
Jak wykorzystać mobilne stanowisko sprzedaży do przyśpieszenia obsługi
Doświadczeni kucharze przygotowujący potrawy ze starannie opracowanego menu, kelnerzy zmotywowani i dobrze przeszkoleni, nowoczesne oprogramowanie gastronomiczne i… klienci narzekający na zbyt wolną obsługę. Co szwankuje?
Problem nr 1 – komunikacja kelnera z kuchnią
Najczęstszym problemem jest komunikacja na linii stolik – kuchnia. Kelner podchodzi do gości i zbiera zamówienie zapisując kluczowe jego elementy na kartce. Część szczegółów, takich jak wykluczenie natki pietruszki w rosołach dla dzieci czy prośba o dodatkowy pusty talerz „notuje w głowie”. Podobnie informacje dotyczące płatności, np. posiadanie karty stałego klienta, muszą być odnotowane odręcznie lub zapamiętane. W drodze do kuchni zbiera zamówienia z dwóch kolejnych stolików. Zostaje też zatrzymany przez konsumującego pieczeń klienta, który prosi o dodatkowy kieliszek wina. Klient ze stolika pod oknem pyta, czy w lokalu jest Wi-Fi i gdzie jest informacja o haśle. Ostatecznie kelner dociera do terminala POS i wpisuje przyjęte zamówienia.
Taki sposób zbierania i przekazywania do kuchni zamówień jest czasochłonny i zawiera bardzo wysokie ryzyko pomyłek, zwłaszcza w zakresie szczególnych życzeń klientów.
Jak działa mobilne stanowisko sprzedaży?
Mobilne stanowisko sprzedaży – główne korzyści
Oto najważniejsze korzyści ze stosowania Gastro miniPOS:
- zadowoleni klienci, którzy znów wrócą do restauracji. Satysfakcję klientów zapewnia miniPOS poprzez:
- umożliwienie szybkiej obsługi
- minimalizację ryzyka pomyłek – nie zdarzają się już sytuacje, gdy klient odsyła potrawę z niewłaściwymi dodatkami do kuchni i czeka na kolejne podanie potrawy lub wręcz rezygnuje z konsumpcji
- dostępność wszystkich informacji o potrawach – informacje łatwo przekaże im nawet niedoświadczony kelner, ponieważ może je łatwo odczytać z urządzenia.
- wyższe zyski restauracji, dzięki szybszej rotacji stolików i tym samym zwiększeniu liczby obsługiwanych klientów. Gastro miniPOS zapewnia:
- skrócenie czasu realizacji zamówień
- skrócenie czasu na zapłacenie rachunków
Wyższe zyski są także pochodną zadowolenia klientów.
Czy miniPOS jest dla Ciebie?
Mobilne stanowiska sprzedaży są koniecznością w lokalach z letnimi ogródkami, w których instalacja stacjonarnego POS jest problematyczna ze względu na nieprzystosowanie do zmiennych warunków atmosferycznych oraz ewentualne trudności z dostępnością sieci. MiniPOS są też nieodzowne w lokalach bez ogródków, jeśli kelnerzy są zmuszeni do obsługi kilku stolików jednocześnie, co wydłuża czas przekazywania zamówień do kuchni i zwiększa prawdopodobieństwo pomyłek.
Last but not least – wydatki związane z wdrożeniem mobilnego POS-u są średnio trzykrotnie niższe niż wydatki, jakie trzeba byłoby ponieść przy instalacji kolejnego stacjonarnego stanowiska sprzedaży.