
Mobilny POS - czy warto?
Ordering i delivery
Szybkość i wygoda – te dwa argumenty przekonują coraz więcej osób do porzucenia tradycyjnych komputerów. Chętnie sięgamy po smartfon lub tablet również po to, żeby dokonać płatności, rezerwacji czy zakupów. Do korzystania z nowych technologii przekonują się także użytkownicy różnych grup wiekowych ale pionierami i trendsetterami są osoby z tzw. pokolenia “Z”. Są to osoby urodzone po roku 2000, które teraz wchodzą w dorosłość. To właśnie ci młodzi ludzie mają ogromny wpływ na nowe trendy, również w gastronomii. Ich zachowania, jako konsumentów bardziej przypominają te, które są obecne na zachodzie Europy. Chętniej jadają poza domem ale równie chętnie zamawiają dania na wynos.
Biegłość w posługiwaniu się urządzeniami mobilnymi sprawia, że najchętniej wybierają te miejsca, gdzie można zamówić jedzenie online lub w taki sposób zarezerwować stolik. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady będą oni stanowić blisko połowę nie tylko konsumentów w branży gastronomicznej, ale także osób zatrudnionych w obsłudze. Mówi to przede wszystkim wiele o tym, jak będą wyglądały oczekiwania przyszłych klientów.
Znacznie większy udział cyfrowych rozwiązań nie będzie już tylko modą czy wizerunkowym zabiegiem a koniecznością. Dla młodych ludzi z generacji “Z” już teraz liczy się przede wszystkim natychmiastowość w dokonywaniu wyboru, którą zapewniają urządzenia mobilne.
Wśród głównych oczekiwań, jakie musi spełniać usługodawca lub dostawca jest interaktywność i krótki czas realizacji. Dlatego restauratorzy, którzy chcą być na bieżąco inwestują w tego typu technologie. Rynek Horeca wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i proponuje takie aplikacje jak Ordering czy Delivery Gastro.
Mobilnie w gastronomii – tablet, smartfon, PDA?
W lokalach gastronomicznych rewolucja technologiczna rozpoczęła się od wielofunkcyjnych urządzeń typu POS, które gwarantują szybką obsługę i wspierają zarządzanie. W komunikacji między systemem gastronomicznym a klientem zawsze pozostawał jednak czynnik ludzki i manualny – kartka i długopis. Tradycyjny sposób składania zamówień często jednak generuje problemy, które mogą skutkować reklamacją lub złą opinią o lokalu.
Najlepszym rozwiązaniem na precyzyjne i elastyczne zarządzanie zamówieniami jest uzupełnienie systemu POS o urządzenia mobilne, których funkcjonalności nie tylko ułatwiają komunikację ale przede wszystkim eliminują ryzyko pomyłki. Obsługa sali, która zostaje wyposażona w dodatkowe narzędzie (np. z aplikacją miniPOS) może wykonywać wiele dodatkowych zadań, które ze względu na mobilność urządzeń nie będą generowały dużych nakładów pracy. Tablety, smarfony lub PDA z aplikacją miniPOS w dużej mierze mają odciążyć pracowników i zapewnić im skuteczniejszą komunikację. Dzięki nim kelnerzy po przyjęciu zamówień nie muszą za każdym razem udawać się do terminala żeby zarejestrować zamówienie lub doliczyć kolejne pozycje. Komunikacja między kelnerem a kuchnią staje się mobilna i błyskawiczna. W każdym miejscu sali kelner może edytować rachunek, doliczyć kolejną potrawę lub zmienić złożone zamówienie. To tylko jedna z wielu korzyści na jakie można liczyć wdrażając miniPOS w swoim lokalu. Pozostałe funkcje to m.in.:

krótszy czas realizacji zamówień

dostęp do pełnych opisów potraw

wprowadzanie modyfikacji do dań, wybór dodatków

edycja i formatowanie rachunków

administrowanie salą np. bieżący podgląd sali, informacje o rezerwacji stolików
Korzystanie z miniPOS to także większy komfort i swoboda pracy. Powszechna znajomość obsługi systemu Android sprawia, że wdrożenie systemu nie wymaga dodatkowych, czasochłonnych szkoleń lub kursów. Zalety miniPOS z pewnością docenią także klienci, którzy zostaną sprawniej obsłużeni a ich zamówiony posiłek szybciej pojawi się na stole.