Zamówienia i sprzedaż online
z własnej aplikacji

Slider

Prognozy ekonomiczne wskazują, że do 2023 roku rynek restauracyjny w Europie będzie wart 25 mld dolarów*. Wpływ na tak dynamiczne tempo rozwoju mają głównie zamówienia składane online dostarczane w wybrane miejsca. Łatwiejszy dostęp do oferty restauracji sprawia, że nawet mniej zamożne kraje zmieniają swoje nawyki konsumenckie generując nowe zwyczaje i zwiększając popyt.

Zamówienia online rewolucjonizują gastronomię

Jak wynika z najnowszych badań rynek gastronomiczny w Polsce znacznie różni się od rynku, który funkcjonuje w pozostałych krajach Europy. Pod względem wydatków na jedzenie poza domem jesteśmy na samym końcu. Na jedzenie w restauracjach wydajemy średnio 3,6% domowego budżetu*. W Europie mniej wydają tylko Rumuni i Serbowie. Odróżniamy się jednak tempem wzrostu. W ciągu dziesięciu lat wydatki na jedzenie w restauracjach wzrósł o dwie trzecie. Tak dynamiczny rozwój następuje głównie za sprawą dwóch czynników. Przede wszystkim rośnie siła nabywcza, która pozwala na tworzenie nowych wydatków w domowych budżetach. Ponadto oferta gastronomiczna jest coraz bardziej przystępna cenowo i odpowiada gustom Polaków.

Z drugiej strony jeszcze dziś wielu konsumentom jedzenie w restauracji kojarzy się przede wszystkim ze snobistycznym wydawaniem pieniędzy, które ma pozakonsumpcyjny cel. Innym, ważnym czynnikiem jest rosnąca w siłę oferta zamawianych posiłków z dostawą do domu. Zamiłowanie do nowych technologii i umiejętność odnalezienia się w cyfrowym świecie sprawiają, że to właśnie urządzenia mobilne zaczynają dominować w gastronomii, skracając wyraźnie drogę między kuchnią a konsumentem.

Aplikacje - zamówienia i sprzedaż online

Powszechny dostęp do urządzeń mobilnych z internetem zrewolucjonizował sposób zamawiania posiłków. Dziś 2 na 3 zamówienia wpływają do restauracji za pośrednictwem mobilnej aplikacji, które chętnie są instalowane na smartfonach. Wyższość takiej formy opiera się przede wszystkim na wygodzie i komforcie. Ankietowani, którzy dokonują zamówień za pośrednictwem aplikacji, podkreślają, że składanie zamówień telefonicznych u zniecierpliwionej obsługi lokalu nie zachęca do zakupów. Dlatego też, aby zamówić swoje ulubione danie, sięgają po najpopularniejsze dziś aplikacje i dokonują precyzyjnego zamówienia online w dowolnym czasie i miejscu. Według statystyk zamówienia składane za pośrednictwem aplikacji mobilnych generują większe rachunki niż rozmowy telefoniczne. Wynika to bardzo często z marketingowej konstrukcji komunikatów, które znacznie się od siebie różnią w tych dwóch kanałach. Zdecydowanie łatwiej namówić konsumenta w własnej aplikacji na dodatkowe pozycje z menu, oferując mu np. darmową dostawę lub rabat na kolejny produkt niż prowadzić z nim kilkunastominutową rozmowę telefoniczną (tracąc jednocześnie klientów, którzy w tym czasie nie mogą się dodzwonić).

Zamówienia online na tyle zrewolucjonizowały już rynek gastronomiczny, że wiele restauracji decyduje się na prowadzenie różnych profili gastronomicznych w jednym miejscu. Dzięki zastosowaniu sprzedaży na swojej stronie internetowej oraz własnej aplikacji nie ma konieczności zakładania nowych, odrębnych działalności. Wystarczy złożyć atrakcyjne menu na stronie swojego lokalu i z tego miejsca prowadzić sprzedaż. Dodatkowo można zachęcić klientów do korzystania z aplikacji a wpływające zamówienia wpadają wprost do systemu sprzedażowego POS. W ten sposób z oferty lokalu można skorzystać przez kilka kanałów. Taka elastyczność i wyjście naprzeciw oczekiwaniom jest niezwykle doceniania przez klientów.

Aplikacje, które zdobywają rynek

Aplikacje mobilne potrafią realnie zwiększyć ilość zamówień i przyspieszyć proces ich realizacji. Posiadając witrynę internetową lub dedykowaną aplikację można stworzyć z każdym klientem indywidualnym kanał komunikacyjny, w którym uczestniczą wszystkie osoby zaangażowane w przyjęcie, wykonanie oraz dostarczenie zamówienia. Każde nowe zamówienie, które trafia do systemu POS za pośrednictwem strony internetowej, aplikacji czy telefonu jest przetwarzane w następujący sposób: 

Rejestracja w systemie (wraz z wyświetleniem komunikatu w systemie POS)

Przyjęcie zamówienia przez obsługę

Wydanie zlecenia na kuchnię

Przypisanie zamówienia do wybranego kierowcy

Każdy z tych etapów jest monitorowany przez menedżera, który może na dowolnym etapie edytować i zmieniać zamówienie. Dzięki kompleksowym rozwiązaniom można również zachęcać klientów do składania zakupów w czasie mniejszego ruchu, oferując odpowiednie rabaty i promocje. Korzyściami, jakie można czerpać z wdrożenia systemu do obsługi zamówień online są m. in.:

  • optymalizacja i koordynacja pracy personelu,
  • eliminacja pomyłek powstających podczas zamówień telefonicznych,
  • sprawniejsza obsługa i realizacja zamówień,
  • generowanie dodatkowych zamówień,
  • satysfakcja klientów,
  • uproszczenia w stosowaniu i obsłudze sprzętu elektronicznego.
Jakie rozwiązanie do zarządzania dostawami w gastronomii?

Chcesz wiedzieć więcej?

Slider