
Nowoczesne zarządzanie w gastronomii – w jaki sposób skrócić czas obsługi klienta?
Wpływ na powodzenie lokalu gastronomicznego ma mnóstwo różnych czynników. Najważniejsze jest odpowiednie menu, dopasowane do potrzeb lokalnego rynku. Klientów przyciąga również oryginalna aranżacja. Są jednak sytuacje, w których, mimo sporej ilości klientów, lokal gastronomiczny nie generuje zysków na zadowalającym poziomie. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest złe zarządzanie w gastronomii.
W jaki sposób można usprawnić działanie lokalu i lepiej nim zarządzać? Więcej informacji na ten temat znajdziesz w dalszej części artykułu.
Zarządzanie w gastronomii przyspiesza obsługę
Obecnie wiele rutynowych działań, które wykonywane są każdego dnia, można usprawnić. Taką szansę daje nam nowoczesne oprogramowanie gastronomiczne jakim jest Gastro POS. Program ułatwia i przyspiesza pracę kucharzy, kelnerów czy managerów. Polepsza komunikację pomiędzy kuchnią a kelnerami, pozwala na bieżąco nadzorować stan magazynów.
Mnóstwo negatywnych opinii dotyczących restauracji dotyczy zwykle zbyt wolnej obsługi kelnerskiej. Niestety czasami nie jest to wina kelnerów, tylko kuchni. W wielu restauracjach problem z przygotowaniem dań na czas pojawia się, gdy lokal gastronomiczny zapełniony jest do pełna. Rzecz jasna to marzenie każdego restauratora, które, gdy obsługa kelnerska nie jest na wysokim poziomie, może lokalowi zaszkodzić niż pomóc.
Zarządzanie restauracją z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania pozwala zwiększyć wydajność pracy. Kelner za pomocą dotykowego ekranu może obsługiwać jednocześnie kilka stolików. O wiele łatwiej nalicza rabaty, czy dostosowuje zamówienie do potrzeb klienta. Na bieżąco też zmieniane jest saldo rachunku. To eliminuje ryzyko pojawienie się jakichkolwiek błędów przy naliczaniu rachunku. Co najważniejsze kelner nie musi już biegać pomiędzy kuchnią a restauracją. Wszystkie zamówienia w postaci bonów drukowane są na kuchni. Istnieje też mniejsze ryzyko pomylenia kolejności w zamówieniach.
Jeśli chcesz poczytać więcej o tym, w jaki sposób zarządzać personelem, zajrzyj tutaj. Sprawdź, w jaki sposób Portal Pracownicy usprawnia pracę całej restauracji.
Niezbędne narzędzie pracy nie tylko dla kelnerów
Obecnie restauratorzy korzystają z nowoczesnego oprogramowania również w kuchni. Można zrezygnować z tradycyjnych bonów na rzecz ekranów dotykowych. Po pierwsze ekran powinien być odpowiedniej wielkości. Po drugie system powinien wyświetlać te zamówienia, które są najpilniejsze i gdzie Klienci czekają już długo na zamówienie. Taki program sprawdza się o wiele lepiej niż tradycyjny system kartkowy.
Reakcja na zdarzenia kryzysowe
Zarządzanie w gastronomii to spore wyzwanie. Nie rzadko pojawiają się zdarzenia kryzysowe. Dobrze, gdy reakcja jest dość szybka. Oprogramowanie pozwala sporządzać analizy i raporty. W ten sposób można sprawdzić, które dania przynoszą najmniejszy zysk. Program usprawnia również proces zamawiania towaru. W tradycyjnej restauracji obowiązek zamawiania towaru spada zwykle na kucharza. Gdy zamówień jest dużo, łatwo o czymś zapomnieć. Oprogramowanie pozwala na lepszą kontrolę stanów magazynowych. Można szybko i łatwo sprawdzić, które produkty się kończą. Zresztą system sam o tym przypomni.