Jak udoskonalić obsługę
w sezonie ogródkowym?

Slider

Ogródki gastronomiczne to duża szansa dla lokali na powiększenie swoich zysków w okresie letnim. Dodatkowo należy założyć, że wielu gości będzie wolało wybrać ogródek jako miejsce, gdzie ewentualne czynniki zakaźne krótko utrzymują się w powietrzu – niezmiernie ważne w czasie występowania COVID-19. Niektórzy restauratorzy już decydują się na powiększenie swoich ogródków w tym roku. Poniżej prezentujemy rozwiązania, które znacznie ułatwią pracę nawet w znacznie powiększonym ogródku i jednocześnie przyspieszą rotację stolików zwiększając tym samym zyski lokalu.

W tradycyjnym podejściu kelner, który podchodzi do stolika, notuje zamówienie, a następnie musi udać się do stanowiska POS, gdzie nabije odpowiednie pozycje z ewentualnymi komentarzami gości – niesie to ryzyko popełnienia błędu – kelner może zapomnieć o nabiciu wszystkiego. Co więcej, cały proces trwa i dodatkowo opóźnia trafienie zamówienia do kuchni.

Personel wyposażony w mobilne stanowiska sprzedażowe, czyli terminal miniPOS, ma możliwość nabicia zamówienia bezpośrednio przy stoliku. Z mobilnego terminala ma również dostęp do wszelkich informacji na temat potraw – wszystkich składników lub występujących w daniach alergenach. Ma także informacje, o tym jakie dania się skończyły i nie ma już możliwości ich zamówienia. Jest w stanie udzielić odpowiedzi na niemal każde pytanie gości nie odchodząc od nich nawet na chwile. Od razu po złożeniu zamówienia trafia ono do kuchni, gdzie kucharz może od razu przystąpić do jego realizacji.

Zwiększ średnią wartość rachunku

Duża liczba gości, duże zamieszanie – to wiele bodźców dla kelnerów, którzy w tym zamieszaniu mogą zapomnieć o propozycji dań dodatkowych, wina dopasowanego do posiłku czy pozycji promocyjnych. Dzięki składaniu zamówień bezpośrednio przy stoliku kelner ma więcej czasu dla gości i pamięta o zaproponowaniu dodatkowych rzeczy. Bezpośrednio z poziomu mobilnego terminala może również naliczyć rabat czy wystornować błędną pozycję, a także podzielić rachunek w przypadku takiego życzenia od gości.

Systemy przywoławcze umożliwiają natychmiastowe poinformowanie kelnera, że jego zamówienie jest już gotowe do odbioru. Kelner nie musi chodzić i sprawdzać co chwilę do kuchni jak wygląda sytuacja – to umożliwia poświęcenie więcej czasu dla gości i bycia na sali, gdzie ktoś może go potrzebować. Pagery tekstowe pozwalają na wysyłanie krótkich informacji do wybranej osoby lub do całego personelu. Przyspiesza to czas odbioru dań, które są ciepłe i gotowe do spożycia, a dzięki temu jak najszybciej trafiają do stolika.

Dodatkową zaletą jest bezawaryjność i dyskretność tych urządzeń. Pagery nie wydają żadnych niepokojących i przeszkadzających dźwięków, a sygnalizują gotowość dania do odbioru poprzez wibracje, o czym wie jedynie kelner, który może już odebrać swoje zamówienie. Komunikacja wykorzystuje sygnał radiowy, nie ma więc problemu z brakiem zasięgu sieci komórkowej czy Wi-Fi.

Zwiększ rotację stolików

Terminal mobilny miniPOS oferuje dużo więcej niż tylko przyjmowanie zamówień. Kelner ma także możliwość wystawić rachunek przy stoliku i przyjąć płatność bez konieczności odchodzenia od stolika. Szybsze rozliczanie klientów wpływa na ich pozytywny odbiór lokalu, ale także zwiększa rotację stolików. Brak oczekiwania na rachunek pozwala im niezwłocznie opuścić lokal i stwarza dla kelnera możliwość natychmiastowego przygotowania miejsca dla kolejnych klientów.

Sezon wiosenno-letni to idealny czas na zwiększenie zysków lokalu gastronomicznego. Klienci chętnie wychodzą z domu, korzystają z pięknej pogody i korzystają z ogródków gastronomicznych. Jeśli dodatkowo obsługa jest bezbłędna i szybka odczucia klientów są niezwykle pozytywne, a personel jest zadowolony z maksymalnego wykorzystania swoich możliwości dzięki odpowiednim narzędziom pracy. Zainwestuj w mobilne systemy i maksymalizuj swoje zyski w tym okresie.