Jak prowadzić pizzerię wykorzystując czas pandemii?

Slider

Pandemiczna rewolucja zmusiła wielu przedsiębiorców do zmiany strategii prowadzenia swoich biznesów. Mimo, że sanitarne obostrzenia kojarzą się raczej z redukcją i stratami, to wiele firm próbuje wykorzystać jej zalety. Do tej pory w branży gastronomicznej najlepiej radzą sobie pizzerie. Jak uodparniają się na lockdown i uzdrawiają swoją działalność?

Pizzerie odporne na pandemię

Według badań konsumenckich, które zostały przeprowadzone w czasie pandemii, pizza nadal jest najchętniej zamawianym daniem online. Wybiera ją nawet ponad połowa konsumentów, którzy korzystają z oferty dostaw do domu. W czasie pandemii wzrosło także zainteresowanie samymi dostawami. W bieżącym roku aż 67% ankietowanych odpowiedziało, że korzysta z takiej możliwości częściej niż w roku ubiegłym. Coraz większa izolacja i ograniczenia w dostępie do restauracji sprawiły, że kupowanie gotowych dań przez internet stało bardziej powszechne. Ponadto jesteśmy coraz bardziej skłonni do eksperymentów i nowych poszukiwań. Aż 82% osób zamawiających jedzenie do domu deklaruje, że w czasie pandemii chociaż raz skusiło się na ofertę restauracji, w której dotychczas nie jedli. Cały czas jednak króluje pizza, jako najprostszy i sprawdzony sposób na udany posiłek. Swoją pozycję na rynku w czasie pandemii ugruntowały lokale o wyrobionej wcześniej renomie i sprawdzonej jakości. Znacznie ciężej z kolei radzą sobie lokale, które tuż przed obostrzeniami pojawiły się na rynku i nie zdążyły dostatecznie wypromować swojej oferty. Czas pandemii okazuje się jednak całkiem łaskawy dla większości pizzerii, a niektórzy restauratorzy wykorzystując popularność włoskiej kuchni inwestują w otwarcie nowych lokali i rozwój działalności. Okazuje się, że jest to doskonały moment na kupno sprawdzonego sprzętu oraz redukcję kosztów związanych z aranżacją samego lokalu. Brak obecności klientów, większe zainteresowanie dostawami i poszukiwanie nowych smaków – zmienia oblicze pizzerii w czasie pandemii. Restauratorzy wykorzystują panujące warunki dostosowując się do konsumentów, którzy oczekują przede wszystkim:

  • krótkiego czasu oczekiwania,
  • bezgotówkowej formy płatności,
  • bezpiecznych, bezkontaktowych dostaw,
  • atrakcyjnych zniżek i specjalnych ofert.

Niektóre lokale samoistnie przekształcają się w tzw. dark kitchen, gastronomię bardzo popularną na zachodzie Europy, a od niedawna rozwijającą się w Polsce. Polega ona na oferowaniu dań wyłącznie z dostawą bez możliwości odwiedzenia lokalu. Dzięki temu można zrezygnować z drogiej aranżacji przestronnego wnętrza na rzecz dobrej lokalizacji i niższego czynszu. Pozwala to nie tylko na samą redukcję kosztów, ale także lepszą mobilność dostawców, którzy nie muszą w godzinach szczytu przedostawać się do ścisłego centrum, żeby odebrać zamówienia.

Mobilność, dostępność i bezpieczeństwo

Internet w czasie pandemii okazał się dla wielu przedsiębiorców ostatnią deską ratunku. Obecność oferty lokalu w sieci umożliwia dalsze prowadzenie działalności, jednak zmusza do rywalizacji z ostrą konkurencją na dość twardych zasadach. Istnieją jednak narzędzia, które pomagają usprawnić pracę wykonywaną online, jak i offline. Najważniejszym z nich są aplikacje, które w czasie pandemii znacznie zyskały na popularności automatyzując wiele procesów, które pomagają poprawić sprawność całej restauracji. Chętnie wykorzystywany przez pizzerie w całym kraju system Delivery Gastro pozwala lepiej skoordynować pracę kuchni, kierowców i menadżerów. Za jej pośrednictwem można jednocześnie obsłużyć zarówno zamówienia telefoniczne, jak i internetowe. Na każdym etapie realizacji możemy śledzić postępy usprawniając pojedyncze procesy:

  • pracownicy kuchni – widzą ilość spływających zamówień i mogą optymalizować przygotowanie składników, przygotować odpowiednią ilość produktów i finalnie szybciej wydać zamówienie,
  • dostawcy – dostają bezpośrednio w systemie dane zamawiającego, wybraną formę płatności i optymalną trasę i,
  • managerowie – na bieżąco kontrolują lokalizację kierowców, otrzymują raporty o sprzedaży na wynos. Znają dobowe preferencje klientów i mogą przygotowywać na ich podstawie dedykowane akcje promocyjne.

Kompleksowe rozwiązanie, jakim jest Delivery Gastro pozwala znacznie skrócić czas realizacji zamówienia, wyeliminować pomyłki i zoptymalizować czas pracy personelu. Jednak największą zaletą jest zintegrowanie systemu z internetową platformą sprzedaży. Jej możliwości gwarantują automatyzację składania zamówień więc po stronie pizzerii pozostaje to, co najważniejsze – przygotowanie atrakcyjnej i zachęcającej oferty.