Razem jesteśmy silniejsi

Slider

Wprowadzone ograniczenia dla firm odbiły się szerokim echem na branży gastronomicznej. Wg ankiety serwisu Briefly 67% firm i lokali z branży gastronomicznej i eventowej w Polsce wstrzymało całkowicie funkcjonowanie w wyniku epidemii koronawirusa, 32% działa w ograniczonym stopniu (np. oferując jedzenie na wynos lub z dowozem), a jedynie 1-2% prowadzi normalną działalność. Większość z nich starała się przenieść funkcjonowanie do strefy online, oferując posiłki z odbiorem osobistym i na wynos, kupowanie voucherów na przyszłe kolacje czy nawet sprzedaż piwa z własnego browaru. Do pomocy dołączyli się także ich klienci, co na pewno niezwykle cieszy restauratorów – ich codzienne wysiłki nie idą na marne. Klienci starają się zamawiać z okolicznych lokali jedzenie do domu, organizować różnego rodzaju zbiórki i wsparcie dla tych biznesów.  

Poniżej chcemy przedstawić kilka ciekawych inicjatyw.

Instagram wspiera lokalne biznesy

W ubiegłym tygodniu do pomocy biznesom dołączył Instagram. Uruchomił w Polsce nową funkcję skierowaną do małych lokalnych restauracji, aby wesprzeć ich działalność w tym trudnym okresie. Opcja została wprowadzona w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a następnie była systematycznie rozszerzana o inne rynki.   

Na czym polega? Instagram stworzył nową naklejkę, która po umieszczeniu w stories restauracji umożliwi klientom złożenie zamówienia. Wystarczy w nią kliknąć i klient zostanie przeniesiony do strony, gdzie będzie mógł dokończyć ten proces.  

Restauracje, które posiadają profil na Instagramie na pewno doceniają potencjał tego kanału w komunikacji z klientami. To właśnie tu przenosi się bezpośrednia komunikacja, która nie stwarza już żadnych barier pomiędzy personelem a klientami. Młode pokolenie chętnie korzysta z Instagramaśledzi profile swoich ulubionych restauracji, firm modowych, popularnych osób czy nawet kwiaciarni. Jest to więc doskonały kanał do poinformowania o ciągłym działaniu i prowadzeniu dostaw. 

#ZamawiamLokalnie

Nowe inicjatywy pojawiły się także na Facebook’u. Już jakiś czas temu powstały dedykowane grupy #ZamawiamLokalnie dla wielu polskich miast, gdzie restauracje mogą informować o aktualnym menu, promocjach i akcjach. W grupach znajdują się również konsumenci, którzy gotowi są wspierać biznes i zamawiać z ogłaszających się restauracji. Po co codziennie gotować, skoro nadal można zamówić pysznego cheeseburgera z ulubionego lokalnego bistro?  

#DalejOtwarte

Portal pyszne.pl zorganizowało akcję #DalejOtwarte, żeby uświadomić klientom, w jakiej sytuacji znalazły się restauracje. Akcja promuje każdą możliwość zamawiania – serwisy online, połączenia telefoniczne, vouchery. Ukazuje również, jak ważne staje się dzielenie z innymi o otwartych lokalach i możliwości ich wsparcia. Na swoich oficjalnych kanałach udostępniają restauracjom powierzchnię reklamową.  

Obsługuj dostawy w swoim lokalu

Ze względu na przeniesienie działalności lokali gastronomicznych w sferę online i zamawiania jedzenia do domu, chcemy maksymalnie ułatwić restauracjom ich obsługę. W swojej ofercie posiadamy kompleksowe rozwiązanie dedykowane sprzedaży posiłków na wynos. Całe rozwiązanie oferujemy bezpłatnie przez dwa miesiące bez zobowiązań. To oznacza, że dzisiaj restauracja może wdrożyć pełną obsługą zamówień z dostawą, a po dwóch miesiącach podjąć decyzje – czy rozwiązanie zostaje czy klient z niego rezygnuje. Jesteśmy przekonani o korzyściach Gastro Delivery dla lokali gastronomicznych – optymalizacja pracy, ułatwienie zamawiania i zwiększenie efektywności obsługi zamówień na wynos zwiększy zyski lokalu. Skorzystaj z promocji i maksymalnie wykorzystaj potencjał sprzedaży posiłków na wynos. 

#PosiłekDlaLekarza

Gastronomia nie pozostaje bierna na potrzeby innych branż. Chociaż gastronomia jest w ciężkiej sytuacji, to wciąż stara się angażować w akcje społeczne. Wiele restauracji włączyło się do akcji pomagania służbie zdrowia. Medycy, którzy spędzają mnóstwo czasu przy chorych w szpitalach oraz są na pierwszym froncie walki z epidemią Covid-19 pracują na najwyższych możliwych obrotach. Lokalne restauracje chcą wesprzeć branżę medyczną oferując darmowe posiłki. 14 kwietnia 2020 roku pierwszy etap akcji został oficjalnie zakończony i dołączył do podobnej akcji #WzywamyPosiłki. Na oficjalnej stronie #PosiłekDlaLekarza zrzutka.pl możemy się dowiedzieć, że pieniądze za udział w akcji otrzymało 269 restauracji na łączną kwotę 179 814,32 złotych. Pozyskano je dzięki ponad 11 544 darczyńcom, którzy zdecydowali wesprzeć zbiórkę kwotą ponad 650 000,00 złotych. Dalej można wspierać inicjatywę pod hasłem #WzywamyPosiłki.  

#PosiłekDlaSeniora

Grupa Warszawa zorganizowała na serwisie zrzutka.pl inicjatywę wspierającą osoby starsze, które wg danych są najbardziej narażone na infekcję wirusem Covid-19. W związku z tym, osoby te powinny zostać w domach. Akcja ma na celu “pomoc poprzez zapewnienie pełnowartościowej całodziennej diety dla osób starszych – 4 zbilansowanych posiłków składających się ze śniadania, zupy, obiadu oraz podwieczorku” – jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie. Osoby wspierające akcje mogą wskazać konkretną osobę, której chcą zapewnić posiłki, ale może to być również zwykła wpłata pieniędzy, która wspomoże całą akcję. Więcej informacji i możliwość przekazania pieniędzy na oficjalnej stronie zrzutki. 

Wszystkie akcje pokazują, jak bardzo możemy liczyć na wsparcie osób, które znajdują się w naszym otoczeniu. Wszyscy przeżywamy ciężki okres, ale to jak umiemy sobie pomagać i mobilizować się do tego nawzajem napawa wielkim optymizmem. Razem jesteśmy silniejsi i razem przetrwamy wszelkie trudności.