Promowanie restauracji na Facebooku

Promowanie restauracji na Facebooku wbrew pozorom nie jest zbyt skomplikowaną czynnością. Dlatego dla wielu restauracji okazał się świetnym pomysłem na dotarcie do klientów – tych potencjalnych i stałych. Odpowiednia stała komunikacja jest kluczem do sukcesu. W tym artykule podpowiadamy co publikować, aby wypromować restaurację na tej platformie społecznościowej. 

Do prowadzenia profilu restauracji trzeba podejść holistycznie. Musisz dokładnie uzupełnić wszystkie informacje, skupić się na spójnym estetycznym wyglądzie swojego fanpage’a, ale też na działaniach marketingowych i promocyjnych.

Daj się znaleźć - uzupełnij informacje o Twoim biznesie

Dokładne uzupełnienie informacji kontaktowych jest wręcz kluczowe. To właśnie po adres i numer telefonu w pierwszej kolejności zagląda na profil restauracji każda zainteresowana osoba. Zatem warto skrupulatnie i wyczerpująco uzupełnić wszystkie dane kontaktowe. Sama nazwa i zdjęcie profilowe nie wystarczą. Aby promowanie restauracji był bardziej efektywniejsze uzupełnij koniecznie:  

  • dokładny adres lokalu  
  • numer telefonu
  • adres mailowy
  • link do strony internetowej
  • godziny otwarcia
  • informacje o możliwości zamawiania na wynos

Uzupełnienie tych informacji sprawi, że klient znajdzie wszystkie niezbędne informacje na fanpage, które pozwolą mu na skontaktowanie się z Tobą dowolną wybraną metodą. Niezbędne jest też umieszczenie mapki dojazdu. Jedno kliknięcie uruchamia nawigację i w łatwy sposób doprowadzisz potencjalnych klientów pod drzwi restauracji. Z pewnością opcja z mapką zachęci przyszłego klienta do odwiedzenia Twojej restauracji osobiście. 

Ale przede wszystkim nie zapomnij dodać MENU! Nie ma nic gorszego, niż brak menu na facebookowej stronie restauracji. Zanim uda się „przeklikać” na stronę internetową (jeśli ta istnieje), można by już wybrać inną restaurację. A przecież tego nie chcemy. Zadbaj o to, by na Twoim profilu firmowym było zawsze aktualne menu – z cenami i ofertą sezonową. Pamiętaj też, aby samo menu było wyraźne, czytelne i atrakcyjne wizualnie. Dobrym pomysłem jest też dodawanie w menu Danie Dnia – to sprawi, że klienci będą codziennie odwiedzać profil, by sprawdzić, na jakie pyszne jedzenie mogą liczyć w danym dniu. Dodaj też zdjęcia potraw, nic nie przyciąga tak, jak fotografie przepięknych dań, na których widok zaczyna burczeć w brzuchu.  

Pamiętaj, że zdjęcia powinny wyglądać profesjonalnie, a kompozycje na talerzu zachęcająco. Ważne jednak, by jedzenie na zdjęciu nie odbiegało od tego, które klient zastanie w restauracji. Mógłby poczuć się zawiedziony i oszukany. Zdjęcia powinny być dobrze doświetlone i wykadrowane. Publikuj zdjęcia tylko tych dań, które rzeczywiście są dostępne w Twojej karcie. Nigdy nie dodawaj zdjęć jedzenia z ogólnodostępnych banków zdjęć!

promowanie restauracji od kuchni

Dzieląc się kulisami zza kuchni poprawisz promowanie restauracji

Restauracja to nie tylko to, co oferuje się gościom do jedzenia i pica. To też zespół, który codziennie ciężko pracuje na wspólny sukces. Nie bój się i pokaż swoją ekipę. Wrzuć relację z kuchni, jak powstają ulubione dania. Pochwal się swoimi małymi sukcesami lub nowymi daniami. Pokaż, jak robicie zakupy i wybieracie najlepsze składniki. Klienci w ten sposób poczują ducha restauracji, a oprócz tego będą mieli szansę na poznanie Was od tej normalnej ludzkiej strony. Dziel się też wydarzeniami z życia restauracji. Szykujecie remont? A może wielkie otwarcie kolejnego lokalu w nowej lokalizacji? Po godzinach świętujecie urodziny kucharza? To wszystko może być warte uwagi, dla odwiedzających klientówDlatego koniecznie włącz swoich obserwatorów w życie swojego lokalu i pracowników.

Nie bój się rozdawać kuponów, organizować promocji i konkursów

Kto nie lubi dobrych promocji? Skuteczne promowanie restauracji na Facebooku możesz podkręcić jeszcze bardziej – oferując zniżkę na określone hasło, które opublikujesz na fanpage’u.  

Dobrym pomysłem są też konkursy z nagrodami. Jednak musisz mieć na uwadze fakt, że losowanie musi być zgłoszone do urzędu, a konkurs musi być zgodny z regulaminem Facebooka. Dobrze przygotowany konkurs skusi nowych klientów, a ostatecznie rozstrzygnięcie nie musi kończyć się zawsze losowaniem. 

Daj swoim fanom bon lub voucher ze zniżką. Ogłoś, że promocja trwa np. tylko przez jeden dzień, a vouchery są wysyłane w prywatnej wiadomości. Przyciągniesz uwagę, rozbudzisz zainteresowanie, a jeśli sprostasz oczekiwaniom tych, którzy zechcą korzystać ze zniżki, zyskasz być może nowych stałych klientów. Trafnym rozwiązaniem są też promocje tematyczne, np. specjalna oferta na Dzień Matki lub Walentynki.

Pozostań w stałym kontakcie

Stały kontakt z odwiedzającymi jest niezbędny. Po pierwsze pozwoli zweryfikować, czy działania, które podejmujesz są skuteczne. Po drugie przyciągniesz do siebie Klientów. Muszą wiedzieć, że jesteś dla nich, odpowiadasz na ich pytania i oczekiwania.  

Udostępniaj posty odwiedzających. W ten sposób więcej osób dotrze na profil restauracji. Oprócz tego będziesz miał autentyczny content, a ludzie doceniają możliwość pozostawienia po sobie swojego śladu.  

Jeżeli ktoś zadaje pytania, nie zwlekaj z odpowiedzią. Obsługa jest ważna nie tylko na sali restauracyjnej, ale także poza nią. Odpisz, porozmawiaj, przedstaw ofertę, zaproś, spraw, by klient poczuł, że na niego czekasz.  

Zawsze staraj się odpowiadać na wystawione opinie. Oczywiście za pozytywne dziękuj i je udostępniaj. Na negatywne spokojnie odpowiadaj, proponuj rozwiązania, może jakąś formę rekompensaty (np. rabat na kolejne zamówienie).