Happy hours to świetna i niezawodna szansa na zwiększenie ruchu w lokalu. Można je ustawić o dowolnej porze − kawa do śniadania za złotówkę, lunch za określoną kwotę czy cena butelki dobrego wina do kolacji pomniejszona o wybrany procent. Jak przygotować ofertę, która zachęci do odwiedzin lokalu stałych klientów i przyciągnie nowych?
Żeby wprowadzenie happy hours i wykorzystanie potencjału tego modelu promocji miało sens, należy pomyśleć strategicznie i projektowo. Przy założeniu, że chcemy zwiększyć sprzedaż o 25% względem poprzedniego roku, to musimy zaplanować czynności, które przybliżą nas do celu i odpowiednio dobrać mierniki sukcesu. Przede wszystkim potrzebny jest stabilny fundament w postaci dokładnej wiedzy na temat ilości klientów oraz osób sprzedających w określonych porach. Warto znać też mniej popularne pozycje z menu, a także opinie konsumentów. Jest to ważne, ponieważ pozyskiwanie danych i ich interpretacja będzie punktem wyjścia do stworzenia dobrej oferty happy hours.
W Gastro Szef istnieje możliwość skonfigurowania niemal każdego rodzaju promocji za pomocą specjalnie przystosowanego do tego modułu. Za pomocą kilku kliknięć manager jest w stanie stworzyć każdą promocję (np. na dowolny artykuł, wartość zamówienia, liczbę osób, rodzaj otwarcia rachunku lub połączenie kilku opcji). To wygodne rozwiązanie, w którym rabaty mogą być udzielane ręcznie lub błyskawicznie skonfigurowane w systemie Gastro. Co więcej, w najnowszej wersji systemu możliwe jest także generowanie kuponów promocyjnych do zrealizowania w przyszłości.
Jak to wykorzystać w praktyce? Zachęć klienta do kolejnej wizyty w Twojej restauracji oferując mu kupon zniżkowy na następną wizytę. Wysokość rabatu (kwotową bądź procentową), termin ważności takiego kuponu, warunki wykorzystania (do całego rachunku lub tylko do określonych produktów) – wszystkie te kwestie zdefiniować można w module Gastro Szef. Dodanie tej funkcjonalności w prosty sposób otwiera drogę restauratorom do stworzenia indywidualnego programu lojalnościowego. Może go opracować zarówno mały lokal, jak i sieć restauracji, a powracający, lojalni klienci to doskonały sposób na zwiększenie zysków.
Model oferty happy hours nie jest tylko strategicznym działaniem. Jest także wielką szansą na wykazanie się kreatywnością oraz umiejętnością aktywnego słuchania głosu klienta i jego potrzeb. Pamiętaj, że wprowadzenie happy hours to nie jest jednorazowe działanie, lecz cały proces. W związku z tym, warto odpowiedzieć sobie na kilka poniższych pytań.
Sama nazwa happy hours sugeruje, że to nie są losowo wybrane godziny. Aby dobrze je zaplanować, kluczowe jest pozyskanie wiedzy na temat Twojego klienta. Kim on jest? Kiedy się pojawia? Co zamawia? Czy przychodzi sam czy w towarzystwie innych ludzi? Zidentyfikowanie potrzeb i zachowań konsumentów można zmierzyć na dwa sposoby. Pierwszy polega na dokładnym odczytywaniu danych i podejmowaniu właściwych działań. Drugi z kolei jest bardziej proaktywny. Polega on na przeprowadzeniu wywiadów z klientami. Poznane odpowiedzi prosto ze źródła staną się cennym źródłem informacji.
W tym wszystkim ważne, jeśli nie najważniejsze jest to, aby zrozumieć:
Jeżeli masz menu śniadaniowe w swojej ofercie, dlaczego by nie dodać kawy lub herbaty za złotówkę w porannych godzinach? A może w weekend wprowadzić darmową dolewkę tych napojów? Dobrym pomysłem może być także serwowanie każdego dnia innej pozycji z menu w stałej cenie lub oferowanie dwóch drinków w cenie jednego.
W przygotowaniu happy hours znaczenie ma nie tylko pora dnia, ale także pora roku. Z pewnością warto wkomponować do menu charakterystyczne dla danego sezonu smaki, nawet jeżeli takie pozycje nie znajdują się w nim na co dzień. Lista możliwości jest szeroka i to od Ciebie zależy czy w pełni wykorzystasz potencjał jaki mogą mieć happy hours.
Przede wszystkim − nie panikować. Gromadzenie, przetwarzanie i interpretowanie danych jest niezbędne, aby trzymać rękę na pulsie i monitorować na bieżąco sytuację. Tutaj znowu warto słuchać głosów klientów, którzy skorzystali, bądź korzystają z oferty happy hours, ponieważ dialog lub krótka ankieta pozwolą na wydobycie informacji z pierwszej ręki. Dzięki nim można ulepszyć oferowane promocje i sprawić, aby cieszyły się większą popularnością.
LSI SOFTWARE S.A.
ul Przybyszewskiego 176/178
93-120 Łódź
Wszelkie prawa zastrzeżone © 1991-2020 LSI Software S.A.