Jak zwiększyć zyski w restauracji?
Poznaj moduł promocji!
Klienci od zawsze poszukują korzystnych ofert. Co stoi za tak ogromną potrzebą poszukiwania promocji? Czasami jest to chęć zaoszczędzenia pieniędzy, a z drugiej strony poczucie „zwycięstwa” u klienta. Potrzeba ta jest bardzo mocno zakorzeniona w umyśle człowieka. Czy można skorelować ją z funkcjonowaniem restauracji? Jak zwiększyć zyski w restauracji? Poznaj Moduł Promocji!

Polowanie na promocje

Czynność polowania jest obecna w żyłach człowieka od tysięcy lat. Początkowo, w celu zdobycia pożywienia i przetrwania. Dziś z biegiem ewolucji polujemy, aby zdobyć zadowolenie i osiągać cele. Jednymi z naszych celów są również produkty i usługi. Podświadomie wciąż jesteśmy myśliwymi. W badaniu przeprowadzonym przez Sodexo możemy zauważyć, że aż 73% Polaków korzystało z promocji w ostatnim roku, a 50% z nich wybierało specjalną ofertę przynajmniej raz w miesiącu kalendarzowym. Jak zwiększyć zyski w restauracji używając narzędzia promocji? – zdefiniujmy najpierw to pojęcie.

Czym jest promocja?

W teoretycznym ujęciu promocja to wszelkie działania, które prowadzą do poinformowania klienta, przekonania, a nawet obietnicy. Ich finalnym skutkiem ma być dokonanie zakupu towaru, czy też skorzystanie z proponowanej usługi. To zwiększenie popytu na dane dobro, przy równoczesnym wytworzeniu pozytywnej opinii o przedsiębiorstwie. Czy stosowanie narzędzia promocji może zwiększyć zyski w restauracji? Jak najbardziej. Poznajcie Moduł Promocji od Gastro.

Jeden moduł - wiele możliwości

Moduł promocji to jeden z elementów oprogramowania Gastro Szef, który jest użytkowany w wielu polskich restauracjach i lokalach. Dzięki jego zastosowaniu można tworzyć atrakcyjne dla klientów promocje, rabaty, a także dystrybuować karty rabatowe czy kupony. Połączenie odpowiedniej kampanii informacyjnej i narzędzi do tworzenia zniżek pozwala na wygenerowanie dużego ruchu w lokalu. Co za tym idzie jest to odpowiedź na pytanie jak zwiększyć zyski w restauracji.

Jak to działa?

Moduł pozwala między innymi na generowanie jednorazowych okazji, a także harmonogramów promocyjnych. Możemy ustalić, iż dana akcja będzie obowiązywała jednorazowo lub na żądanie pracownika lokalu, który następnie manualnie naliczy ją do rachunku. Lub powtarzalna, czyli będzie występowała w konkretnych godzinach i dniach tygodnia, miesiącach, a nawet roku. Konsumenci uwielbiają promocje. Jest to element, który często wpływa na wybór lokalu przez klientów z wachlarza dostępnych w okolicy. Dodatkowym atutem takich zabiegów jest to, że często prowadzą one do większych zamówień podczas jednej wizyty. Z perspektywy psychologii promocje i rabaty dają poczucie oszczędności i skłaniają klientów do zamawiania większej ilości dań i dodatków, aby zaoszczędzić jeszcze więcej.

Promocja czy rabat, a może karta

Do użytku w systemie Gastro Szef mamy wiele rodzajów narzędzi promocyjnych. Są to:

  • Rabaty – czyli najczęściej używana forma w gastronomii. Możemy określić je w ujęciu procentowym bądź kwotowym. Przy wykorzystaniu rabatów, możliwa do określenia jest minimalna kwota rachunku, czy maksymalna kwota udzielanego rabatu. Dzięki nim restauracja zachowa najlepszy stosunek kosztów do proponowanych zniżek;
  • Promocje – takie narzędzie sprawdza się świetnie przy definiowaniu akcji powtarzalnych w czasie, na przykład w momentach, kiedy restauracja planuje np. ofertę Happy Hours. Poza wyznaczonymi godzinami działania promocji system doliczy cenę standardową do rachunku klienta;
  • Karty rabatowe – narzędzie takie często wykorzystywane jest przez restauracje, aby nagradzać i zachęcać do ponownych odwiedzin stałych klientów. Pozwala na ustalenie stałego rabatu dla konkretnej firmy/osoby. Przykładem mogą być wydawane karty rabatowe o wartości 10% na obiady pracownicze;
  • Kupony rabatowe – to nic innego jak rabaty, które są do wykorzystania w określonym terminowo czasie. Za okazaniem kuponu, klient może zrealizować zakup pozycji gastronomicznych z zaplanowanymi wcześniej rabatami.

Scentralizowanie zarządzanie

Zarządzanie i kontrolowanie wielu lokali jest bardzo trudne. Planując działania promocyjne chcemy być pewni, że wszystko będzie szło zgodnie z zaplanowaną przez nas strategią. Zdarzają się sytuacje, w których promocje i rabaty nie naliczają się całościowo bądź naliczają do rachunku w nieodpowiednich lokalach. Z pomocą przychodzi Gastro Szef.

Wszystkie dostępne opcje, mogą być konfigurowane z uwzględnieniem konkretnego lokalu, w którym ma obowiązywać promocja. Jeśli założymy, że będzie miała ona działać tylko w jednym lokalu z trzech restauracji, system pozwoli ograniczyć jej wykorzystanie tylko do niego. A w kolejnych lokalach nie będzie on widoczny na terminalach POS. Niweluje to możliwości pomyłek, a także nadmiernego wykorzystywania promocji i łamania jej zasad.

Jako administratorzy, w programie możemy nadać również uprawnienia do naliczania upustów. Z wygodnej listy wybieramy, kto może przypisywać promocje do rachunku. Możemy zdecydować czy mają być to wszyscy pracownicy danego lokalu czy tylko kierownik bądź właściciel. Miej pełną kontrolę i ciągle zwiększaj zyski w restauracji.

Moduł promocji pracuje dla Ciebie

Wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań stanowi rdzeń w drodze do sukcesu. Zaplanowana z dużym wyprzedzeniem akcja promocyjna może przynieść gastronomii ogromne przychody. Zachęci ona klientów do odwiedzania restauracji, zbuduje konkurencyjność na rynku, a także pomoże przygotować się na zwiększony ruch w konkretnych dniach czy godzinach. Dzięki takim informacjom można zapewnić większą ilość pracowników do obsługi, a także zaopatrzyć lokal w dodatkowe półprodukty, aby nie zabrakło ich na najlepsze i najczęściej wybierane dania. Pozwól rozwijać się swojemu biznesowi. Sprawdź moduł promocji już dziś!