Urządzenia do gastronomii - wydajność i trwałość

Slider

Technologie informatyczne na stałe wkroczyły do branży gastronomicznej. Dzięki szerokiej funkcjonalności i niezawodnemu działaniu ich zastosowanie wprowadza najwyższy poziom świadczenie usług. Na co zwrócić uwagę przy doborze sprzętu IT do swojej restauracji? Jakie urządzenia obsługują oprogramowanie do zarządzania dla gastronomii a które będą wspierać w pracy kelnerów?

Technologia, która zmienia gastronomię

Systemy informatyczne dla gastronomii stale się rozwijają oferując nowe funkcjonalności. Aplikacje ułatwiają zarządzenie lokalem gastronomicznym oraz samą sprzedaż. Wielu managerów i właścicieli restauracji przez bardzo długo pozostawało sceptycznych w stosunku do cyfrowych rozwiązań. Bardzo szybko okazało się jednak, że sami klienci chętnie uczestniczą w samodzielnym składaniu zamówień i doceniają stosowanie nowych technologii.

Powszechne wykorzystanie kiosków, terminali czy smartfonów sprawia, że konsumenci lepiej odnajdują się w miejscach gdzie zamawiają posiłek. Mając do wyboru bezpośrednie dokonanie zamówienia za pomocą terminalu POS lub obsługę kelnerską – niejednokrotnie wybierają pierwsze rozwiązanie. Po kilku latach funkcjonowania nowoczesnych rozwiązań w gastronomii, klienci zdają sobie sprawę, że technologia nie tylko skraca czas oczekiwania na zamówienia, ale również umożliwia elastyczną kontrolę i wybór dowolnej formy płatności. Początki systemów informatycznych w gastronomii opierały się na tradycyjnych terminalach POS, do których dostęp miała wyłącznie obsługa lokalu. Dzięki wdrożonym systemom lokal gastronomiczny może na bieżąco kontrolować m.in.:

zamówienia przyjmowane z sali

stan magazynowy

obsługę programów lojalnościowych

czas pracy osób zatrudnionych

limity sprzedaży

bieżące wydatki i płynność finansową

 

Każdy system informatyczny, który zostaje wdrożony w restauracji powinien być odpowiednio skonfigurowany aby odpowiadał specyfice pracy i oczekiwanej wydajności. Przy optymalizacji programu należy przede wszystkim wziąć pod uwagę:

  • profil prowadzonej działalności gastronomicznej (restauracja, pizzeria, kawiarnia itp.)
  • sposób dystrybucji zamówień (dania na miejscu, na wynos, z dostawą),
  • udział pracowników w obsłudze (obsługa sali, odbiór własny itp.)
  • konstrukcja logistyczna lokalu (rozkład pomieszczeń, ogródek).

Podstawą systemu w gastronomii jest stanowisko sprzedażowe POS, które zapewnia szybką obsługę i zebranie danych o kliencie. Ponadto każdy POS może zostać dodatkowo wyposażony w urządzenia peryferyjne rozszerzając jego funkcjonalność. Mogą to być: skanery (czytniki kodów kreskowych), czytniki kart magnetycznych, drukarki bonowe, monitory dotykowe, szuflady na gotówkę czy drukarki termiczne. Dzięki zastosowaniu urządzeń peryferyjnych system POS zyskuje nie tylko większe możliwości ale przede wszystkim tworzy spójny technologicznie organizm, który integruje wszystkie procesy sprzedażowe.

Terminale – najwyższa jakość i wytrzymałość

Sprzęt elektroniczny w gastronomii to specjalny rodzaj urządzeń, które poza odpowiednimi funkcjonalnościami muszą także spełniać odpowiednie warunki techniczne. Wprowadzenie do restauracji terminala POS oznacza oddanie częściowej kontroli nad obsługą obiektu urządzeniom elektronicznym. Dlatego też przy ich wyborze należy się kierować przede wszystkim jakością i dostępem do serwisu, który zagwarantuje nie tylko obsługę bieżącą ale również będzie w stanie szybko reagować w sytuacjach kryzysowych. Każde urządzenie, wykorzystywane w gastronomii jest codziennie poddawane intensywnemu użytkowaniu. Za ich pośrednictwem wykonuje się nawet kilkaset operacji w specyficznych warunkach (wysokie temperatury, zabrudzenia, używanie środków dezynfekcyjnych, wilgoć itp.). Dlatego tak ważna jest jakość urządzeń. Na jakie podstawowe właściwości sprzętowe trzeba zwrócić uwagę przy wyborze terminali do gastronomii?

  • chłodzenie pasywne (Fan Free) – zapewnia pełną funkcjonalność nawet w trudnych warunkach. Brak otworów chłodzących sprawia, że do urządzenia nie przedostają się zanieczyszczenia, które mogą zakłócić jego funkcjonowanie.
  • wydajność urządzenia (profesjonalne komponenty). Terminale POS w wielu restauracjach funkcjonują w trybie 24/7.
  • odporność na wodę. Urządzenie, jak wszystkie inne musi być systematycznie czyszczone i dezynfekowane. Także panel dotykowy musi posiadać wysoką klasę wodoodporności.
  • kompaktowe wymiary umożliwiające zainstalowanie w wybranym miejscu (np. na stojaku lub na ścianie).

Mobilność i samoobsługa

Stanowiska sprzedażowe to nie tylko terminale dotykowe ale też aplikacje instalowane na smartfonach czy tabletach. Kelnerzy mogą „w ruchu” przyjmować zamówienie, które automatycznie przekierowane jest do kuchni. Takie rozwiązanie pomaga zaoszczędzić bardzo dużo czasu, w szczególności jeśli lokal jest duży i dodatkowo posiada ogródek. miniPOS jest na tyle małym urządzeniem, że kelner może mieć go cały czas przy sobie i być tym samym dostępny dla Klientów.

 

Ponadto intuicyjność stanowisk sprzedażowych umożliwiła ich obsługę nie tylko przez pracowników restauracji, ale też przez samych Klientów. Aby nie czekać w kolejce, dokonać wyboru i bezpiecznie zamówić posiłek można skorzystać z kiosku samoobsługowego. To nie tylko łatwe w obsłudze urządzenie ale też atrakcyjna prezentacja oferty lokalu i bezgotówkowa forma płatności.

Chcesz dobrać sprzęt do swojej restauracji?
Slider