Jak efektywnie zarządzać hotelem z restauracją Sprawdź systemy Gastro i CHART

Jak efektywnie zarządzać hotelem z restauracją? Sprawdź systemy Gastro i CHART

Jeśli prowadzisz obiekt hotelowo-gastronomiczny to z pewnością wiesz, że zarządzanie tego typu działalnością nie jest proste. Różnorodność oczekiwań i potrzeb klientów, a także ich sprawna obsługa mogą być problematyczne. Z pomocą przychodzą do Ciebie systemy Gastro i CHART. To kompleksowe rozwiązanie, które powstało, aby znacząco ułatwić Ci zadanie i podnieść efektywność działań w obiekcie. Chcesz sprawdzić w jaki sposób? Zapraszamy do lektury artykułu! 

Jak usprawnić pracę restauracji?

System Gastro usprawnia zarządzanie restauracją lub siecią restauracji. Składa się z rodziny narzędzi, które pomogą Ci kontrolować i optymalizować sprzedaż, oszczędzać czas i zwiększać zyski. Wszystko dzięki przydatnym funkcjonalnościom, które wesprą Twoją działalność na wielu obszarach. Począwszy od sprzedaży, przez rozliczenia magazynu, aż po analizy i raporty. Dodatkowym plusem jest możliwość połączenia tego systemu z rozwiązaniami hotelowymi, o których piszemy w dalszej części artykułu. Na razie skupmy się jednak na usprawnieniach, które system Gastro oferuje Ci w restauracji. 

Szybka sprzedaż z Gastro POS

Jednym z elementów systemu Gastro jest program Gastro POS.uży on do szybkiej i intuicyjnej sprzedaży poprzez ekran dotykowy. Jego zaletami są m.in. intuicyjny interfejs, możliwość logowania się za pomocą odcisku palca, karty lub pinu, a także szybkie przełączanie się między kontami. Umożliwia również dopasowanie widoku opcji do uprawnień konkretnej osoby. Masz wtedy większą kontrolę nad pracownikami, możesz monitorować czas pracy i sprzedaż. 

Co więcej, personel może otworzyć dla Gościa rachunek za usługi gastronomiczne i połączyć go z płatnością za pobyt. O tej funkcji piszemy więcej w dalszej części artykułu. System pozwala także modyfikować potrawy lub tworzyć do nich komentarze. Zaletą jest też wariant ustawiania limitów. Możesz zdefiniować ilość danego artykułu, która jest na sprzedaż lub zastosować różne poziomy cenowe. Opcje te pozwalają niwelować straty lokalu oraz zwiększać zyski. Aby jeszcze bardziej usprawnić pracę obiektu, warto postawić również na inne rozwiązania z rodziny systemu Gastro. Jednym z nich jest Gastro SZEF. 

systemy Gastro i CHART

Zarządzanie restauracją z systemem Gastro SZEF

Gastro SZEF na bieżąco wspiera zarzadzanie restauracją. Przede wszystkim, program ten ułatwia prowadzenie gospodarki magazynowej oraz podejmowanie decyzji strategicznych, ponieważ zapewnia dostęp do analiz i raportów. Co więcej, dzięki synchronizacji z system Gastro POS, można mieć pewność, że dane widoczne w programie są zawsze aktualne i dają podgląd w realne stany magazynowe. Można zatem kontrolować dane. A dzięki temu unikać błędów i nieporozumień. To nie wszystko.  

Program pozwala również w wygodny sposób ustawić happy hours, nową promocję, czy system lojalnościowy. To wszystko z poziomu laptopa kierownictwa. System Gastro pomaga również w inwentaryzacji. 

Ręka na pulsie, czyli szybka inwentaryzacja z ICS

Z Inventory Control System można z kolei szybko przeprowadzać inwentaryzację magazynu. Jak? Z pomocą urządzenia mobilnego, które ma zainstalowany moduł ICS. Co więcej, dane mogą pochodzić z podłączonej wagi lub czytnika kodów kreskowych. Dodatkowo zabezpiecza to przed popełnieniem błędu. ICS znacząco ułatwia także pracę podczas inwentaryzacji alkoholi. Wystarczy je zważyć, aby wiedzieć dokładnie, ile mililitrów danego trunku posiadamy. Kiedy stan magazynowy jest już uzupełniony, system przyłączany jest do stanowiska sprzedażowego Gastro POS. To w nim automatycznie generuje się elektroniczny dokument spisu.  

Tym samym, dzięki ICS można zadbać o stały monitoring kosztów, które ponosi restauracja i zwiększyć kontrolę nad przepływem towarów w magazynie. Także korzystać z wygodnych przeliczników ilości. Rozwiązanie to przyspiesza i upraszcza także przyjmowanie dostaw – m.in. poprzez wykorzystanie kodów kreskowych. Pozwala również zweryfikować, czy dostawa zgadza się z zamówieniem. Innym rozwiązaniem systemu Gastro jest także miniPOS. 

Sprawna obsługa Gości dzięki miniPOS

MiniPOS to kompaktowe, mobilne stanowisko sprzedażowe, które może być zainstalowane na przenośnym urządzeniu z Androidem. Doskonale sprawdzi się w ogródkach lub w dużych, piętrowych obiektach. Dzięki niemu pracownicy mogą przyjmować wiele zamówień bezpośrednio przy stolikach. Co ważne – bez konieczności powrotu do głównego stanowiska sprzedażowego w lokalu. Po przyjęciu zamówienia przez kelnera, kucharz lub barman może natychmiast zacząć realizację, a obsługa dalej przyjmować zamówienia od kolejnych gości. Pozwala to zatem oszczędzać czas i optymalizować pracę kelnerów. I co najważniejsze – szybciej obsługiwać klientów.  

