Nowa wersja Gastro już dostępna

Gastro to system, który w Polsce wspiera działalność 18.000 restauracji, ale cały czas jest intensywnie rozwijany o nowe funkcjonalności. Nowa wersja systemu Gastro 2021.1 to odpowiedź na potrzeby zarówno małych restauracji, jak i wsparcie sieci lokali. Zastanawiasz się nad aktualizacją? Przeczytaj co zyskasz w nowym wydaniu.

Zrób to sam

W najnowszej wersji oprogramowania możliwa jest konfiguracja drukarki zamówień, jak i drukarki fiskalnej, bezpośrednio na terminalu. Dzięki temu, chcąc dodać lub zmienić ustawienia wydruków nie trzeba będzie uruchamiać Gastro Szefa – funkcje te dostępne są teraz w menu głównym Gastro POS. Co więcej, aby mieć pewność, że operacja ta się powiodła, można będzie samodzielnie przetestować wybraną konfigurację. Pozwoli to zaoszczędzić cenny czas managerów obsługujących moduł Szef i pozwoli im skupić się na bardziej wymagających zadaniach.

Nowe funkcje w module promocji

Dotychczas w ramach modułu promocji użytkownicy Gastro mogli korzystać z rabatu na całe zamówienie lub z rabatów na kolejne, określone produkty (np. do burgera frytki za połowę ceny). W najnowszej wersji systemu możliwe będzie generowanie kuponów promocyjnych do zrealizowania w przyszłości. Jak to wykorzystać w praktyce? Zachęć klienta do kolejnej wizyty w Twojej restauracji oferując mu kupon zniżkowy na następną wizytę. Wysokość rabatu (kwotową bądź procentową), termin ważności takiego kuponu, warunki wykorzystania (do całego rachunku lub tylko do określonych produktów) – wszystkie te kwestie zdefiniować można w module Gastro Szef. Dodanie tej funkcjonalności w prosty sposób otwiera drogę wszystkim restauratorom do stworzenia indywidualnego programu lojalnościowego. Taki program opracować może zarówno mały lokal, jak i sieć restauracji, a powracający, lojalni klienci to samonapędzający się sposób na zwiększenie zysków.

Nowa wersja Gastro to jeszcze prostsza inwentaryzacja

ICS, czyli aplikacja do przeprowadzenia inwentaryzacji zyskała kolejne funkcjonalności. Jedną z nich jest możliwość odczytu wartości z wielu wag. Do tej pory nawet jeśli w restauracyjnym magazynie było wiele wag, to aplikacja łączyła się tylko z jedną z nich. Razem z nową wersją oprogramowania, po wcześniejszym odpowiednim zdefiniowaniu, użytkownik będzie mógł wybierać, z której wagi chce pobrać dane. Dzięki temu inwentaryzacja (np. alkoholi), będzie trwać krócej i nie będzie wymagała aż tylu zaangażowanych w nią osób.

Uproszczone zostało również przyjmowanie dostaw  – rozszerzono je o wybór kontrahenta, wprowadzenie numer faktury/WZ-ki oraz numeru wewnętrznego. Dodane zostało również grupowanie pozycji po kodach kresowych, a także dodawanie produktu przez powiadomienie – do kartoteki produktu można go dodać poprzez wprowadzenie nazwy, kodu kreskowego czy zrobienia zdjęcia. Dane te automatycznie zostaną przesłane na wskazany adres mailowy, czyli do osoby opiekującej się kartoteką produktów w  Gastro Szef (lub Gastro Centrala w przypadku sieci obiektów).

nowa wersja gastro ICS

Diabeł tkwi w szczegółach

Nowa wersja Gastro to oczywiście również szereg mniejszych usprawnień, które powodują, że codzienna praca staje się łatwiejsza – np. koniec z problemami związanymi z zapomnianym przez pracownika PINem do terminala. W najnowszej wersji możliwy jest podglądu tego numeru w Gastro Szef, a to, kto będzie miał do niego dostęp, definiuje się na podstawie uprawnień użytkowników.

Co więcej, żadne zamówienie ze strony internetowej nie zostanie przeoczone przez obsługę – w najnowszej wersji Gastro przy nowym zamówieniu z Orderingu, poza powiadomieniem na ekranie terminala POS, pojawia się również sygnał dźwiękowy. Zapewni to komfort pracy zarówno pracownikom sali, którzy nie będą musieli co chwilę nerwowo zerkać na ekran, jak i managerom, którzy mogą spać spokojnie, wiedząc, że wszystkie zamówienia on-line przekazywane są od razu do realizacji.

Swoje usprawnienie zyskała również kuchnia – z nową wersją oprogramowania możliwy jest wydruk zbiorczego zamówienia kuchennego dla wszystkich kierunków. Dzięki temu zamówienie standardowo będzie mogło być podzielone pomiędzy stacje przygotowania poszczególnych dań, a dodatkowo dla stanowiska wydawczego pojawi się całościowy wydruk. To jeszcze większa kontrola nad zamówieniami i koniec z pytaniami „gdzie są frytki do burgera?”.

Jak zrobić aktualizację do nowej wersji?

Wystarczy, że skontaktujesz się ze swoim opiekunem lub napiszesz na: handlowy@gastro.pl. A może nie masz jeszcze naszego systemu, a już wiesz, że powinieneś? Nic straconego, zgłoś się przez kontakt i zyskaj oprogramowanie nr 1 na rynku.