Do restauracji z dzieckiem?

Slider

Według najnowszych badań blisko 40% rodziców przed wspólnym obiadem w restauracji zwraca uwagę na jej dostosowanie do potrzeb dzieci. Ten rosnący trend coraz częściej dostrzegają restauratorzy, przygotowując znacznie więcej niż prosty kącik zabaw w rogu sali. Jeżeli twoja gastronomia będzie przyjazna najmłodszym klientom to będzie atrakcyjna też dla ich rodziców.

Przystosowanie do przyjęcia dzieci

Popularyzacja “jadania na mieście” w ostatnim czasie zaczyna dotyczyć także całych rodzin. Osoby, które decydują się na rodzicielstwo nie chcą rezygnować ze swoich wcześniejszych nawyków i przyzwyczajeń. Naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzą lokale gastronomiczne, które są przystosowane do przyjęcia dzieci w różnych kategoriach wiekowych. Dla samej restauracji największe wyzwanie stanowią kwestie urządzenia sali i przygotowania pomieszczeń w taki sposób, aby dobrze odnalazła się w nich możliwie najszersza grupa klientów. Podstawowym ułatwieniem, na które zwracają uwagę rodzice jest możliwość dostania się do lokalu wraz z wózkiem. Ale tak naprawdę to dopiero początek przygotowań na przyjęcie dzieci. W kwestiach organizacyjno-logistycznych restauratorzy powinny zadbać głównie o:

  • wysokie siedziska dla najmłodszych dzieci oraz odpowiednie krzesła i stoliki dla dzieci starszych;
  • miejsce do przewijania;
  • odpowiednie nakrycia dla dzieci (komplety bezpiecznych sztućców, nietłukące naczynia).

Spełniając niezbędne minimum organizacyjne można zacząć przygotowywać ofertę gastronomiczną, skierowaną do najmłodszych. Odpowiednio dostosowane menu to nie tylko mniejsze porcje z niższą ceną ale zupełnie inne potrawy, które przypadną do gustu młodym konsumentom. Coraz częściej w restauracjach pojawiają się indywidualne karty, które w formie kolorowych obrazków prezentują atrakcyjne kompozycje potraw. Dzięki temu dzieci są w stanie same dokonać wyboru co usprawnia również proces obsługi. Z pewnością warto popracować także nad marketingiem samej oferty. Niektórzy restauratorzy decydują się na tzw. złotówkowe posiłki – czyli “dzieci jedzą za 1 zł”. Oferta dotyczy całych rodzin i można z niej skorzystać spełniając konkretne kryteria (godziny serwowania, wartość zamówienia, udział w programie lojalnościowym). Dzięki zastosowaniu tak atrakcyjnej oferty restauratorzy są w stanie kontrolować godziny wizyt rodzin z dziećmi, zamawiane przez nich potrawy czy angażowanie personelu specjalizującego się w obsłudze dzieci. Atrakcyjna oferta pewno przyciągnie wielu nowych klientów, ale to dopiero początek sukcesu, który trzeba wykorzystać do nawiązania stałej relacji z klientami.

Obsługa i podejście do dzieci

Forma spędzania czasu w restauracji przez rodziny z dziećmi jest zupełnie różna od tego, jak wykorzystują ten czas pozostali goście. Rodzice poszukujący miejsca dla siebie i dla swoich pociech z pewnością skuszą się na atrakcyjne menu lub lokalowe udogodnienia. Jednak to nie zawsze wystarczy, żeby zostali stałymi klientami restauracji. Bardzo ważnym elementem jest również obsługa i jej podejście do dzieci. Personel, który jest wyznaczony do obsługi rodzin powinien przede wszystkim:

  • zapytać o potrzeby, które zapewnią komfort (dostawienie stołu lub krzesła),
  • przekazać informację o udogodnieniach (kącik zabaw, lokalizacja przewijaka)
  • przedstawić ofertę specjalną.

 

Podejście i sposób zachowania obsługi może się okazać kluczowy w walce o stałego klienta, jakim są całe rodziny. Ważną role w obiekcie gastronomicznym odgrywają również animatorzy opiekujący się kącikiem zabaw dla najmłodszych. Szczególnie w sytuacji gdy znajduje się w nim co najmniej kilkoro dzieci. Taka dodatkowa usługa na pewno ucieszy rodziców, którzy dzięki temu znajdą chwilę wytchnienia. Poza kącikiem zabaw warto zadbać także o atrakcje przy stole. Niektóre restauracje walczące o uwagę młodych klientów przygotowują swoje gadżety i zabawki, które są wręczane jako nagroda po posiłku lub zachęcające do konsumpcji. Są to najczęściej komiksy, kolorowanki lub niewielkie zabawki. Mają one również na celu zajęcie uwagi dziecka w czasie spożywania obiadu przez rodziców.

 

Wizyta całej rodziny w lokalu gastronomicznym to nierzadko wyzwanie organizacyjne ale także szansa na większy zysk. Warto skorzystać z takiej okazji i przygotować ofertę organizacji imprez okolicznościowych, którą można przedstawić w trakcie wizyty. Warto pamiętać, że usatysfakcjonowany klient z pewnością nie tylko powróci ale również podzieli się opinią wśród innych rodzin, które również mogą stać się naszymi stałymi klientami.