POS Display – sprzedawaj więcej dzięki wyświetlaczom dla klientów!
Ustępująca pandemia powoli pozwala wracać do normalności, o jakiej już zdążyliśmy nieco zapomnieć. Sprawdzają się przede wszystkim prognozy analityków rynku gastronomicznego. Twierdzą oni, że wyhamowana przez pandemię, a rozwijająca się od lat gastronomia – będzie najszybciej odtwarzającą się branżą. Jak wykorzystać szansę na odpracowanie strat? Jak zmaksymalizować zysk w czasie wzmożonego popytu? Pomoże w tym POS Display.
Gastronomia wraca do formy
Niemal każda firma działająca w branży gastronomicznej ucierpiała w wyniku trwającej od ponad roku pandemii koronawirusa. Straty zostały odnotowane w każdym sektorze. Wartość według Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej mogą wynieść nawet 30 mld zł. Branża musi nadrobić nie tylko straty materialne, ale całe 14 miesięcy. Mogły one posłużyć do rozwoju, ekspansji czy testowania nowych receptur i rodzajów usług. Dlatego każde luzowanie obostrzeń i możliwość nawet ograniczonego działania będzie natychmiast maksymalnie wykorzystana. Po to, aby odtworzyć kondycję sprzed pandemii.
Pierwsze zniesienie obostrzeń dla sektora gastronomicznego w tym roku rozpoczęło się już 15 maja. To właśnie wtedy rząd poluzował obostrzenia sanitarne. Tym samym, zezwolił na funkcjonowanie ogródków zewnętrznych. To pierwsza próba dla branży po wielu miesiącach ograniczonego lub całkowicie wstrzymanego funkcjonowania. Według aktualnych wytycznych wydawanie posiłków może się odbywać wyłącznie w zewnętrznych ogródkach. Można w nich również zorganizować przyjęcie z limitem do 15 osób. Pozornie skromne zniesienie obostrzeń już pierwszego dnia skonfrontowało się z oczekiwaniami klientów. Wydawali na usługi gastronomiczne znacznie więcej niż w czasie, gdy lokale funkcjonowały w sposób nieograniczony. Pierwsze otwarcie, a raczej uchylenie drzwi gastronomii, jest także dla restauratorów czasem próby przed możliwością otwarcia drzwi na oścież. A ma to nastąpić już od 29 maja. Niestety większość przedsiębiorców z branży musi się przede wszystkim zmierzyć z brakiem personelu. Również z rosnącymi cenami produktów i usług. Dodatkowo, z silną konkurencją, która czas pandemii poświęciła między innymi na remonty i inwestycje w nowoczesne technologie.
POS Display - maksymalizacja zysków
Nowoczesne systemy informatyczne pozwalają nie tylko na automatyzację procesu zamawiania dań, ale także znacznie je przyspieszają. W gastronomii są coraz silniejszym trendem. Rozwiązanie POS Display pomaga jednocześnie wzmocnić komunikację z klientem oraz sfokusować jego uwagę na ofercie, którą wykreował lokal. Dzięki wielu konfiguracjom sprzętowym oraz współpracy z systemem sprzedażowym można znacznie podnieść atrakcyjność ekspozycji. Ponadto, możemy odciążyć personel obsługujący i zwiększyć zysk z pojedynczej sprzedaży. POS Display, czyli ekrany dla klienta są instalowane zarówno bezpośrednio przy stanowisku kasowym, jak i w formie multimedialnego menu wyświetlanego jako animowane grafiki.
Podstawowe funkcjonalności dodatkowych wyświetlaczy to przede wszystkim:
- atrakcyjne wizualnie treści reklamowe, które np. prezentują dania w ofercie specjalnej (zestawy, dania dnia, kompozycje typu upselling – kup trzy zapłać za dwa);
- wyświetlenia zamówienia, które jest aktualnie składane. Dzięki temu, klient widzi wartość poszczególnych pozycji, sumę zamówienia i wybrane pozycje;
- przeprowadzenie ankiety dotyczącej jakości obsług lub atrakcyjności prezentowanej oferty;
- wyświetlenia dodatkowych komunikatów dla klienta, np. numer zamówienia, prośba o zbliżenie karty płatniczej;
- przedstawienia większej ilości informacji bez konieczności angażowania personelu (klient ma szansę poznać ofertę samodzielnie przed podejściem do stoiska kasowego);
Każdy z zainstalowanych ekranów ma wiele możliwości konfiguracji. Na przykład panele ekspozycyjne instalowane przy stanowisku kasowym, mogą wyświetlać same treści marketingowe. Albo tylko zamówienie składane przez klienta. Mamy również możliwość wyświetlania obu elementów na podzielonym ekranie. Prosty i intuicyjny interfejs systemu POS Display pozwala dowolnie wgrywać grafiki i ustalać ich priorytety wyświetlania. Dla ułatwienia i poprawy czytelności możemy zmieniać czcionki. Również wybierać informacje, które będą widoczne przez klienta. Dodatkowo, w przypadku współpracy z wybranymi POSami, możliwe jest podłączenie zasilania bezpośrednio z urządzeń centralnych. Dzięki temu, nie trzeba podłączać dodatkowych zasilaczy sieciowych.
Dodatkowe ekrany dla klientów są w stanie znacznie usprawnić obsługę klientów. Głównie w czasie wzmożonego ruchu. Dzięki prezentacji animowanych treści na dużych i czytelnych ekranach, klienci sami dokonują wyboru. Mogą zdecydować się na jedną z spośród prezentowanych ofert finalizując jedynie zakup przy stoisku kasowym. W związku z tym, system POS Display może być nieocenionym wsparciem. Szczególnie w obecnej sytuacji. Czyli w momencie, kiedy sektor gastronomiczny będzie się zmagał z natężonym ruchem przy ograniczonym zasobie personalnym.