Co nowego w systemie Gastro?

Jako producent oprogramowania Gastro dokładamy wszelkich starań aby spełniać wasze potrzeby pod kątem funkcjonalności wykorzystywanego systemu. Liczne wdrożenia, doświadczenie na rynku i wiele lat współpracy to doskonałe podłoże do budowania profesjonalnych narzędzi dla restauratorów. Staramy się cały czas ulepszać program oraz dodawać przydatne funkcje. Poniżej to co ostatnio pojawiło się w nowej wersji systemu Gastro.

Magazyn pod kontrolą i łatwiejsza inwentaryzacja

Odpowiednie zarządzanie stanem magazynowym jest niezwykle istotne w każdej restauracji. Kluczem do tego by spać spokojnie jest pełna kontrola magazynu i jego regularna inwentaryzacja. Aby proces inwentaryzacji przebiegł gładko zalecamy korzystanie z aplikacji ICS, łączącej się z programem Gastro Szef. Moduł zyskał kolejne możliwości, dzięki którym szybko skorygujemy stany magazynowe. Dodaliśmy możliwość zaciągania danych z ICS przy dokumentach MM i RW, a dokładnie przy tworzeniu dokumentów pojawił się przycisk „podwójny plus”. Po jego naciśnięciu wyskakuje okno z listą strat/przesunięć MM utworzonych w ICS. Ponadto powstał nowy mechanizm czyszczenia danych sprzedażowych i magazynowych dla lokali zarządzanych centralnie. Dane czyszczone są po stronie lokalu, do daty, nie usuwają się w centrali. Dzięki temu można ograniczyć wielkość bazy konkretnego lokalu z sieci.

Nowością jest również raport rentowności artykułów. Zestawienie prezentuje pozycje, które są magazynowane lub mają recepturę. Raport bierze pod uwagę podstawowe składniki receptur bez uwzględniania zamienników. Od tej pory kucharz zawsze ma właściwe dla danej potrawy produkty a manager sprawniej zrobi listę zakupów.

Kolejnym dodatkiem jest rozszerzenie uprawnień lokalu, głównie dla kadry zarządzającej restauracją. Należy spojrzeć na zakładkę „Opcje dodatkowe” w kategorii „Uprawnienia ICS”.  Dodaliśmy nowe uprawnienia „ICS Przesunięcia międzymagazynowe” oraz „ICS Rozchód wewnętrzny (Straty)”. Natomiast innym usprawnieniem jest rozszerzenie widoku listy inwentaryzacji i pozycji spisowych o wartości brutto. Dotychczas widoczne były tylko pozycje netto. Pamiętajcie jednak, że dodane pozycje brutto są domyślnie ukryte.

Pojawiły się również opisy na wszystkich kolumnach raportów magazynowych, co może pomóc w poprawnym prowadzeniu magazynu a także w późniejszym procesie inwentaryzacji. Od tej wersji oprogramowania jest też możliwość dodania towaru bez zdjęcia – do tej pory w aplikacji wysyłanie towarów bez zdjęcia było blokowane.

Sprawdź jak jeszcze aplikacja ułatwia cały proces inwentaryzacji:

Gastro i GoLunch

Najnowsza wersja systemu Gastro jest zintegrowana z GoLunch, czyli platformą do zamawiania posiłków pracowniczych. Doskonale sprawdza się w kantynach pracowniczych oraz gastronomii w biurowcach, czyli wszędzie tam, gdzie istotne jest szybkie wydanie wielu posiłków w krótkim czasie.

GoLunch pozwala na zamawianie posiłków przez pracownika z dowolnego miejsca. System składa się z aplikacji webowej (pozwala użytkownikom posiadającym karty lokalu zamawiać posiłki na stronie internetowej) oraz aplikacji mobilnej działającej na iOS lub Android. Menu restauracji jest prezentowane w podziale na dni tygodnia. Ponadto pracownik podczas zamawiania może wybrać dogodną dla siebie godzinę oraz miejsce odbioru posiłku. Takie zmówienie może być opłacone na trzy sposoby: dotacją (dofinansowaniem od pracodawcy), prepaidem (zasilonym wcześniej przez pracownika), jak również płatnościami online. W aplikacji można również przejrzeć historię zamawianych posiłków.

W najnowszej wersji Gastro opracowaliśmy rozszerzenie parametrów systemu o konfigurację GoLunch i dodaliśmy również listę zamówień spływających z tej aplikacji. Pojawia się nowy ekran z rejestrem zamówień z aplikacji umożliwiający zmianę statusu zamówień oraz wydruk dokumentu.

Inne nowości i usprawnienia w Gastro

Nowa wersja systemu Gastro to przejście na Microsoft .NET Framework 4.7.2. Oznacza to, że nie będziemy już wspierać systemu Windows XP.

Dodaliśmy również kilka raportów, aby usprawnić analizy food cost i lepiej zorganizować surowce w magazynach:

  • raport definiowalny sprzedaży i food cost – raport w formie tabeli przestawnej, który zwraca dane o wartości sprzedaży i kosztach sprzedawanych produktów.
  • raport rentowności artykułów – prezentuje pozycje, które są magazynowane lub mają recepturę. Raport bierze pod uwagę składniki podstawowe receptur bez uwzględniania zamienników.
  • raport zapotrzebowania zakupu z zamówień wewnętrznych – umieszczony w zakładce „Raporty i zestawienia – Magazyn” dla lokali zarządzanych centralnie. Raport prezentuje surowce niezbędne do skompletowania wszystkich zamówień wewnętrznych.
  • raport średni rachunek – dodanie kolumn z wartością netto i brutto rachunku oraz z podsumowaniem wyliczającym średni rachunek.

Innymi zmianami w Gastro są dodatkowe uprawnienia dla pracowników obsługujących sale, tzn. „opóźnienie serwowania” oraz „kolejność serwowania”. Również od zakresu uprawnień członka zespołu ulegają zmianie przyciski na POSie.

Więcej szczegółów i opis pozostałych zmian w najnowszej wersji szukaj w Manifeście 2022.1.

Jak uzyskać nową wersję Gastro?

Wystarczy, że skontaktujesz się ze swoim opiekunem lub napiszesz na: handlowy@gastro.pl.

A jeśli nie masz jeszcze naszego systemu to zapraszamy do kontaktu!