Nieustanne podnoszenie kompetencji własnych oraz pozostałych członków gastronomicznej załogi jest coraz istotniejsze. Jak dobierać szkolenia, aby nie marnować czasu? Na których pracownikach warto się skupić i czy w ogóle warto inwestować w tradycyjne szkolenia?
Szkolenia w branży gastronomicznej
Najpopularniejsza forma kształcenia zawodowego w dziedzinie gastronomii to przede wszystkim szkoła średnia, gdzie młodzi adepci sztuki kulinarnej i kelnerskiej poznają tajniki zawodu. Zazwyczaj na tym etapie kończy się zdobywanie specjalistycznej wiedzy, a resztę kompetencji zdobywa się przez bezcenne doświadczenie zawodowe. Pracując jednak w wąskiej specjalizacji lub zdobywając doświadczenie zawodowe głównie u jednego pracodawcy kelnerzy i kucharze mają ograniczone możliwości rozwoju. Dlatego tak popularne w ostatnich latach stały się szkolenia dla branży gastronomicznej, które pozwalają zdobywać nowe kompetencje i umiejętności. Są skierowane nie tylko do pracowników niskiego i średniego szczebla, ale przede wszystkim do kadry managerskiej i zarządzającej. Najszersza oferta skierowana jest właśnie do najrzadziej rotującej części zespołu, w który pracodawcy mogą bezpiecznie inwestować. W jakich nowoczesnych obszarach warto szukać dziś szkoleń dla pracowników gastronomii?
Cyfryzacja i automatyzacja
Nowoczesne produkty informatyczne od dwóch dekad rewolucjonizują branżę gastronomiczną. To właśnie dzięki całemu sektorowi delivery współczesna gastronomia zawdzięcza tak dynamiczny rozwój. Nowe technologie to jednak nie tylko dostawy i aplikacje mobilne. Cyfrowe narzędzia coraz częściej pomagają w poprawie komunikacji dbając o szybki i rzetelny przekaz informacji między obsługą kelnerską a kuchnią. Zaletami tych rozwiązań jest nie tylko sprawna i szybka obsługa ale przede wszystkim większa wydajność i wyższe zyski generowane przez lokal. To właśnie w tym obszarze warto szukać szkoleń, które pokażą nowe możliwości współczesnej technologii informatycznej. Warto zwrócić również uwagę na szkolenia dotyczące aktualnie wykorzystywanych rozwiązań tj. oprogramowanie gastronomiczne. Zakres szkoleń dostępnych w tym zakresie to nie tylko zapoznanie się z najnowszymi aktualizacjami, ale też przeszkolenie nowego personelu czy wymiana doświadczeń z pracownikami innych restauracji oraz dostawcami.

Obsługa klienta według prekursorów
Rozwijająca się gastronomia podąża za zmieniającymi się nawykami i oczekiwaniami samych konsumentów. To właśnie oni najczęściej dyktują tempo i kierunek w którym powinna podążać filozofia restauratorów. Dotyczy to zarówno samej oferty gastronomicznej, która najszybciej ulega przekształceniom, jak i samej kultury jedzenia poza domem. Dowodem na to są m.in. coraz popularniejsze śniadaniarnie oraz dłuższe godziny pracy lokalów. Do wielu nadchodzących zmian można już teraz zacząć się przygotowywać, a gastronomiczni prekursorzy właśnie podczas specjalistycznych szkoleń chętnie dzielą się swoją wiedzą i spostrzeżeniami. Bardzo często są to obserwacje zaczerpnięte z zagranicznych rynków, które silnie oddziałują na nasz lokalny rynek.
Neurogastronomia – szkolenie z oddziaływania na zmysły
To coraz popularniejszy trend, na który zwracają uwagę nie tylko profesjonalni restauratorzy. Oddziaływanie wieloma zmysłami na odbiór lokalu i serwowanych potraw zapewnia niepowtarzalne doświadczenia konsumenckie. Czasem z pozoru banalne zmiany potrafią zrewolucjonizować wnętrza lokali, aby goście odwiedzali je chętniej i częściej. Szkolenia i konsultacje z tego zakresu są najczęściej przeprowadzane indywidualnie, a prezentowana przez specjalistów wiedza jest poparta nie tylko obserwacjami, ale również badaniami i doświadczeniami. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku to właśnie ta dziedzina będzie pozwalała zdobywać największe udziały w rynku.
Szkolenie przez doświadczenie
Branża gastronomiczna jest sektorem, który rozwija się niemal w każdym swoim obszarze. Inwestycje w szkolenia dla pracowników są dobrym sposobem na ich motywowanie. W wielu ankietach pracowniczych możliwość rozwoju zawodowego jest bardzo częstym powodem wpływającym na stabilność zatrudnienia. Delegowanie pracowników do udziału w kursach i szkoleniach jest również formą nagrody za wkład i zaangażowanie w wykonywaną pracę. Kształtowana w ten sposób kariera zawodowa może skutkować stabilnym i efektywnym zatrudnieniem co w gastronomii stanowi bardzo dużą wartość. Wybierając szkolenia i kursy dla pracowników zespołu warto zwrócić uwagę na ich praktyczny wymiar oraz finalny efekt. Pamiętajmy, że każdy przeszkolony pracownik ma później wpływ na cały zespół, który może czerpać z wiedzy zdobytej na szkoleniu.
Chcesz poznać ofertę? Skontaktuj się z nami.
Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania
i pokażemy Ci co produkty Gastro mogą zrobić dla Ciebie i Twojego biznesu.