Dobre praktyki dowozów

Dobre praktyki dowozów

Branża gastronomiczna stoi przed ogromnym wyzwaniem. Zamknięcie lokali gastronomicznych i brak możliwości sprzedaży w lokalach drastycznie wpływa na wyniki finansowe restauracji. Sytuacja epidemiczna wymaga znacznego dostosowania się i prowadzenia lub uruchomienia sprzedaży posiłków na wynos.  

Jak zapewnić klientom bezpieczne dostarczanie posiłków i zminimalizować ryzyko zakażenia COVID-19 pracowników i klientów?

1

Ograniczenie kontaktu

Jednym z najważniejszych czynników jest możliwie maksymalne ograniczenie kontaktu pomiędzy pracownikami oraz dostarczycielami i klientami.  

Kucharze, którzy przygotowują posiłki powinni zostawiać je w bezpiecznym miejscu dla dostawców, którzy odbiorą je z ustalonego miejsca. Może to być lada w restauracji lub stolik.  

Kierowcy przed dostarczeniem jedzenia mogą skontaktować się z klientem i ustalić dogodne dla niego warunki odbioru jedzenia – pozostawienie zamówienia w portierni, zostawienie posiłku przed drzwiami lub spotkanie na zewnątrz. Kolejnym wyjściem jest zaproponowanie klientom odbioru osobistego z restauracji. 

2

Płatności bezgotówkowe

Za zamówione posiłki powinno się preferować płatności kartą lub przelewem on-line. Im mniej styczności tym lepiej – zarówno dla klientów, jak i pracowników.  

3

Kontrola stanu zdrowia personelu

Sprawdzanie stanu zdrowia kurierów i personelu powinno się odbywać we wszystkich działających restauracjach. Każdy niepokojący objaw, który może świadczyć o zakażeniu powinien skutkować wstrzymaniem wykonywania pracy. 

4

Obowiązkowa dezynfekcja

Dezynfekcja nie powinna dotyczyć tylko lokalu, samochodów, skuterów, wyposażenia i artykułów. Zaostrzone zasady higieny stosują się również do pracowników. Dodatkowe środki ostrożności w postaci jednorazowych rękawiczek lub maseczek mo wpłynąć pozytywnie na poczucie bezpieczeństwa personelu i klientów.  

Przestrzeganie powyższych zasad może pomóc przetrwać restauracjom w tym trudnym czasie.  

Jako firma działająca również w branży gastronomicznej chcemy wspomóc naszych klientów, jak tylko jesteśmy w stanie. Oferujemy bezpłatne licencje na cały pakiet Gastro Delivery na dwa miesiące bez żadnych zobowiązań.  

Jesteśmy częścią branży gastronomicznej i robimy co w naszej mocy by pomóc Państwu przetrwać epidemię COVID-19. W razie jakichkolwiek pytań lub sugestii jesteśmy do Pastwa dyspozycji i zachęcamy do kontaktu!