POS Display – sprzedawaj więcej dzięki wyświetlaczom dla klientów!

Ustępująca pandemia powoli pozwala wracać do normalności, o jakiej już zdążyliśmy nieco zapomnieć. Sprawdzają się przede wszystkim prognozy analityków rynku gastronomicznego, które mówią, że wyhamowana przez pandemię rozwijająca się od lat gastronomia – będzie najszybciej odtwarzającą się branżą. Jak wykorzystać szansę na odpracowanie strat i zmaksymalizować zysk w czasie wzmożonego popytu?

Gastronomia wraca do formy

Niemal każda firma działająca w branży gastronomicznej ucierpiała w wyniku trwającej od ponad roku pandemii koronawirusa. Straty zostały odnotowane w każdym sektorze. Wartość według Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej mogą wynieść nawet 30 mld zł. Do nadrobienia branża ma nie tylko straty materialne, ale całe 14 miesięcy, które mogły posłużyć do rozwoju, ekspansji czy testowania nowych receptur i rodzajów usług. Dlatego każde luzowanie obostrzeń i możliwość nawet ograniczonego działania zostanie natychmiast maksymalnie wykorzystana aby odtworzyć kondycję sprzed pandemii. 

Pierwsze zniesienie obostrzeń dla sektora gastronomicznego w tym roku rozpoczęło się już 15 maja. To właśnie wtedy rząd luzując obostrzenia sanitarne, zezwolił na funkcjonowanie ogródków zewnętrznych. To pierwsza próba dla branży po wielu miesiącach ograniczonego lub całkowicie wstrzymanego funkcjonowania. Według aktualnych wytycznych wydawanie posiłków może się odbywać wyłącznie w zewnętrznych ogródkach, gdzie można również zorganizować przyjęcie z limitem do 15 osób. Pozornie skromne zniesienie obostrzeń już pierwszego dnia zostało skonfrontowane z oczekiwaniami klientów, którzy wydawali na usługi gastronomiczne znacznie więcej niż w czasie, gdy lokale funkcjonowały w sposób nieograniczony. Pierwsze otwarcie, a raczej uchylenie drzwi gastronomii jest także dla restauratorów czasem próby przed możliwością otwarcia drzwi na oścież, co ma nastąpić już od 29 maja. Większość przedsiębiorców z branży musi się przede wszystkim zmierzyć z brakiem personelu, rosnącymi cenami produktów i usług oraz silną konkurencją, która czas pandemii poświęciła między innymi na remonty i inwestycje w nowoczesne technologie.

POS Display - maksymalizacja zysków

Nowoczesne systemy informatyczne, które pozwalają nie tylko zautomatyzować proces zamawiania dań, ale także znacznie je przyspieszyć, są w gastronomii coraz silniejszym trendem. Rozwiązanie POS Display pomaga jednocześnie wzmocnić komunikację z klientem oraz sfokusować jego uwagę na wykreowanej przez lokal ofercie. Dzięki wielu konfiguracjom sprzętowym oraz współpracy z systemem sprzedażowym można znacznie podnieść atrakcyjność ekspozycji. Ponadto możemy odciążyć personel obsługujący i zwiększyć zysk z pojedynczej sprzedaży. POS Display, czyli ekrany dla klienta są instalowane zarówno bezpośrednio przy stanowisku kasowym, jak i w formie multimedialnego menu wyświetlanego w formie animowanych grafik. 

Podstawowe funkcjonalności dodatkowych wyświetlaczy to przede wszystkim:

  • atrakcyjne wizualnie treści reklamowe, które np. prezentują dania w ofercie specjalnej (zestawy, dania dnia, kompozycje typu upselling – kup trzy zapłać za dwa);
  • wyświetlenia aktualnie składanego zamówienia. Dzięki temu klient widzi wartość poszczególnych pozycji, sumę zamówienia i wybrane pozycje;
  • przeprowadzenia ankiety dotyczącej jakości obsług lub atrakcyjności prezentowanej oferty;
  • wyświetlania dodatkowych komunikatów dla klienta, np. numer zamówienia, prośba o zbliżenie karty płatniczej;
  • przedstawienia większej ilości informacji bez konieczności angażowania personelu (klient ma szansę poznać ofertę samodzielnie przed podejściem do stoiska kasowego);

Każdy z zainstalowanych ekranów ma wiele możliwości konfiguracji. Panele ekspozycyjne, które są instalowane przy stanowisku kasowym mogą wyświetlać zarówno same treści marketingowe, zamówienie składane przez klienta. Mamy również możliwość wyświetlania oba elementów na podzielonym ekranie. Prosty i intuicyjny interfejs systemu POS Display pozwala dowolnie wgrywać grafiki i ustalać ich priorytety wyświetlania. Dla ułatwienia i poprawy czytelności możemy zmieniać czcionki lub wybierać informacje widoczne przez klienta. Dodatkowo w przypadku współpracy z wybranymi POSami, możliwe jest podłączenie zasilania bezpośrednio z urządzeń centralnych. Co za tym idzie eliminuje konieczność podłączenia dodatkowych zasilaczy sieciowych.

Dodatkowe ekrany dla klientów są w stanie znacznie usprawnić obsługę klientów głównie w czasie wzmożonego ruchu. Dzięki prezentacji animowanych treści na dużych i czytelnych ekranach, klienci sami dokonują wyboru spośród prezentowanych ofert finalizując jedynie zakup przy stoisku kasowym. W sytuacji, gdy sektor gastronomiczny w najbliższym czasie będzie się zmagał z natężonym ruchem przy ograniczonym zasobie personalnym. System POS Display może się okazać nieocenionym wsparciem.