Jak zwiększyć ruch w restauracji? Zadbaj o opinię w Internecie!
Szacuje się, że ponad 80 procent osób sprawdza opinie o restauracjach przed wizytą. To właśnie na tej podstawie najczęściej dokonujemy wyboru i coraz lepiej potrafimy rozpoznać szczere intencje recenzujących od działań konkurencji. Jak pozyskać najbardziej wartościowe opinie, które zwiększają ruch w restauracji, przyciągając nowych klientów?

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Opinie w internecie są dla konsumentów bardzo ważnym źródłem informacji. Według najnowszych badań, aż 85 proc. internautów jest zdeterminowana, by ocenić swoje doświadczenia po wizycie w restauracji. Znaczna większość, bo aż 65 proc. dzieli się wyłącznie swoimi pozytywnymi wrażeniami, z kolei negatywnymi tylko 25 proc. użytkowników. W Polsce od blisko dekady największą platformą opiniotwórczą jest Google. Dotyczy to przede wszystkim lokalnych firm, których poszukujemy w popularnych mapach tworzonych przez pracowników doliny krzemowej. Według statystyk, aż połowa fraz wpisywanych do najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie to frazy lokalne. Według raportu Gemius, aż 25 mln użytkowników w Polsce korzysta z map tworzonych przez Google. Tak duża popularność platformy i zaufanie do pozostawianych tam opinii wynika przede wszystkim z faktu, że właściciele firm nie mogą nimi swobodnie zarządzać. Usuwanie negatywnych opinii jest niemożliwe, a pozyskiwanie nowych, pozytywnych recenzji wymaga przede wszystkim świadczenia usług na wysokim poziomie. Jak nakłonić gości do podzielenia się wrażeniami i pozostawienia opinii w Internecie?

Zadbaj o widoczność i aktualność

Media społecznościowe w przypadku promowania gastronomii to dziś nieodłączny element działań marketingowych. Z usług gastronomicznych korzysta coraz więcej młodych ludzi, dla których Internet jest głównym źródłem informacji. Zadbaj o obecność swojej firmy w najpopularniejszych serwisach i portalach społecznościowych, aby zwiększyć ruch w restauracji. Staraj się dodawać aktualne treści i promować swoje najmocniejsze strony. W przypadku wizytówki w mapach Google warto zadbać o jej aktualność, szybką reakcję na zadawane pytania i jakość dodawanych zdjęć.

Wybierz dobry moment

Znaczna większość opinii pojawiających się w Internecie to komentarze pozytywne . Dlatego śmiało można poprosić swoich klientów, o podzielenie się recenzją na temat oferty gastronomicznej świadczonej przez lokal. Jednak trzeba robić to w odpowiednim momencie. Zachętę do pozostawienia opinii warto poprzedzić pytaniami od kelnera na temat satysfakcji z obsługi, serwowanego dania czy ogólnej jakości oferty. O opinię w Internecie warto przede wszystkim poprosić w następujących przypadkach:

  • w czasie wysokiego sezonu, gdy możemy liczyć na większe zainteresowanie,
  • gdy dopiero pojawiliśmy się w mapach Google czy innych serwisach i chcemy uwiarygodnić swoją działalność,
  • gdy wprowadziliśmy nowe menu, przeprowadziliśmy remont lokalu lub dokonaliśmy innych ważnych zmian.

Zadbaj o opinię — czyli zadbaj o satysfakcję klienta

Według badań nad zachowaniami konsumentów jasno wynika, że atrakcyjność oferty jest równie ważna, jak pozytywne opinie, które można znaleźć w sieci. Aby pozyskać możliwie najwięcej dobrych recenzji, warto zagwarantować swoim gościom to, na co coraz częściej zwracają uwagę:

  • możliwość samoobsługi — to coraz większy trend pojawiający się w gastronomii. Dzięki kioskom samoobsługowym w restauracji możemy nie tylko wyeliminować długie kolejki. Ale także zagwarantować unikalne rozwiązanie, które podniesie satysfakcję wśród klientów i ruch w restauracji,
  • bezbłędna obsługa — dzięki systemowi kuchennych wyświetlaczy (KDS) restauratorzy zyskują szansę na precyzyjną i szybką obsługę zamówień. KDS zapewnia sprawny obieg informacji między kelnerami, kioskami samoobsługowymi, aplikacjami, a kuchnią. To właśnie z ich wykorzystaniem realnie podniesiemy jakość oferowanych usług,
  • szybsze zamówienia i sprawne rozliczenia – jednym z najważniejszych rozwiązań technologicznych, które pozwala na kompleksową organizację pracy są tzw. POS-y (ang. Point of sale). To właśnie dzięki nim kelnerzy mogą zarządzać otwartymi rachunkami, wysyłać zamówienia na kuchnię (które są wyświetlane w systemie KDS) oraz rozliczać zamówienia. Często wykorzystuje się także ich mniejsze odpowiedniki – miniPOS-y. Dzięki nim kelnerzy nie muszą za każdym razem meldować się przy stacjonarnym POS-ie, a wszystkie dane wysyłane są bezpośrednio do systemu restauracji.

Dobra opinia to ruch w restauracji

Nowe technologie lepiej organizują gastronomię. Realnie wpływają na czas oczekiwania na zamówione dania oraz eliminują pomyłki w zamówieniach. Dzięki ich zastosowaniu mamy szansę podnieść jakość naszej oferty gastronomicznej i pozyskać więcej pozytywnych komentarzy, które z pewnością przyciągną nowych klientów.

 

Gastro_logo_500px_trans

LSI SOFTWARE S.A.
ul Przybyszewskiego 176/178
93-120 Łódź

Materiały do pobrania