduł, dzięki któremu z łatwością zintegrujesz swoją gastronomię z portalami oferującymi jedzenie na wynos − Pyszne.pl, Uber Eats i Glovo. DIS znacząco usprawnia procesy obsługi zamówień, dzięki którym delivery staje się proste.

Zobacz więcej
programy lojalnościowe

Skuteczne programy lojalnościowe w gastronomii

Programy lojalnościowe to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Według statystyk aż 65 proc. konsumentów korzysta co najmniej z jednego systemu promującego lojalne zakupy. Zainteresowanie programami w okresie pandemii wzrosło o ponad 5 proc. Jakimi systemami posługują się dzisiaj firmy z branży gastronomicznej i które z nich są najbardziej skuteczne?

Zobacz więcej
Koncesja na alkohol

Koncesja na alkohol w restauracji – ile kosztuje i jak ją uzyskać?

W ostatnim czasie temat koncesji na sprzedaż alkoholu dla restauracji wzbudza wiele wątpliwości, a nawet kontrowersji. Dyskusje pojawiły się już podczas pierwszych obostrzeń i nadal pojawia się wiele kwestii spornych, które warto wyjaśnić. Jak uzyskać koncesję na alkohol? Jaki jest koszt? Czy Każdy może otrzymać koncesję? Gdzie składać dokumenty? Czy chcąc sprzedawać alkohol potrzebujemy koncesji czy zezwolenia?

Zobacz więcej
EuroGastro 2021

Podsumowanie targów EuroGastro 2021

To była pierwsza od dawna możliwość spotkania się na targach. Podczas trzech dni spotkań, między 1 a 3 września, udało nam się odbyć wiele rozmów, nawiązać nowe relacje i dopytać o bieżące potrzeby rynku HoReCa.

Zobacz więcej