Powroty do pracy

Slider

Według danych GfK wartość rynku gastronomicznego w 2019 roku wynosiła prawie 37 mln złotych i obejmowała ponad 76,5 tys. lokali. Obecnie nikt nie jest w stanie przewidzieć jak będzie wyglądała sytuacja branży gastronomicznej po trwającej obecnie epidemii i zamknięciu większości lokali. Można jedynie przypuszczać, że każdy kolejny dzień bez normalnego funkcjonowania lokali gastronomicznych przyczynia się do ich coraz trudniejszej sytuacji. Część lokali próbuje działać w inny sposób, np. oferując zamówienia z możliwością odbioru osobistego lub z dostawą, oferując vouchery do wykorzystania w późniejszym terminie, itp. Ale dopiero pełne odmrożenie branży i pozwolenie na działalność stacjonarną pomoże w powrocie do normalności. 

Jak radzić sobie w nowej postepidemicznej rzeczywistości?

ZPP przygotował listę 22 zaleceń, które każdy przedsiębiorca powinien wdrożyć w swoim lokalu. Dostosowanie się do nich pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo klientów oraz pracowników. Poniżej niektóre z nich: 

  1. Zapewnienie w łatwo dostępnym miejscu dozownika z płynem do dezynfekcji rąk dla gości. 
  2. Noszenie masek i rękawiczek przez wszystkich pracowników, a w przypadku masek wielorazowych ich częsta wymiana i dezynfekcja. 
  3. Zapewnienie większych odległości między stolikami lub wyłączenie z użytkowania co drugiego stolika. 
  4. Ustalenie maksymalnej liczby gości w lokalu (na podstawie liczby dostępnych stolików). 
  5. Umieszczenie informacji o maksymalnej liczbie gości przy wejściu do lokalu. 
  6. Wyznaczenie bezpiecznych stref oczekiwania dla gości (na zewnątrz lokalu) oraz zaznaczenie na podłodze odpowiednich odległości dla czekających w kolejce. 
  7. Stosowanie alternatywnych form przyjmowania zamówień. 
  8. Zapewnienie szyby oddzielającej pracownika od klientów – w przypadku przyjmowania i wydawania posiłków przy ladzie. 
  9. Każdorazowy pomiar temperatury personelu przed rozpoczęciem pracy. 
  10. Regularne dezynfekowanie stolików i innych powierzchni w lokalu, z którymi stykają się goście. 

Nie bez powodu powyższą listę otwiera punkt o ustawieniu w łatwo dostępnym miejscu dozownika z płynem do odkażania rąk dla Gości. Będzie to najbardziej widoczna zmiana po ponownym otwarciu lokali. Epidemia i jej skutki zostaną z nami na dłużej niż byśmy chcieli, dlatego należy zadbać o profesjonalne urządzenia do dezynfekcji. 

Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Pierwszym kryterium będzie intuicyjność i szybkość działania, a drugim wydajność. Oba te warunki spełnia Cleanline24 – nowy bezdotykowy automat do dezynfekcji rąk. Korzystanie z niego nie przysparza żadnych trudności – miejsce, w które należy podłożyć ręce jest oznaczone strzałką, a klient nie musi dotykać żadnych powierzchni ani przycisków. Wbudowany duży pojemnik na środek odkażający zawiera do 160 000 dawek żelu dezynfekującego, więc nie wymaga częstego uzupełniania. Urządzenie może być obrandowane logotypem bądź specjalną grafiką, dzięki temu każdy lokal może zachować spójność komunikacji wizerunkowej (co jest szczególnie istotne w restauracjach sieciowych). 

Bądź gotowy!

Ta nowa sytuacja zmieni dotychczasowe podejście klientów do bezpieczeństwa oraz kwestii konieczności dezynfekcji rąk, szczególnie w przestrzeniach publicznych. O tym jak poradzić sobie w nowej normalności i zadbać o swoich klientów porozmawiaj z naszymi pracownikami – doradzimy i wybierzemy najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.