Przygotuj swój lokal
do sezonu letniego!
Coraz cieplejsze dni zachęcają Klientów do przebywania na świeżym powietrzu, a co najważniejsze dla restauratora, do spożywania posiłków w miłej atmosferze w ogródkach przy lokalach. Jeszcze przed tym okresem należy odpowiednio przygotować restaurację, obsługę oraz wyposażenie. Jakie rozwiązania ogródkowe IT można znaleźć i w jaki sposób usprawnią pracę w Twoim lokalu?
miniPOS zawsze pod ręką kelnera
Rozwiązanie, które pomoże w obsłudze Gości to aplikacja miniPOS.
Może zostać zainstalowana na dowolnym urządzeniu mobilnym z systemem Android (np. smartfon lub tablet).
Jak miniPOS może przyspieszyć obsługę?
Kelner wprowadza zamówienie od razu przy stoliku, które natychmiast kierowane jest bezpośrednio do realizacji w kuchni.
Obsługa nie ma potrzeby podchodzenia do głównego stanowiska POS, jest również w stanie zrobić modyfikacje do zamówień, ma pełen podgląd ich realizacji, a co najważniejsze może w szybki sposób rozliczyć Klienta.
Ponadto aplikacja umożliwia naliczenie rabatu, wystornowanie błędnej pozycji czy wprowadzenie dodatkowej do rachunku (m.in. deser lub napój).
Dzięki miniPOS obsługa ma podgląd obłożenia stolików, więc można uniknąć zamieszania w rezerwacjach.


Stanowisko sprzedażowe bliżej obsługi
Dodatkowe, kompaktowe stanowisko, na którym kelner może wprowadzić zamówienie oraz jego modyfikacje, jest ogromnym ułatwieniem w obsłudze.
Szczególnie sprawdzi się w dużych restauracjach z ogródkiem na zewnątrz lub rozległych salach, na kilku piętrach.
midiPOS to proste rozwiązanie, które zastąpi pełne stanowisko sprzedażowe i poprawi komunikację z kuchnią.
Wszystkie dane wprowadzone w aplikacji, automatycznie przenoszone są do systemu Gastro, dlatego niezależnie od stanowiska można mieć podgląd do konkretnego konta.
Rozwiązanie jest dosyć tanią opcją i świetnie sprawdzi się jako uzupełnienie sprzedaży w restauracji.
Samoobsługowy POS dla Klientów
Kiosk gastronomiczny zapewnia szybszą obsługę, mniejsze ryzyko pomyłek i dodatkową powierzchnię reklamową.
Kioski pozwalają Klientom na samodzielne zamawianie i opłacanie posiłków, co stanowi znakomitą alternatywę lub odciążenie dla obsługi stanowiska POS.
Zapewniają wyższą sprzedaż – Klienci, którzy są zniechęceni kolejką przy kasie, nie zrezygnują z zakupu.
Kiosk gwarantuje większe zadowolenie Klientów, którzy nie muszą stać w kolejce.
Umożliwia prezentację reklam i promocji.

Sezon ogródkowy jest okresem, podczas którego obrót w restauracji może wzrosnąć kilkukrotnie. Wzmożony ruch w lokalach to duża szansa, ale także spore wyzwanie dla restauratorów. Aby w pełni wykorzystać możliwości lokalu i obsługi, a co najważniejsze zadbać o komfort Gości, warto zainwestować w nowoczesne technologie – dedykowane aplikacje i rozwiązania ogródkowe. Producenci dostosowują sprzęt oraz aplikacje do branży gastronomicznej tak, aby użytkownik miał jak najwięcej korzyści.