Podstawowe wyposażenie stanowiska sprzedażowego
w restauracji

Slider

Kiedy otwierasz restaurację to mnogość niezbędnych sprzętów i różnego rodzaju narzędzi, które musisz kupić, może przyprawić o zawrót głowy. Każdy lokal gastronomiczny jest inny nie tylko pod kątem charakteru działalności, aranżacji czy oferty, ale jedno jest niezmienne – podstawowe zaplecze i wyposażenie stanowiska sprzedażowego. Niezależnie czy otwierasz restaurację z tradycyjną kuchnią polską, pizzerie czy też amerykańską burgerownię. Jakie jest to podstawowe wyposażenie do obsługi klienta?

Podstawowy zestaw POS

Miejsce, w którym twoich goście będą składać i płacić za zamówienie powinno być obsługiwane sprawnie. Najgorszą z możliwych rzeczy jest długa kolejka i zacinający się terminal płatniczy. Aby tego uniknąć warto sprawdzić ofertę dostawców sprzętu do zarządzania gastronomią. Właściciel restauracji, planując wyposażenie, powinien określić swoje potrzeby – ilość stanowisk sprzedażowych, sposób komunikacji z kuchnią czy dodatkowe elementy wspierające pracę w jego restauracji, tj. dostawy czy stanowiska samoobsługowe.

Najprostszy zestaw jaki można wdrożyć w gastronomii obejmuje zarówno oprogramowanie oraz sprzęt. Ważne aby wdrożone rozwiązane było łatwe w obsłudze dla nowych pracowników. Przy kompletacji stanowiska sprzedażowego należy pamiętać o kilku elementach, m.in.:

Ponadto powyższe programy najlepiej będą współpracować z wydajnym sprzętem, tzn.:

  • terminalem dotykowym POS, który może być odporny na zalanie, pozwala na pracę w wysokiej temperaturze, obsługuje czytniki kart i linii papilarnych,
  • drukarką fiskalną niezbędną do rejestrowania transakcji w każdym, prowadzonym przedsiębiorstwie,
  • drukarką termiczną, która pozwala wydrukować zamówienia, bony, rachunki, kody lojalnościowe, ale także faktury i kody 2D.

Posiadając już wyposażenie oraz odpowiedni system do zarządzania restauracją, przyda się jeszcze pomoc w instalacji i konfiguracji całego zestawu. W kilka godzin można dopasować oprogramowanie do indywidualnych potrzeb właściciela i menadżera restauracji.

Nie tylko sprzedaż

Odpowiednio przemyślane i dopasowane do potrzeb działalności oprogramowanie gastronomiczne, nie tylko pomaga w szybkiej sprzedaży, ale ma też wiele innych korzyści. Ponadto sprawny i wytrzymały sprzęt dopełnia funkcjonalnością całe stanowisko i wspiera komunikację z zapleczem kuchennym.

Czego powinniśmy oczekiwać od profesjonalnego zestawu POS?

Łatwej i intuicyjnej obsługi interfejsu

Większej kontroli i dokładnych raportów

Pełnej zgodność z aktualnymi, polskimi przepisami

Optymalizacji i kontroli kosztów – food cost

Rozliczenia magazynów i sprawnej inwentaryzacji

Możliwości rozbudowy systemu o dodatkowe aplikacje

Każdy restaurator, rozpoczynający swoją przygodę z gastronomią otwierając nowy lokal, liczy na mnogie zyski. Na rynku jest bardzo duży wybór narzędzi i aplikacji, które wspierają pracę kadry zarządzającej więc można świetnie dopasować je do swojego biznesu. Warto mieć opracowany plan i strategie – jaki jest cel i co chce się osiągnąć w swoim gastronomicznym biznesie. Dostawcy rozwiązań IT i sprzętu są również świetnymi doradcami, dobiorą taki zestaw aby spełniał swoje zadanie i mógł być rozbudowany w przyszłości, jak biznes będzie tego potrzebował.

Chcesz dobrać sprzęt do swojej restauracji?
Slider