Dobre praktyki dowozów
Branża gastronomiczna stoi przed ogromnym wyzwaniem. Zamknięcie lokali gastronomicznych i brak możliwości sprzedaży w lokalach drastycznie wpływa na wyniki finansowe restauracji. Sytuacja epidemiczna wymaga znacznego dostosowania się i prowadzenia lub uruchomienia sprzedaży posiłków na wynos.
Jak zapewnić klientom bezpieczne dostarczanie posiłków i zminimalizować ryzyko zakażenia COVID-19 pracowników i klientów?
Ograniczenie kontaktu
Jednym z najważniejszych czynników jest możliwie maksymalne ograniczenie kontaktu pomiędzy pracownikami oraz dostarczycielami i klientami.
Kucharze, którzy przygotowują posiłki powinni zostawiać je w bezpiecznym miejscu dla dostawców, którzy odbiorą je z ustalonego miejsca. Może to być lada w restauracji lub stolik.
Kierowcy przed dostarczeniem jedzenia mogą skontaktować się z klientem i ustalić dogodne dla niego warunki odbioru jedzenia – pozostawienie zamówienia w portierni, zostawienie posiłku przed drzwiami lub spotkanie na zewnątrz. Kolejnym wyjściem jest zaproponowanie klientom odbioru osobistego z restauracji.
Płatności bezgotówkowe
Za zamówione posiłki powinno się preferować płatności kartą lub przelewem on-line. Im mniej styczności tym lepiej – zarówno dla klientów, jak i pracowników.
Kontrola stanu zdrowia personelu
Sprawdzanie stanu zdrowia kurierów i personelu powinno się odbywać we wszystkich działających restauracjach. Każdy niepokojący objaw, który może świadczyć o zakażeniu powinien skutkować wstrzymaniem wykonywania pracy.
Obowiązkowa dezynfekcja
Dezynfekcja nie powinna dotyczyć tylko lokalu, samochodów, skuterów, wyposażenia i artykułów. Zaostrzone zasady higieny stosują się również do pracowników. Dodatkowe środki ostrożności w postaci jednorazowych rękawiczek lub maseczek mogą wpłynąć pozytywnie na poczucie bezpieczeństwa personelu i klientów.
Przestrzeganie powyższych zasad może pomóc przetrwać restauracjom w tym trudnym czasie.
Jako firma działająca również w branży gastronomicznej chcemy wspomóc naszych klientów, jak tylko jesteśmy w stanie. Oferujemy bezpłatne licencje na cały pakiet Gastro Delivery na dwa miesiące bez żadnych zobowiązań.
Jesteśmy częścią branży gastronomicznej i robimy co w naszej mocy by pomóc Państwu przetrwać epidemię COVID-19. W razie jakichkolwiek pytań lub sugestii jesteśmy do Pastwa dyspozycji i zachęcamy do kontaktu!