razem jesteśmy silniejsi

Trendy w gastronomii - nowe spojrzenie na zamawianie posiłków

Początek roku 2020 niesie dla branży gastronomicznej wielkie wyzwanie – jak przetrwać w czasie, kiedy restauracje są zamknięte i nie mogą przyjmować gości. Oczywiście, wiele tych biznesów postawiło na sprzedaż posiłków na wynos lub z odbiorem osobistym. Prowadzą sprzedaż zarówno poprzez swoje strony internetowe jak i dedykowane portale do zamawiania jedzenia. Także poprzez social media. Każdy kanał dotarcia do klientów i zapewnienia sprzedaży jest dobry. Co ciekawe, pojawiły się również nowe trendy w gastronomii.

Dynamiczny wzrost rynku dowozów

Według raportu PizzaPortal “Klikasz i jesz. Raport o rynku dostaw jedzenia w Polsce 2019” rynek zamówień jedzenia w Polsce do 2025 roku wzrośnie niemal dwukrotnie. Co więcej, pod koniec bieżącego roku osiągnie wartość 1,8 mld zł. W podsumowaniu raportu możemy przeczytać, że średni wzrost rynku zamówień jedzenia online to nawet 40% rok do roku. Jest to więc kanał sprzedaży, w który warto stale inwestować i rozwijać. 

Grupą, która zamawia jedzenie najczęściej są Millenialsi. To również ta grupa wiekowa jest zainteresowana wszelkimi trendami w gastronomii, które wprowadzają restauratorzy. Sprzyja to ciągle nowym rozwiązaniom. Jednym z nich jest np. trend dark kitchen, który omawialiśmy w poprzednim wpisie. 

Wzrost wymagań klientów

Konsumenci mają coraz większe wymagania odnośnie zamawianych posiłków. Wiele z nich dociera zimnych, przez co smak potraw nie jest najlepszy. Jest to znaczący czynnik, który może zniechęcić klienta do ponownego zamówienia posiłku z danego lokalu. Restauratorzy wpadli więc na pomysł, jak rozwiązać ten problem. 

DIY (do it yourself) - obiady do samodzielnego przygotowania

Zazwyczaj samodzielne gotowanie w domu wyklucza się z zamawianiem posiłków z restauracji. Niektórzy jednak wymyślili sposób, jak połączyć te dwie dziedziny. W swoim menu oferują nie tylko gotowe dania, ale również możliwość zamówienia składników do samodzielnego przyrządzenia potrawy w domu. Takie restauracje mogą zaproponować ciasto do pizzy, sos oraz pasujące składniki. Wszystkie są próżniowo zapakowane, a konsumenci sami komponują jedzenie w swoim domu. Dzięki temu pizza jest zawsze świeża i ciepła. Dodatkowo, można ją skonsumować od razu po wyjęciu z piekarnika. Co więcej daje to klientom radość z samodzielnego przygotowania posiłku. Ten nowy trend w gastronomii nie dotyczy jedynie pizzy. Każdą potrawę można rozłożyć na poszczególne składniki i  przygotowanie przepisu. Następnie odpowiednie doprawienie w lokalu i dostarczenie “prawie” gotowego posiłku do klienta.  

Trend w gastronomii - zero waste

Kolejną zaletą obiadów do samodzielnego przygotowania jest oszczędność składników. Przy zamawianiu konsument dostaje dokładnie wymierzone przez restaurację ilości produktów. Wszystko, co dostanie, wykorzysta do przygotowania jedzenia. W związku z tym, nic się nie zmarnuje. Jest to również oszczędność dla klientów, którzy przy zakupach w sklepach tradycyjnych mogą kupować zbyt dużo. Przez to składniki prędzej czy później nie nadają się do spożycia i są wyrzucane. Zero waste to kolejny argument na korzyść wprowadzenia posiłków DIY.  

Nowe trendy pojawiające się na rynku gastronomicznym mogą zmienić podejście restauratorów do prowadzenia biznesu. Zyskujące na popularności dark kitchen lub wyspecjalizowaniu się w przygotowaniu posiłków DIY. To może pomóc znacznie ograniczyć koszty. Także zmniejszyć barierę wejścia na rynek. Warto śledzić nowości i zainteresować odbiorców swoją ofertą. W szczególności taką, która wyróżni biznes na tle konkurencji.