Dodatkowo, dzięki miniPOS kelnerzy mają podgląd układu sali oraz dostęp do aktualnych informacji na temat stanu zamówień. Mogą oni także dowolnie modyfikować dania zgodnie z życzeniem klienta (dodać, zmienić albo usunąć składnik). Możliwe jest również dopisanie uwag do zamówienia (np. średnio wysmażone). Funkcjonalności miniPOS pozwalają zwiększać zyski gastronomii oraz obsługiwać Gości na najwyższym poziomie.  

Kompleksowe rozwiązanie dla hotelu z restauracją

Wszystkie powyższe usprawnienia można połączyć z systemem Chart. Dzięki temu, Twój obiekt noclegowy z restauracją będzie mieć wdrożone kompleksowe rozwiązania, które zapewnią kontrolę nad każdym aspektem działalności.  

System Chart umożliwia m.in. wszechstronną obsługę recepcji. Personel ma dostęp do niezbędnych informacji odnośnie całego obiektu. Dzięki temu może on m.in. sprawnie przyjmować lub modyfikować rezerwacje oraz łatwiej zarządzać kwestiami administracyjnymi (w systemie wyświetla się np. bieżący stan sprzątania pokoju). To nie wszystko. 

Jednoczesne zarządzanie pobytem i wyżywieniem

Zintegrowane systemy Gastro i Chart ułatwiają również obsługę wyżywienia obiekcie. Personel może połączyć rachunek Gościa wystawiony w POS w restauracji, barze lub innym punkcie gastronomicznym z jego pokojem. To wygodne rozwiązanie, dzięki któremu obsługa może wręczyć wspólny rachunek za pobyt oraz za jedzenie i napoje. Przydatna jest również opcja zaprogramowania kart rabatowych systemu Gastro.  Można je edytować w każdym momencie pobytu Gościa (np. zwiększyć lub usunąć promocję). Personel ma również możliwość zaplanowania wyżywienia już na etapie rezerwacji (łącznie z uwzględnieniem menu dla dzieci). 

Rezerwacje miejsc i usług dodatkowych

Innym usprawnieniem, które oferuje system jest również moduł rezerwacji. Pozwala on sprzedawać nie tylko pokoje, ale również miejsca. Dzięki temu, obiekt może udostępnić „pokojo-miejsca” co zapewnia elastyczne zaspokojenie potrzeb Gości. Można ich meldować np. na łóżkach w poszczególnych pokojach co będzie przydatne w szczególności w sanatoriach, hostelach lub pensjonatach.  

 Jeżeli Twój obiekt oferuje również usługi dodatkowe tj. SPA, groty solne, saunę lub miejsca parkingowe, to CHARCIE pomocny będzie również  program do rezerwacji usług dodatkowych, dzięki któremu można mieć nad nimi pełną kontrolę. Oznacza to m.in. możliwość wprowadzenia cen ręcznie lub automatycznie. Także dowolny wybór rodzaju rozliczenia (np. paragon, faktura, obciążenie konta, uwzględnienie przedpłaty czy też rabatów). Zaletą programu jest też fakt, że pomaga zarządzać nieograniczoną ilością zasobów, więc sprawdzi się zarówno w mniejszych, jak i dużych obiektach.

Współpraca z innymi systemami

Nowoczesne obiekty często wykorzystują zamki elektroniczne, które opierają się na technologii plastikowych kart magnetycznych, chipowych lub zbliżeniowych i mogą zastąpić tradycyjne klucze. To wygodne rozwiązanie, ponieważ na karcie-kluczu można zaprogramować dostęp do pokoju. Również do dodatkowych pomieszczeń jak np. siłowni, sauny lub SPA. Może być ona wykorzystana również do opłacenia rachunku w gastronomii. System CHART posiada moduł zamków, który umożliwia współpracę z tego rodzaju urządzeniami peryferyjnymi.

Systemy Gastro i CHART = inteligentny obiekt

Jak widzisz, powyżej opisane systemy Gastro i Chart od LSI Software oferują kompleksowe rozwiązania, które znacząco ułatwią zarządzanie obiektem hotelowo-gastronomicznym. Nie tylko zoptymalizują pracę personelu, ale również pozwolą obsługiwać Gości na najwyższym poziomie. To również zwiększenie zysków z prowadzonej przez Ciebie działalności. Jest to możliwe także dzięki temu, że systemy dają możliwość integracji z największymi portalami rezerwacyjnymi online oraz z tymi ze strony internetowej obiektu. Dzięki temu, dostępność pokoi i nowe zgłoszenia rezerwacji online, automatycznie i na bieżąco się aktualizują. To zmniejsza ryzyko błędu i pozwala oszczędzać obsłudze czas. Jeśli chcesz, aby Twój obiekt był jeszcze bardziej nowoczesny, warto również postawić na kiosk samoobsługowy w recepcji, dzięki któremu zyskasz jeszcze więcej korzyści. 

Jeśli chcesz poznać wszystkie funkcjonalności systemów, które ułatwią Ci zarządzanie hotelem z restauracją, to zapraszamy na stronę systemu CHART lub do kontaktu.