Karty wchodzą do gry
Karty podarunkowe w restauracji
Oferta kart podarunkowych zazwyczaj jest kojarzona z placówkami handlowymi, jednak od kilku lat coraz częściej pojawiają się one również w firmach usługowych i restauracjach.
W gastronomii największa kariera jeszcze wciąż przed nimi, ale już teraz wielu restauratorów zaczyna doceniać ich możliwości, którymi są:
- dywersyfikacja źródeł przychodu. Karty są osobnym produktem, który jest w stanie wygenerować dodatkowy, natychmiastowy zysk dla restauracji,
- pozyskiwanie nowych klientów, którzy odwiedzają lokal dzięki otrzymanym
w prezencie kartom, - skuteczna promocja. Za ich pośrednictwem możemy przeprowadzić atrakcyjną kampanię promocyjną,
- budowanie świadomości marki wśród konsumentów,
Karty podarunkowe w gastronomii to więc nie tylko sposób na wygenerowanie dodatkowego zysku, ale przede wszystkim na promocję oferty, a nawet lokalu i pozyskanie nowych klientów. Ich wdrożenie jest relatywnie tanie, a ryzyko niepowodzenia inwestycji praktycznie zerowe. Warto jednak dobrze przygotować tego typu ofertę wybierając ich odpowiednią formę.

Cyfrowo czy tradycyjnie?
Restauracyjne karty podarunkowe nie muszą mieć tradycyjnej, drukowanej formy. Coraz częściej przybierają one postać cyfrowego kodu, którym można posługiwać się tak samo, jak kartą tradycyjną. Zwykłe karty podarunkowe wymagają indywidualnej i bezpośredniej dystrybucji w lokalu, co wymaga dodatkowego zaangażowania personelu. W tym przypadku należy również prowadzić ich odpowiednią ewidencję, aby pamiętać o ich rzetelnym rozliczeniu. Cyfrowe wersje kart podarunkowych są najczęściej zintegrowane z restauracyjnym oprogramowaniem sprzedażowym POS, który jest w stanie samodzielnie administrować programem kart podarunkowych. To właśnie dzięki cyfrowej dystrybucji i ewidencji karty podarunkowe w gastronomii stają się coraz popularniejsze.
Czas pokazać karty
Własne karty podarunkowe emitowane przez gastronomię to świetne uzupełnienie oferty handlowej. Warto przede wszystkim pamiętać, że są one wykorzystywane i wręczane w formie prezentu. Dlatego warto zadbać o ich wizualną atrakcyjność. Dotyczy to zarówno fizycznych kart sprzedawanych w lokalu, jak i tych, oferowanych online. Dobrze przygotowany wzór powinien być tożsamy z identyfikacją wizualną firmy oraz zawierać wszystkie niezbędne informacje: wartość, termin ważności, adres lokalu i stronę internetową. W przypadku kart podarunkowych sprzedawanych stacjonarnie warto zadbać o ich atrakcyjną ekspozycję w dobrze widocznym miejscu. Eleganckie pudełko i papierowa torba z logotypem lokalu może dla wielu gości okazać ciekawym i nowoczesnym pomysłem na prezent. W przestrzeni wirtualnej warto przypominać o własnych kartach podarunkowych głównie w okresach świątecznych, gdy większość z nas poszukuje pomysłu na prezent. Również wtedy ważna jest atrakcyjna ekspozycja i prezentacja oferty kart podarunkowych, które powinny przybierać formę prezentowych upominków.