Jedziemy na EuroGastro!

Prosta komunikacja w gastronomii – sposoby na letnie urwanie głowy

Praca personelu w restauracji podczas sezonu letniego nie należy do najłatwiejszych. Związane jest to m.in. z dodatkowym obszarem do obsługi jakimi są ogródki przed lokalami. Nie ulega wątpliwości, że większy ruch i natężona rotacja stolików mogą powodować utrudnioną komunikację pomiędzy personelem, a także liczne pomyłki przy przekazywaniu zamówień do realizacji.

Niejednokrotnie sezon ogródkowy jest żyłą złota dla gastronomów jednak okres ten przysparza również wielu utrudnień i natężonej pracy. Powodem jest liczna rotacja stolików, wzmożona ilość gości (szczególnie w porach popołudniowych) i dodatkowy obszar restauracji do obsługi – ogródek.

Dlatego wcześniejsze przegotowanie lokalu i personelu do takiej sytuacji jest bardzo rozsądne. Z pomocą techniczną przychodzą rozwiązania informatyczne, które ułatwiają przekazywanie informacji tj. pagery i systemy do odnalezienia Klienta w lokalu (potocznie „GPS dla kelnera”).

Pagery tekstowe lub diodowe to bezprzewodowe urządzenia, które w prosty i klarowny sposób pozwalają na komunikację między poszczególnymi pracownikami – kelner, manager, kucharz czy barman. W związku z tym, wykorzystanie pagerów znacząco usprawnia pracę w lokalu dlatego, że obsługa może szybko odbierać powiadomienia, np. wezwanie kelnera do kuchni, a także niwelować pomyłki powstałe przy zamówieniu. Jest to idealne rozwiązanie w szczególności do dużych restauracji z obsługą kelnerską.

Lepsza komunikacja

Czym innym jest system, który zastępuje tradycyjne rozwiązanie pobieranych numerków przy składaniu zamówienia. Kelner, który korzysta z rozwiązania, szybciej odszukuje właściwego Klienta na dużej sali restauracyjnej lub siedzącego w ogródku poza lokalem. Dzięki aplikacji, która wskazuje dokładnie gdzie siedzi Klient oraz pagerowi, który Klient ma ze sobą na stoliku, kelner oszczędza czas i energię przy obsłudze. Sprawniejsza komunikacja na linii obsługa – gość, sprzyja lepszej atmosferze, a co za tym idzie większym zyskom dla lokalu. Dodatkowym atutem systemu jest kontrola czasu obsługi i realizacji zamówień oraz alerty przy opóźnieniach.

Takie bezprzewodowe rozwiązania nie tylko usprawniają poziom komunikacji, ale też pomagają niwelować pomyłki, które zdarzają się często przy natężonej pracy właśnie w sezonie ogródkowym. Koszty inwestycji w systemy do komunikacji potrafią się zwrócić już w dwa miesiące. Dodatkowo letnie miesiące, to dla gastronomii dobry czas na zwiększone zyski, pod warunkiem odpowiedniego przygotowania lokalu i obsługi. Dlatego przygotuj swój lokal do sezonu ogródkowego jak najszybciej!