Jak usprawnić obsługę klienta
w nowej rzeczywistości?

Slider

W tym tygodniu na nowo mogą otwierać się lokale gastronomiczne. To bardzo dobra wiadomość dla wszystkich restauratorów, ale również dla klientów, którzy coraz chętniej wychodzą z domu. Nowe warunki niosą jednak wiele ograniczeń i wymagań dla branży gastronomicznej. Większe odległości między Gośćmi, środki dezynfekcyjne czy limit osób w lokalu – to wszystko wyzwania, do których trzeba się dostosować. Poznaj rozwiązania, które Ci w tym pomogą.

Zminimalizuj konieczność podchodzenia kelnerów do stacjonarnego POSa w restauracji. Każdy kelner może zostać wyposażony we własny mobilny terminal, który ograniczy kontakt między personelem do minimum. MiniPOS to aplikacja, która instalowana jest na urządzeniach z systemem Android. Daje kelnerom dostęp do informacji na temat sytuacji na sali (m.in. rezerwacji stolików, stanu realizacji zamówienia dla poszczególnych klientów, godziny przyjęcia zamówienia). Kelner, który posiada mobilny terminal może przyjąć zamówienie przy stoliku, dodać komentarze do zamówienia i natychmiast przesłać je do realizacji do kuchni. To znacznie przyspiesza obsługę gości, ale również zapewnia większe bezpieczeństwo. Każdy z personelu ma swój terminal, który może dezynfekować i mieć pewność, że nikt inny go nie dotykał. MiniPOS umożliwia również naliczanie rabatów czy rozliczenie rachunku.

Rozwiązania samoobsługowe

Kioski samoobsługowe zyskują coraz większą popularność, dzięki wielu korzyściom jakie oferują, m.in. przyspieszenie obsługi klientów, wzrost dziennej liczby rachunków. Kioski są idealnym dodatkiem do tradycyjnego składania zamówień, a w aktualnych warunkach mogą zminimalizować kontakt gości z personelem. Częste dezynfekowanie ekranu zapewnia bezpieczeństwo klientów. Goście sami kompletują swoje zamówienie oraz mogą je opłacić. Restauracja może zdecydować o sposobie realizacji zamówienia – klienci mogą zamawiać od razu do stolika, odebrać zamówienie wykorzystując systemy przywoławcze lub ekran KDS order number. W przypadku KDS order number klient po opłaceniu zamówienia otrzymuje na paragonie swój numer i czeka w bezpiecznej odległości aż wyświetli się jako danie do odbioru na ekranie. Kiedy goście skończą jeść nie muszą czekać na rachunek – mogą od razu opuścić lokal.

Zalecenia dla lokali gastronomicznych po ponownym otwarciu wymagają zapewnienia środków dezynfekcyjnych, zarówno dla pracowników, jak i gości. Cleanline24, nowy produkt w ofercie firmy LSI Software, to bezdotykowy automat, który zapewnia klientom bezpieczną, szybką i wygodną dezynfekcję. Wbudowany duży pojemnik na płyn dezynfekujący zapewnia aż 160 000 dawek, co ogranicza konieczność obsługi i uzupełniania. Automat może zostać dopasowany kolorystycznie do wnętrza lokalu, a także pozwala na nadruk własnego logotypu. Dodatkowo, buduje również pozytywny wizerunek w oczach gości, którzy czują się bezpieczniej.

Mimo tego, że lokale gastronomiczne zostały otwarte, warto dalej inwestować w rozwój zamówień na wynos. Jak wspominaliśmy w poście “Nowe spojrzenie na zamawianie posiłków” rynek zamówień jedzenia w Polsce do 2025 roku wzrośnie niemal dwukrotnie, a pod koniec bieżącego roku osiągnie wartość 1,8 mld zł. Jest to forma, do której przekonuje się coraz więcej osób, a także powstaje coraz więcej kanałów, które maksymalnie zwiększają dotarcie do potencjalnych klientów. Gastro Delivery to kompleksowe rozwiązanie, które usprawni proces zamawiania posiłków na każdym etapie jego realizacji. Od zamówień na stronie internetowej restauracji, obsługi w lokalu, usprawnienia dla dostawcy, który widzi optymalną trasę dostaw i wszystkie niezbędne dane klientów, a także dla managerów i właścicieli lokalu, którzy mają dostęp do analiz i raportów.

Aplikacja umożliwiająca Klientom samodzielne zamawianie i płacenie

Zmniejszenie kontaktu pomiędzy personelem a gośćmi może zwiększyć bezpieczeństwo. W naszej ofercie znajduje się aplikacja, która umożliwi klientom zamawianie posiłków i płacenie za nie przez własny telefon. Aplikacja połączona jest z system kasowym, więc zamówienie od razu jest widoczne dla obsługi, która może niezwłocznie przystąpić do jego realizacji. Jeśli klient potrzebuje fakturę do zamówienia może od razu wypełnić potrzebne dane w aplikacji i otrzymać ją na swojego maila.

Ograniczenie bezpośredniego kontaktu pomiędzy personelem to kolejny punkt, który może zwiększyć bezpieczeństwo pracowników. Z pomocą przychodzą systemy przywoławcze LRS, które usprawniają komunikację i realizację zamówień. System najczęściej wykorzystywany jest w celu wezwania kelnera do kuchni po odbiór gotowego dania. Dzięki temu klient otrzyma zamówioną potrawę w możliwie najkrótszym czasie od jej przygotowania. Jednocześnie kelner nie musi tracić czasu na sprawdzanie czy zamówienie jest już gotowe, a pozostając na sali jest cały czas do dyspozycji klientów.

W naszej ofercie znajdują się rozwiązania, które pomogą Ci jak najlepiej prowadzić biznes. Potrzebujesz odpowiednich narzędzi do obsługi klientów i minimalizowania kontaktów pomiędzy personelem oraz między personelem a gośćmi. Dostęp do rozbudowanych raportów i analiz pomoże w podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych w tym okresie. Co więcej, rozwiązania te nie stracą na wartości, kiedy wszystko wróci do normy. Będą nadal pomocne przy zwiększaniu atrakcyjności biznesu i ciągłym ulepszaniu obsługi klienta. Nie wiesz, które rozwiązanie jest dla Ciebie? Skontaktuj się z nami – chętnie doradzimy.