Zamówienia online i ich wartość w czasie pandemii

Szesnaście tygodni temu rząd zamknął gastronomie „na dwa tygodnie”, tymczasem o hekatombie w branży piszą w ostatnim czasie wszystkie gazety i portale. W marcu minie dokładnie rok od wprowadzenia stanu pandemii na terenie kraju. Bez wątpienia to właśnie branża gastronomiczna jest tą, która najmocniej ucierpiała w starciu z koronawirusem. Jak radzą sobie przedsiębiorcy z branży i czy zamówienia online w czasie pandemii pomagają im przetrwać?

Gastronomia ciągle walczy

Przedsiębiorcy, którzy nie stracili jeszcze sił i motywacji do walki o swoje, starają się przetrwać dzięki zamówieniom na wynos. IGGP szacuje jednak, że tylko ok. 20% lokali ratuje się przed upadkiem za pomocą zamówień online i na wynos. Zazwyczaj są to firmy, które dotychczas miały dobrze rozwiniętą usługę dostarczania lub wydawania posiłków. Jednak wiele profesjonalnych restauracji siłą rzeczy zostały zmuszone do spróbowania swoich sił w branży delivery. Stąd obok najpopularniejszych dań typu fast-food pojawiają się w ofercie z dostawą do domu bardziej wyszukane dania w wyższych cenach, ale również lepszej jakości. Rosnąca przez to konkurencja być może na trwałe zmieni gastronomię, która staje się bardziej mobilna, dostępna i bezdotykowa. Walcząc o klienta na rynku dostaw warto zwrócić uwagę na kilka podstawowych elementów, które pomogą przetrwać i rozwinąć usługę dostaw online w czasie pandemii i nie tylko:

● Zoptymalizuj ofertę dostosowując ją “pod dostawy”. Przemyśl i zaplanuj gramatury produktów, pojemność opakowań i zaplecze technologiczne.
● Stwórz własny system zamówień online lub wykorzystaj do tego gotowe oprogramowanie np. Gastro Delivery
● Znajdź sposób na własną dostawę – leasing, wynajem, kierowca z samochodem.
● Social media – pokaż się ludziom i poinformuj ich o możliwości zamówienia online. Pokazuj codziennie swoim „followersom” zdjęcia dań, produktów i kuchni. Klienci będą widzieli, że lokal działa pełną parą.
● Organizuj wydarzenia online – premiery dań, urodziny, konkursy lub wirtualne spotkania. Wszystkie treści, które angażują twoich klientów są szansą na nowe zamówienia.
● Uruchom własny program lojalnościowy i pozyskaj klientów generujących stały dochód.
● Skorzystaj z możliwości automatyzacji procesu zamawiania dań z dostawą do domu. Nieskomplikowane oprogramowanie pozwoli nie tylko zaoszczędzić czas, obniżyć koszty ale przede wszystkim pomoże zapanować nad dostawami, rachunkami i zamówieniami.

Automatyzacja - kontrola i zyski

Wielu przedsiębiorcom z branży gastronomicznej ma problem nie tylko sama logistyki obsługi zamówień, ale także z czasem poświęconym na ich przyjęcie i realizację. Skutecznym rozwiązaniem wielu problemów związanych z wydawaniem posiłków na zewnątrz lokalu mogą się okazać aplikacje, które są w stanie w dużym stopniu zautomatyzować proces obsługi klienta. Za ich pośrednictwem klient może sam złożyć swoje zamówienie, dokładnie precyzując wybrane dania, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień. Aplikacja doskonale współpracuje również z zamówieniami telefonicznymi. Dzięki niej komunikacja w gastronomii staje się prosta i przejrzysta. Na każdy etapie można kontrolować postęp realizacji zamówień i bieżąco kontrolować pracę kuchni, dostawców oraz zbierać niezbędne dane dotyczące ilości przyjętych zamówień i czasu ich realizacji.