Szybka i łatwa obsługa w lokalu gastronomicznym
- jak ją zapewnić?

Slider

Szybka i łatwa obsługa to jeden z głównych czynników zwiększania zyskowności lokalu gastronomicznego. Większa rotacja Gości restauracji to większy przychód dzienny i co za tym idzie, większy zysk. Sprawna obsługa i dobrze komunikujący się personel restauracji to czynniki, które są tego warunkiem. Przyjrzyjmy się kilku aspektom tego zagadnienia w kontekście naszych rozwiązań.

Komunikacja między stanowiskami

Sprawna i szybka komunikacja znacznie usprawnia proces obsługi, dzięki czemu Gość może czerpać więcej satysfakcji z wizyty w restauracji. Strażnikiem dobrej komunikacji między stanowiskami w lokalu jest Gastro POS. To na nim bonowane są potrawy i napoje, które zamówili Klienci. Łatwość i intuicyjność obsługi ma tu duże znaczenie. Dołożyliśmy wszelkich starań, by praca w aplikacji była jak najwygodniejsza i jak najszybsza. Inżynierowie tworzący aplikację Gastro POS tak zaprojektowali proces zamawiania by kelner bonujący danie widział, jak wygląda bon odbierany przez kucharza w kuchni. To pozornie błahe usprawnienie przyspiesza obsługę i minimalizuje możliwość popełnienia błędu, ponieważ nie zostawia miejsca na żadne nieporozumienia. Doceni to każdy, kto choć raz bonował „pizzę, która jest pół na pół hawajska z Frutti di mare, gdzie na jednej połówce zaznaczamy, by podano ją bez szynki, a na drugiej zamieniamy krewetki na kalmary”.

Kolejnym elementem usprawniającym komunikację między stanowiskami jest monitor KDS, który wyświetla zamówienia w kuchni (alternatywa do drukarki zamówień). Kucharz zaznaczając na monitorze gotowość do odbioru dania automatycznie przesyła informację do Gastro POS, gdzie odpowiednia ikonka sugeruje obsłudze, że danie jest już gotowe.

Kiedy mowa o komunikacji między stanowiskami warto wspomnieć o roli aplikacji Gastro SZEF, w której to manager restauracji może definiować komunikaty dla obsługi, które wyświetlą się na ekranie stanowiska sprzedażowego (np. „Dziś mamy promocję na desery”). W tej samej aplikacji kucharz może wskazać ilości kończących się potraw. Obsługa widzi przy tych potrawach malejącą liczbę i nigdy nie poleci Gościom potrawy, której już nie ma.

Przyspieszenie obsługi

Obsługę przyspieszyć można dwojako: przez poprawę komunikacji między obsługą oraz skróceniem procesu obsługi Gości. Pierwszy z tych aspektów został opisany powyżej. Jeśli zaś chodzi o skracanie procesu obsługi to warto wspomnieć o dwóch sytuacjach.

  1. Pierwszą z nich jest przyjmowanie zamówień w lokalu. W tradycyjnym modelu kelner przyjmuje zamówienie, które w kolejnym kroku bonuje na kasę w Gastro POS. Można jednak te dwa kroki skrócić do jednej czynności poprzez zastosowanie miniPOS (mobilnego POS’a). Obsługa bonuje potrawy już w momencie przyjmowania zamówienia od Gościa. Dzięki temu odpowiednie informacje natychmiast trafiają do kuchni i baru a obsługa może przystąpić do realizacji. Podczas dużego ruchu w restauracji to oszczędność nawet do kilku minut! Dodatkową zaletą jest to, że kuchnia dostaje zamówienia z sali sekwencyjnie a nie wszystkie jednocześnie, kiedy kelner dostanie się do wolnego stanowiska POS po tym jak zebrał już zamówienia z sali.
    Kolejnym krokiem sprawnej obsługi jest poinformowanie personelu o tym, że danie jest przygotowane i czeka na odbiór w kuchni. W tradycyjnym modelu kelnerzy odwiedzają co chwilę zaplecze w celu sprawdzenia czy dania są już gotowe. Stosując systemy przywoławcze LRS mogą być spokojni, że zostaną wezwani, gdy danie będzie gotowe.
  1. Drugą sytuacją, o której warto wspomnieć jest przyjmowanie zamówień spoza resturacji. Mowa o internetowej usłudze Ordering stanowiącej element mojeGASTRO. Dzięki tej usłudze można znacznie skrócić proces przyjmowania zamówień z zewnątrz (z dowozem lub odbiorem własnym) o etap rozmowy telefonicznej. Ordering pozwala bowiem na złożenie zamówienia wprost ze strony internetowej restauracji lub z poziomu profilu restauracji na Facebooku. Idealnie by było, gdyby to zamówienie trafiało bezpośrednio do Gastro POS, prawda? Voilà – dokładnie tak to działa! 😊

Powyższe zagadnienia nie wyczerpują tematu.
Bardzo chętnie spotkamy się z Tobą, żeby opowiedzieć o nich więcej.
To nasza pasja!

Slider